تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819493601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مروری بر عوامل اصلی بالا رفتن سن ازدواج


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
مروری بر عوامل اصلی بالا رفتن سن ازدواج
از عوامل اصلی بالا رفتن سن ازدواج، توسعه، پیشرفت و پیچیده شدن زندگی شهری است.


محمد عظیمی، جامعه شناس در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت تشکیل خانواده و بیان این مطلب که تشکیل خانواده یکی از ضروریات زندگی اجتماعی بشر است، یکی از کارکر‌های اجتماعی ازدواج را انسجام و پیوند جامعه دانست و اظهار داشت: خانواده به عنوان یک نهاد فرهنگی باعث فرهنگ آموزش و جامعه پذیری اعضاء خود می‌شود.

وی توسعه، پیشرفت و پیچیده شدن زندگی شهری را از عوامل اصلی بالا رفتن سن ازدواج عنوان نمود و افزود: فرد گرایی، اتکاء به خود و مشورت نکردن با والدین در انتخاب همسر، گرایش جوانان به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، مشکلات اقتصادی و فراهم نبودن زمینه‌ی اشتغال جوانان از دیگر عوامل بالا رفتن سن ازدواج است.

عظیمی در ادامه با بیان این موضوع که  سن ازدواج دست در جامعه به وجود می‌آید و در اجتماع ساخته می‌شود گفت: نمی‌توان زمان دقیقی را برای ازدواج در نظر گرفت. هر چقدر جامعه کوچک تر باشد، سن ازدواج پایین تر می‌آید و هرچقدر جامعه متراکم تر و بزرگتر باشد، سن ازدواج بالاتر می‌رود.

وی افزود: در سال‌های اخیر دختران بیشتر دچار بالا رفتن سن ازدواج و حتی تجرد قطعی می‌شوند و این مشکل نیز به دلیل حساسیت‌های آن‌ها اتفاق می‌افتد.

عظیمی در ادامه با طرح عوارض و تبعات بالا رفتن سن ازدواج، استرس، بیماری‌های روحی و روانی و همینطور افزایش رفتارهای پر خطر و ارتباطات خارج از عرف، قانون و شرع را از جمله‌ی این عوارض و آسیب‌ها دانست و اظهار داشت: دختران با بروز این مشکل بیشتر دچار بحران‌های روحی و روانی می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: والدینی که در سنین بالا اقدام به ازدواج می‌کنند، قدرت، توان و انرژی کافی برای تربیت و آموزش خانواده خود را ندارند، به عبارتی ظرفیت روحی و روانی آن‌ها تحلیل می‌رود و این خود باعث به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی در طولانی مدت خواهد شد.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن