تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818863409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدهی شهرداری مشهد به بانکها 10 برابر میزان اعتبارات عمرانی خراسان رضوی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بدهی شهرداری مشهد به بانکها 10 برابر میزان اعتبارات عمرانی خراسان رضوی است مشهد- ایرنا- شهردار مشهد گفت: بدهی شهرداری مشهد به بانکها 10 برابر میزان اعتبارات عمرانی سال جاری خراسان رضوی است.


سید صولت مرتضوی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری مشهد حدود 35هزار میلیارد ریال به بانکها بدهکار است.
وی با بیان اینکه این میزان بدهی ناشی از فروش 12هزار و 500 میلیارد ریال اوراق مشارکت در دوره قبلی مدیریت شهری بوده است، افزود: اصل و سود این مبلغ در حال حاضر به 35هزار میلیارد ریال رسیده است.
مرتضوی با اشاره به مطالبه 23هزار میلیارد ریالی شهرداری مشهد از دستگاههای دولتی ، گفت: مردم، دولت و شهرداری سه ضلع مثلث توسعه حمل و نقل عمومی هستند.
وی ادامه داد: سال 92 شهرداری مشهد هزار و 300 میلیارد ریال یارانه به سازمان اتوبوسرانی پرداخت کرده است که 650 میلیارد ریال از این مبلغ را باید دولت می پرداخت اما فقط 10 درصد از این مبلغ توسط دولت پرداخت شد.
مرتضوی با بیان اینکه در حال حاضر نسبت به سرانه جمعیتی مشهد هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم،گفت: در سال جاری نیز مبلغ هزار و 600 میلیارد ریال یارانه توسط شهرداری به سازمان اتوبوسرانی مشهد پرداخت شد.
وی با تاکید بر اینکه دولت ها باید زمینه رونق اقتصادی را فراهم سازند، افزود: در جلسه ای که هفته گذشته با محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در تهران داشتیم مقرر شد در اولین فاز تخصیص بودجه عمرانی سال جاری ، مبلغ یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای خط 2 قطارشهری مشهد تخصیص داده شود.
مرتضوی در ادامه از ساخت چهار هزار واحد مسکونی ارزان قیمت در مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت: سرمایه گذارانی که در حاشیه شهر نسبت به انبوه سازی مسکن اقدام کنند، از تمهیدات و تخفیفات ویژه ای برخوردار خواهند شد.
وی با اشاره به وضعیت پیشرفت خطوط قطارشهری مشهد و آغاز عملیات اجرایی خط 3 تا پایان سال جاری، افزود: عملیات توسعه پنج کیلومتری خط یک از غدیر تا فرودگاه نیز امسال به پایان می رسد.
شهردار مشهد با اشاره به پیشرفت 40 درصدی طرح نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر اظهار کرد: طی مذاکرات صورت گرفته با بانکهای مختلف برای ساخت و ساز و سرمایه گذاری در این پروژه تا کنون دو قرارداد به ارزش 12 هزار و 700 میلیارد ریال منعقد شده و با تیم جدیدی نیز در حال مذاکره هستیم.
مرتضوی گفت: براساس برآورد پایان سال 92 اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه حدود 160 هزار میلیارد ریال می باشد که تاکنون 60 هزار میلیارد ریال از این مبلغ هزینه شده است.
وی در ادامه به ساماندهی محدوده آرامگاه فردوسی و بلوار شاهنامه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته مبلغ 120 میلیارد ریال از سوی شهرداری برای بهبود وضعیت این محدوده نظیر تحصیل حریم، فضای سبز و عریض سازی بلوار شاهنامه هزینه شده است.
مرتضوی افزود: علیرغم اینکه رسیدگی به وضعیت این منطقه به عنوان یک منطقه گردشگری وظیفه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، اما تا کنون شهرداری مشهد 20 برابر این سازمان برای بهبود وضعیت آن منطقه هزینه کرده است.
وی در پایان با بیان اینکه مناقصات شهری مناقصه عمومی است، تاکید کرد: رسانه ها باید در هر بخش از شهرداری که ویژه خواری صورت بگیرد با افشاگری مردم را آگاه سازند./3
7505/659

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن