تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804799531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قانون بیمه اجباری شخص ثالث دائمی شود/ 7500 محکوم مالی غیربزهکار در انتظار آزادی از حبس


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
قانون بیمه اجباری شخص ثالث دائمی شود/ 7500 محکوم مالی غیربزهکار در انتظار آزادی از حبس

قانون بیمه اجباری شخص ثالث دائمی شود/ 7500 محکوم مالی غیربزهکار در انتظار آزادی از حبس
مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان کشور با اشاره به قدرت بازدارندگی قانون بیمه اجباری شخص ثالث در کاهش محکومان مالی حوادث رانندگی خواستار تلاش نمایندگان برای دائمی شدن آن پیش از پایان مهلت قانونی در اسفندماه جاری شد.
به گزارش نامه نیوزسید اسدالله جولایی در مراسم جشن گلریزان ستاد دیه استان البرز که شامگاه چهارشنبه در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه ستاد دیه ستادی پرکار در 24 سال اخیر بوده که توسط رئیس سازمان زندانهای وقت شهید اسدلله لاجوردی پایه گذاری شد، یادآور شد: اولین جشن گلریزان به همت آن شهید بزرگوار در پنجم اردیبهشت 69 در تالار اتاق بازرگانی تهران با دعوت از خیران و نیکوکاران برگزار شد و از آن سال تاکنون 80 هزار نفر زندانی جرایم غیرعمدبا کمک های مالی مردم از زندان آزاد شدند.

وی گفت: تمام این اقدامات با پرداخت دیون به طلبکاران و اولیا دم و گذشت شاکیان انجام شد و امیدواریم که در این ماه رمضان نیز با نگرش خوب شما شاهد برکت افرینی باشیم.

جولایی با اشاره به اینکه ستاد دیه امسال را سال "بهار رهایی با گُل احسان تو" نامگذاری کرده، اظهار داشت: زندان جای بزهکاران است نه بدهکاران و امیدواریم بهار رهایی با گل احسان تو ثمربخش باشد و خانواده ها را شاد کند.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان کشور در ادامه سخنانش با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی و فرهنگسازی برای پیشگیری از وقوع جرائم غیرعمد گفت: عدم توانایی در پرداخت نفقه و مهریه یا ناتوانی در پرداخت دیه تصادفات رانندگی از علل وقوع این جرایم است و باید در این زمینه به ویژه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بکوشیم.

وی افزود: ستاد دیه رسالتش را بر حول دو محور یکی پیشگیری و دوم درمان ترسیم کرده است. درمان، همین جشنهای گلریزان است به علاوه مجلس نیز کمک زیادی در این زمینه کرده است و هر سال در بودجه منابع مالی 200 میلیون تومانی پیش بینی می شود و امسال نیز بند ب تبصره 17، قرض الحسنه بدون بهره با کارمزد 4 درصد به محکومان جرایم مالی غیربزهکار تعلق می گیرد.

جولایی تاکید کرد: اما انچه که امروز مهم است قانون بیمه اجباری شخص ثالث که در سال 47 تصویب شده بود در سال 78 ستاد به این نتیجه رسید که قانون ناقص است و ناقص اجرا می شود. در آن زمان ما 50 هزار راننده زندانی در زندانها داشتیم که با تلاشهای ستاد دیه و اصلاح قانون در 10 سال اخیر در حال حاضر این تعداد به هزار و 400 نفر کاهش یافته است.

این مسئول با ذکر این نکته که این قانون دائمی نبود، ادامه داد: قانون پنج سالش تمام شد و اگر تلاش های ستاد دیه در 20 شهریور سال گذشته نبود این بند از هم گسیخته می شد و الان 200 هزار راننده زندانی در کشور داشتیم. ولی یک سال و نیم یعنی تا اخر اسفند تمدید گرفتیم ولی تا کنون وزارت اقتصاد و دارایی لایحه نداده است.

وی با اشاره به قدرت بازدارندگی قانون گفت: این قانون آنقدر تاثیرگذار و مفید بود که تعداد رانندگان زندانی تصادفات رانندگی را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور زندانیان جرایم غیرعمد در این مراسم که نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی نیز حصور داشتند، تاکید کرد: امروز باید نمایندگان تلاش کنند و پیش از اسفندماه قانون را دائمی کنند زیرا در غیراینصورت با دیه 150 میلیون تومانی که در ماه حرام 200 میلیون تومان می شود و یا در مواردی که دادگاه برای افراد قطع نخاعی یا ضربه مغزی چهار یا پنج دیه تعین می کند و مبلع دیه به میلیارد تومان می رسد این خطر ما را تهدید می کند که شمار رانندگان زندانی افزایش قابل توجهی داشته باشد.

جولایی تعداد محکومان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردار در کل کشور را هفت هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته هفت هزار و 735 زندانی غیربزهکار با بدهی 834 میلیارد تومان آزاد شدند که با تلاشهای ستاد دیه 534 میلیارد تومان گذشت شاکی گرفتیم و 300 میلیارد تومان برای آزادی آنها هزینه شد.

بنا به گزارش مهر، وی با اشاره به برگزاری هزار جشن گلریزان طی پنج سال اخیر در کشور گفت: خیران در این جشنها مبلغ 74 میلیارد تومان و 500 میلیون تومان کمک کردند و 10 هزار نفر با آن آزاد شدند.

به گفته این مسئول از سال 85 تا 92 ستادهای دیه در کشو با کمکهای مردمی، تعداد 61 هزار و 836 زندانی بدهکار غیربزهکار را با بدهی دو هزار و 878 میلیارد تومان آزاد کردند.

وی با بیان اینکه مدیریت این مبلغ توسط ستادهای دیه مردمی که عموما به صورت افتخاری کار می کنند کار دشوار و سختی است، افزود: با همت و تلاشی که گروههای صلح و سازی، مددکاران زندانها، ماموران تحقیق ستاد دیه و شورای حل اختلاف نشان دادند، توانستند با هزار و 520 میلیارد تومان کار را به اتمام برساند.

به گفته مدیرعامل ستاد دیه مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان کشور در حال حاضر 450 میلیارد تومان برای آزادی محکومان غیربزهکار جرایم مالی که در زندان به سر می برند مورد نیاز است.




1393/4/12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن