تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803182354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنترل هیجان مصرفی در بازار / تحریک شدیدی در بازارهای کالایی ایجاد نخواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران در گفت وگو با پانا : کنترل هیجان مصرفی در بازار / تحریک شدیدی در بازارهای کالایی ایجاد نخواهد شد خبرگزاری پانا : رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران هیچ مکانیزمی دربازار به غیر از عرضه و تقاضا نقطه تعادل در بازار را پیدا نمی کند ،اظهار کرد: هیجان مصرفی در بازار کنترل شده و نوسان و نابسامانی در بازار کنترل شده است و با رویه ای که دولت در پیش گرفته است تحریک شدیدی در بازارهای کالایی ایجاد نخواهد شد .
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۱ تير ساعت 09:53



یدالله صادقی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در پاسخ به این پرسش که نابسامانی که در بازار رمضان در سال گذشته وجود داشت امکان بروز مجدد دارد، تصریح کرد: نوسان و نابسامانی در بازار وجود ندارد که بخش عمده ای از آن به دلیل احساس امنیت در بخش تولید و عرضه است و تنش زدایی دولت در بخش داخلی و خارجی و انضباط مالی مناسب موجب شده است که زمینه های هیجان مصرفی در بازار کنترل شود.
وی ادامه داد: تا زمانی که دولت چنین رویه ای را در پیش گرفته است تحریک شدید تقاضا ممکن نیست ، مگر به صورت موردی در کالایی خاص اما به طور خودی فضای بازار به گونه ای نیست که دچار امواج با شیب تند باشیم.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به این پرسش که تولید کنندگان برای افزایش قیمت نیازمند اخذ مجوز از دولت هستند ، گفت: تولید گوشت قرمز،گوشت مرغ و تخم مرغ به نهاده های دامی وابسته است که در حال حاضر از بازار آزاد تامین می شود و تولیدات آنها نیز تابع عرضه و تقاضا است.
وی ادامه داد: قیمت کنونی گوشت،مرغ و تخم مرغ در بازار قیمت دستوری نیست و عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت ها در بازار است که ممکن است در آنالیز قیمتی قیمت تمام شده بالاتر از این قیمت ها باشد یا حاشیه سود بسیار اندکی برای تولید کننده وجود داشته باشد اما دولت هیچ دخالتی در قیمت گذاری ندارد.
صادقی تاکید کرد: هیچ مکانیزمی دربازار به غیر از عرضه و تقاضا نقطه تعادل در بازار را پیدا نمی کند.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه مطابق نظر وزارت جهادکشاورزی تولید کنندگان می توانند مرغ را بالای 7 هزار تومان ارائه دهند، تصریح کرد: بازار نقطه تعادل را پیدا کرده و حتی قیمت ها زیرقیمت تعیین شده ارائه می شود.
صادقی تصریح کرد: تولیدکنندگان تخم مرغ معتقدند تخم مرغ باید بیش از 4 هزار تومان در درب کارخانه تحویل شود اما کیلویی 3 هزار و 800 تومان به دست مصرف کننده می رسد.
وی افزود: در مورد لبنیات نیز تولیدکنندگان معتقدند باید قیمت ها بیش از این ارقام باشد .
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه دو سال پیش دردسر فزاینده در رابطه با قیمت لبنیات وجود داشت، خاطرنشان کرد: این شرایط به دلیل آن بود که تولید متناسب با تقاضا نبود تامین نهاده به درستی انجام نمی شد و مردم نیز به دلیل بی اعتمادی به بازار تقاضای خود را افزایش داده بودند.
وی خاطرنشان کرد: اعلام نرخ شیرخام 1400 تومانی نیز نتوانست به بازار شوک وارد کند و دامداران نمی توانند با این قیمت به کارخانجات لبنی شیر خام ارائه دهند چون سطح مصرف کاهش پیدا می کند و عوامل بازار تلاش می کنند برای منافع خود حداکثر درخواست خود را مطرح کنند.
صادقی عنوان کرد: اتفاقی که به وجود آمده این است که دولت به صورت دستوری از تولید کنندگان خواسته که افزایش قیمت ندهند، اما این تنها در حد یک پیشنهاد و درخواست دولت از تولیدکنندگان بوده است که تا پایان خرداد افزایش قیمت نداشته باشند.
وی ادامه داد: دولت این دستور را صادر کرد تا از بهم ریختگی بازار جلوگیری کند و با توجه به آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها شاهد افزایش لجام گسیخته قیمت ها در بازار نباشیم که اقدامی احتیاطی بوده است .
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن