تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802952345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشمك بازارهاي نفت به ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چشمك بازارهاي نفت به ايران
«اعتماد به نفت ايران» عبارتي كه اين روزها در بازار نفت نهادينه شده است و فعالان بازار، نفت ايران را قابل اطمينان‌تر از ساير كشورهاي نفتي به‌ويژه عراق مي‌دانند.


به گزارش «جوان»، مهم‌ترين عامل در انعقاد قراردادهاي تجارتي نفت و فرآورده‌هاي نفتي، ثبات سياسي كشورهاي طرفين است كه همين مورد باعث شده تا كشورهايي كه از اين شاخص برخوردارند، علاوه بر كسب بازارهاي سنتي و اختصاصي خود نقش مهمي را در تامين امنيت انرژي جهان ايفا خواهند كرد. به عنوان نمونه كشورهايي مانند ليبي، نيجريه، آنگولا، كلمبيا، اكوادور و. . . به دليل عدم ثبات سياسي و درگيري‌هاي داخلي با مشكلات عديده‌اي دست به گريبان شده‌اند كه بازارهاي آنها يا از دست رفته‌اند يا قيمت نفتي كه به فروش مي‌رسانند با تخفيف‌هاي نامتعارفي همراه است.
با خارج شدن ليبي از توليدكنندگان بزرگ نفت، عراق هم دچار مناقشات داخلي و جنگ با گروه داعش شده است تا پايگاه‌هاي خبري غربي و كارشناسان اقتصاد انرژي، ايران و نفت آن را مطمئن‌تر از عراق بدانند و به شركت‌هاي خريدار نفت توصيه مي‌كنند براي بر‌طرف كردن نيازهاي خود با ايران وارد معامله شوند.
در همين‌باره پايگاه خبري اكونوميك تايمز با اشاره به افزايش صادرات نفت ايران در ماه‌هاي اخير نوشت ناآرامي‌هاي اخير عراق باعث شده خريداران به تامين نفت از سوي ايران اطمينان بيشتري پيدا كنند.
اين پايگاه خبري آورده است: واردات نفت خام چين از ايران در ماه مي‌ بيش از يك سوم افزايش يافت و به دومين سطح بي‌‌سابقه رسيد كه كمك كرد، مجموع صادرات نفت ايران بالاتر از سطح مجاز بر اساس توافق هسته‌اي ژنو قرار گيرد.
اطلاعات نفتكش‌ها و آمار دولتي نشان مي‌دهد، بزرگترين خريداران نفت ايران شامل چين، هند، ژاپن و كره‌جنوبي روي هم رفته در ماه گذشته روزانه يك ميليون و 260 هزار بشكه نفت از ايران خريداري كردند كه نسبت به دوره مشابه سال قبل هشت درصد افزايش يافته است.
در پنج ماه اول سال 2014 متوسط واردات نفت اين چهار كشور از ايران روزانه يك ميليون و 250 هزار بشكه بوده كه نسبت به دوره مشابه سال گذشته 3/25 درصد افزايش يافته و باعث شده كه صادرات نفت ايران بالاتر از روزانه يك ميليون بشكه توافق شده براساس توافق هسته‌اي ژنو باشد.
ميزان خريد مشتريان آسيايي نفت ايران از ماه ژانويه تاكنون دائماً بالاتر از يك ميليون و 100 هزار بشكه در روز(بدون احتساب واردات تركيه و سوريه) بوده كه نشان مي‌دهد هدفگذاري توافق شش ماهه مبني بر صادرات يك ميليون بشكه‌اي ايران در دوره شش ماهه ژانويه تا ژوئيه محقق نخواهد شد.
واردات نفت خام هند از ايران در ماه مي‌با 6/0 درصد كاهش نسبت به سال قبل به روزانه 255 هزار و 200 بشكه رسيد، اما واردات اين كشور در پنج ماه اول امسال هنوز با 7/37 افزايش نسبت به سال قبل روزانه 310 هزار و 500 بشكه بوده است.
واردات نفت خام كره جنوبي از ايران در ماه مي‌با 3/43 درصد كاهش نسبت به سال قبل روزانه 66 هزار و 500 بشكه بوده است. همچنين واردات نفت ژاپن از ايران در ماه مي‌با 7/23 درصد كاهش روزانه 181 هزار و 892 بشكه بوده است.
همچنين وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن در جديدترين گزارش خود از افزايش230 درصدي واردات نفت اين كشور از ايران در مي‌2014 نسبت به ماه قبل از آن خبر داد. بر اساس آمارهاي اين وزارتخانه، خريد نفت ژاپن از ايران در ماه مي‌2014 به 200 هزار بشكه در روز رسيد. ژاپن در ماه آوريل تنها 60 هزار بشكه در روز نفت از ايران وارد كرده بود. واردات نفت ژاپن از ايران در اين ماه به شدت كاهش يافته بود.
رويترز هم گزارش داد با توجه به مشكلات به وجود آمده در كشورهاي نفتي جهان، مصرف‌‌كنندگان آسيايي تمايل بيشتري به ايران پيدا كرده‌اند و خواهان انعقاد قراردادهاي نفتي با كشورمان شده‌اند. پالايشگاه‌هاي آسيايي اعلام كردند كه به دليل نگراني از فعاليت گروهك تروريستي داعش در عراق و احتمال گسترش آن به مناطق توليد و صادرات نفت در حال اجتناب از خريد نفت خام عراق در بازار هستند. آسيا عمدتا نيمي از توليد نفت عراق را وارد مي‌كند و چين وهند در سال 2014 تاكنون بزرگ‌ترين خريداران نفت عراق بوده‌اند.


نویسنده : وحيد حاجي‌پور 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن