تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806636082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهشت معادن در کرمان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بهشت معادن در کرمان کرمان - ایرنا - استان پهناور کرمان از دیرباز به بهشت معادن ایران شهرت یافته، سرزمینی که از شمال تا جنوب و شرق تا غرب آن سرشار از مواد معدنی گرانسنگ است.


به گزارش ایرنا، بدون تردید معادن غنی و متنوع یکی از قابلیتهای اقتصادی استان کرمان به شمار می رود که به گفته اغلب کارشناسان و مسوولان در صورت بالفعل شدن آن و بهره مندی استان از فواید و نتایج آنها کرمان می تواند به مرز خودکفایی برسد و حتی بخشی زیادی از درآمد غیرنفتی کشور را تامین کند.
معادن مس در رفسنجان و شهربابک، ذغالسنگ در زرند، کوهبنان و راور، سنگ آهن در سیرجان، کرومیت و تیتانیوم در جنوب و معادن تازه شناسایی شده در شرق استان مجموعه ای کامل برای توسعه شتابنده این دیار، اشتغالزایی، ایجاد صنایع تبدیلی و درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی است.
صنایع وابسته به معدن از جمله حمل و نقل ریلی که اخیرا با پیگیری استاندار کرمان کلید خورده در کنار تلاش برای ایجاد زیرساختهای آب و برق و گاز چرخه ای از کار و سازندگی را پدید آورده است.
با توجه به اهمیت بخش معادن و گستردگی کرمان دو سازمان صنعت، معدن و تجارت در شمال و جنوب استان فعالیت دارند.
فراوانی نعمت زمانی نمایان می شود که ماده معدنی مس علاوه بر شمال استان در جنوب کرمان نیز وجود دارد.

* مزیتهای اصلی کرمان در بخش معدن
معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان مزیتهای اصلی معدنی این استان را مس، آهن، ذغالسنگ و تیتانیوم ذکر و بیان کرد: این مواد بیشتر در سرچشمه، سیرجان، کرمان و کهنوج یافت می شوند.
ˈمهدی حسینی نژادˈ گفت: تاکنون 32 ماده معدنی در استان کرمان شناسایی شده که بخشی از آنها مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی افزود: هم اکنون سالانه حدود 40 میلیون تن از منابع معدنی کرمان برداشت می شود و بر اساس برآوردها این استان حدود چهار میلیارد تن ذخیره قطعی اثبات شده دارد.

* فعالیت 21 هزار نفر در حوزه معدن
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان همچنین گفت: براساس پروانه های معدنی صادره در استان برآورد می شود 21 هزار نفر در حوزه معدن این خطه مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: 346 پروانه بهره برداری معدنی تاکنون در استان کرمان صادر شده است که از این تعداد 280 معدن فعال هستند.

* مشکلات در حوزه معادن
او ادامه داد: مشکلات زیادی در زمینه اکتشاف معادن استان وجود دارد زیرا مباحث مربوط به این حوزه مربوط به 40 سال قبل است و به دلیل نبود امکانات مورد نیاز برای اکتشافات معدنی تاکنون اکتشافات خوبی نداشته ایم.
حسینی نژاد وجود تجهیزات فرسوده و نداشتن فناوریهای روز دنیا در حوزه معادن را از دیگر مشکلات حوزه معدن در استان کرمان برشمرد و افزود: یکی دیگر از مشکلات این بخش وجود قوانین و مقررات دست و پاگیر است که تلاش شده با شناسایی و پیگیری برای رفع آنها، مشکلات این حوزه را کاهش دهیم.
وی به تغییر فرهنگ در حوزه معادن اشاره و بیان کرد: هم اکنون بیشتر فعالان حوزه معادن ˈمعدندارˈ هستند تا ˈمعدنکارˈ که این موضوع نیز باید اصلاح شود.

* بحران آب و ضرورت توجه به معدن
معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان می گوید: با توجه به کمبود منابع آبی در استان و محدودیتهای موجود در راستای توسعه کشاورزی، توسعه این خطه از طریق معدن و صنایع معدنی و ایجاد ارزش افزوده در معدن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی افزود: استاندار کرمان نیز به حوزه معدن، صنایع معدنی و ظرفیتهای موجود این بخش در فرایند توسعه اشراف و تاکید فراوانی دارد.

* استخراج از معادن کوچک و متوسط رو به کاهش رفته است
رییس اتاق صنعت و معدن کرمان می گوید: معادن استان به دو دسته بزرگ مانند معادن گل گهر سیرجان و سرچشمه رفسنجان که به صورت دولتی و نیمه دولتی اداره می شوند و معادن کوچک و متوسط تقسیم می شوند.
ˈعلی اکبر مشرفیˈ افزود: معادن بزرگ که به صورت دولتی یا نیمه دولتی اداره می شوند توانسته اند تداوم کار داشته باشند اما معادن کوچکتر که عمده آنها به بخش خصوصی واگذار شده به دلیل ناتوانی بخش خصوصی در تامین سرمایه استخراج، نبود ماشین آلات به روز و گرانی هزینه ها نتوانسته اند بطور کامل به کار خود بپردازند لذا میزان استخراج از معادن کوچک و متوسط رو به کاهش است.
وی گفت: از سوی دیگر برخی قوانین نیز به دلیل فراهم نبودن امکانات لازم برای اجرای آنها موجب کندی روند کار در حوزه معادن می شود.
او افزود: باید به این موضوع نیز توجه داشت که بازار خارجی که مدنظر معادن ما است به آسانی به دست نمی آید و حتی اگر محصول خام به سرعت تبدیل به پرورده و نیمه پرورده نهایی شود امکان صادرات آن بسیار دشوار است.
رییس اتاق صنعت و معدن کرمان تاکید کرد: مقامات دولتی به ویژه استاندار کرمان به معادن توجه ویژه ای دارند و سرمایه گذاران خوبی نیز برای بخش معدن به این استان آمده اند که سال های آینده شاهد رشد و ترقی خوبی در این حوزه خواهیم بود.

* لزوم توسعه صنعتی در کرمان
وی همچنین به بحران آب در استان کرمان اشاره و بیان کرد: سالانه حدود شش میلیارد مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی کرمان برداشت و بیش از 92 درصد آن در بخش کشاورزی مصرف می شود.
مشرفی افزود: انتقال آب از دریای عمان یا خلیج فارس هزینه های چند هزار میلیارد تومانی دارد و تامین آب از منابع دریا برای کرمان به دلیل هزینه بالای آن امکان دارد اجرایی نشود یا چاره ساز نباشد لذا بهترین راه برای تامین آب کرمان صرفه جویی و استفاده صحیح از آن در بخش کشاورزی است.
وی با اشاره به این که تنها راه نجات جوانان بیکار، ایجاد اشتغال و توسعه صنعت است گفت: به جای آنکه آب استان صرف کشاورزی شود که بهره پایین دارد یا اشتغال بسیار کمی را ایجاد می کند به نظر می رسد مسوولان باید به دنبال راهکارهای جدید برای مصرف بهینه همین آب کم باشند.
رییس اتاق صنعت و معدن کرمان ادامه داد: بهترین راهکار برای توسعه اشتغال در کنار کمبود منابع آبی، استفاده از ظرفیتهای بخش صنعت و معادن است که صنعت سرمایه گذاری بالایی را می طلبد اما در بخش معدن با توجه به پتانسیلهای استان کرمان سرمایه گذاران راحتتر و بهتر می توانند حضور یابند.
وی افزود: در حوزه معادن سرمایه گذاری کمتری برای دولت و مردم استان نیاز است و آب بری بالایی را نیاز ندارد.
او تاکید کرد: با توجه به مشکل آب دولت و مسوولان مجبور هستند برای بالا بردن سطح اشتغال و رفاه مردم بهره برداری بهتری را از معادن داشته باشند.

* روند سرمایه گذاری در معادن جنوب کرمان
جنوب کرمان با جمعیت حدود یک میلیون نفر از هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، منوجان و قلعه گنج تشکیل شده و در حوزه ذخایر معدنی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است. بنا بر ظرفیتهای موجود این منطقه ˈسازمان صنعت، معدن و تجارت جنوبˈ به صورت مستقل از شمال کرمان فعالیت می کند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان به خبرنگار ایرنا گفت: طبق آمار موجود و اکتشافات انجام شده پیش بینی می شود در حوزه مس یک میلیارد تن ذخیره مواد معدنی و در حوزه کرومیت نیز 20 میلیون تن ذخیره مواد معدنی در این منطقه وجود داشته باشد.
ˈمحمود اسکندری نسبˈ بیان کرد: قبل از استقرار این سازمان در جنوب کرمان 35 پروانه بهره برداری صادر شده بود و در 9 ماه اخیر 15 پروانه دیگر به این تعداد اضافه شده است.
وی گفت: در حوزه اکتشاف نیز قبل از استقرار این سازمان 85 پروانه اکتشاف در منطقه صادر که در 9 ماه گذشته 66 پروانه به این تعداد اضاف شده و این نشانگر رشد 80 درصدی در همین مدت کوتاه است.
او با بیان اینکه 70 درصد کرومیت کشور از معادن جنوب کرمان استخراج می شود افزود: سالانه 270 هزار تن سنگ کرومیت از معادن جنوب کرمان استخراج و تمامی این مواد معدنی به خارج کشور صادر می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ارزآوری سالانه کرومیت را 52 میلیون دلار اعلام کرد که با توجه به معادن زیاد جنوب این مبلغ قابل افزایش است.
وی گفت: هم اینک یک معدن اصلی و 16 معدن فرعی کرومیت در جنوب کرمان فعال است و در این راستا 50 پروانه بهره برداری صادر شده که در آینده این معادن نیز فعال خواهند شد.
او افزود: هم اکنون معادن کرومیت جنوب استان زمینه اشتغال دو هزار نفر را ایجاد کرده که با فعالسازی سایر معادن این تعداد افزایش خواهد یافت.
وی همچنین گفت: هم اکنون سنگ کرومیت استخراج شده با عیار 50 درصد بدون فراوری صادر می شود لذا نیاز است با این میزان تولید، کارخانه ذوب کرومیت در منطقه احداث شود.
او افزود: تفاهمنامه ای برای ایجاد یک کارخانه فراوری با سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرستان فاریاب و یک کارخانه با چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری منعقد شده که در صورت تحقق بیش از هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: عمده مشکل در راه اندازی این دو کارخانه نبود زیرساخت مناسب شامل برق، آب و زمین مورد نیاز است زیرا اگر در مدت کوتاه این زیرساختها تامین نشود امکان دارد سرمایه گذار بخش خصوصی اقدام به سرمایه گذاری در جای دیگر کند و به ضرر منطقه است.
وی ادامه داد: هم اکنون 150 هزار تن کرومیت در شهرستان فاریاب و 120 هزار تن نیز در شهرستان منوجان استخراج می شود.
اسکندری نسب افزود: 85 پروانه اکتشاف در حوزه معدن وجود داشت که پیشرفت فیزیکی این پروانه ها در حوزه اکتشاف 25 درصد بود اما اکنون پیشرفت فیزیکی 150 پروانه اکتشاف بیش از 70 درصد است که نشان می دهد معدنکاران و مسوولان برای توسعه معادن تلاش می کنند.
وی گفت: همچنین با توجه به ظرفیتهای معدنی منطقه و اینکه بیشترین تسهیلات در حوزه صنعت و معدن توسط بانک صنعت و معدن پرداخت می شود لذا راه اندازی شعبه ای از این بانک در منطقه ضروری است زیرا موجب تسریع در روند سرمایه گذاری می شود.
او ادامه داد: با توجه به اینکه تسهیلات صندوق توسعه ملی به طرحهای صنعتی و معدنی نیمه تمام بالای 60 درصد پرداخت می شود و نوپا بودن سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان طرحهای معدنی این منطقه 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که نیاز است یک ردیف اعتباری ویژه به جنوب کرمان اختصاص داده شود تا طرحهای نیمه تمام به اتمام برسد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: با توجه به حجم بالای ذخایر معدنی در جنوب استان نیاز است دولت ردیف اعتباری خاصی را برای اکتشاف معادن به این منطقه اختصاص دهد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر هر جا که برای سرمایه گذاری وارد می شویم بحث زیست محیطی مطرح است.
او گفت: در منطقه بحرآسمان جیرفت 70 هزار میلیارد ریال آماده سرمایه گذاری است که به علت مسایل زیست محیطی اداره حفاظت محیط زیست اجازه فعالیت به این سرمایه گذاران را نمی دهد.
اسکندری نسب افزود: با این حجم سرمایه گذاری می توان برای چند هزار نفر شغل ایجاد کرد و علاوه بر آن اقتصاد منطقه و استان را متحول ساخت.
وی بیان کرد: در منطقه بحرآسمان جیرفت 133 جواز معدنی شامل اکتشاف و پروانه بهره برداری صادر شده که 53 جواز آن قبل از ارتقاء منطقه حفاظت شده محیط زیست است.
او گفت: چند سرمایه گذار یک هلدینگ را تشکیل داده که هم اکنون برای 70 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری آماده کار هستند لذا باید زمینه سرمایه گذاری این افراد را فراهم کنیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: در شهرستان کهنوج هم سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در بخش تیتانیوم 10 هزار میلیارد ریالی آماده است و به مرحله تفاهمنامه رسیده ایم اما باید معدن تیتانیوم از مالکیت ˈایمیدروˈ آزاد شود اما هنوز این امر محقق نشده است.

* تغییر نگاه به سمت جنوب
فرماندار جیرفت می گوید: هم اینک نگاه به سمت جنوب تغییر کرده و یک نگاه توسعه ای است لذا باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.
ˈاحمد امینی روشˈ ادامه داد: جنوب کرمان در زمینه ذخایر معدنی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده اما در زمینه فراوری و صنایع پایین دستی در این منطقه کاری انجام نشده لذا نیاز است با همدلی و تعامل بین دستگاهی این زمینه را فراهم کنیم زیرا سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری پای کار هستند.
وی گفت: با توجه به اینکه مسایل زیست محیطی از اولویتها محسوب می شود لذا باید تدبیری اندیشده شود تا این مسایل مانع از توسعه منطقه نشود.
فرماندار جیرفت با اشاره به مباحث زیست محیطی در منطقه بحرآسمان افزود: به رغم ذخایر معدنی بسیار بالای این منطقه، بخاطره عدم سرمایه گذاری هنوز ساکنان این منطقه از ابتدایی ترین امکانات نظیر راه مناسب، آب آشامیدنی و برق بی بهره هستند اما فعالیت معادن می تواند زمینه رشد و شکوفایی این خطه و جنوب کرمان را فراهم کند.
امینی روش گفت: در سراسر کشور هرجا که معادن وجود دارد مشکلات زیست محیطی هم دیده می شود اما باید با تدبیر این مشکلات حل و فصل شود تا به توسعه منطقه ضربه وارد نشود و محیط زیست هم آسیب نبیند.
وی ادامه داد: فعال شدن معادن و سرمایه گذاری در این بخش می تواند مشکلات اساسی اشتغال را حل کند.

* توسعه باید متوازن باشد
مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست کرمان هم می گوید: وظایف ذاتی ما حفاظت، حراست و صیانت از مولفه های پایه حیات شامل، آب، خاک، هوا و تنوع زیست است که به سازمان حفاظت محیط زیست واگذار شده است.
ˈمحمود صفرزادهˈ افزود: از یک سو وظیفه دشوار و خطیری بر عهده داریم و از سوی دیگر صنعت و معدن هم رو به رشد است که در راستای دغدغه های مدیران ارشد نظام، ما هم دغدغه توسعه را داریم و هیچگاه خود را از توسعه کنار نمی گذاریم زیرا نتیجه توسعه، اشتغال و سرمایه گذاری است.
وی بیان کرد: حرف ما این است که توسعه باید متوازن و همه جانبه باشد نه توسعه ای که باعث تخریب محیط زیست شود.
او گفت: از توسعه ای که در جهت حفاظت از پایه حیات و تنوع زیستی باشد حمایت می کنیم و تا جایی که مسایل زیست محیطی رعایت شود هیچگاه خود را مقابل صنعت و معدن قرار نداده ایم و همراه جبهه تولید هستیم به شرط اینکه آنها هم دغدغه حفاظت از محیط زیست را داشته باشند.
مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست کرمان افزود: کرمان استانی کویری است که اکوسیستمهای خشک و شکننده ای دارد ولی تنوع اقلیمی خوبی نیز دارد و همین ویژگیها باعث شده که تنوع زیستی خوبی برای کرمان رقم بخورد.
وی گفت: حدود دو میلیون و 400 هزار هکتار زمین در کرمان تحت عنوان مناطق چهارگانه وجود دارد و دو میلیون و 800 هزار هکتار هم مناطق تحت مدیریت است.
او افزود: این مناطق در قالب 21 منطقه تحت مدیریت است که از این تعداد 10 منطقه حفاظت شده، چهار منطقه پناهگاه حیات وحش، یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی و پنج منطقه شکار ممنوع هم تعریف شده که این مناطق ارتقاء سطح پیدا می کنند لذا کار در چارچوب قانون است و ما نیز فراتر از قانون عمل نکرده ایم.
مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست کرمان بیان کرد: به بهانه توسعه صنعت و معدن به چه قیمتی و با چه بهایی تخریب محیط زیست را داشته باشیم زیرا اگر محیط زیست تخریب شود نمی توانیم آن را بگونه ای احیا کنیم که مانند روز اول باشد.
وی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی بن بستی وجود ندارد و ما قوانینی داریم که قبل از انقلاب نوشته شده و بعد از انقلاب هم بازنگری شده اند و اگر در این زمینه دغدغه ای باشد می توان از طریق مبادی مربوط در سطح کلان به صورت پیشنهاد ارایه داد تا بررسی شود.
او ادامه داد: منطقه بحرآسمان جیرفت از مناطق حفاظت شده است که وظیفه حفاظت از محیط زیست آن را داریم و جدا از آن در سالهای اخیر 9 منطقه حفاظت شده و دو حیات وحش نیز در استان کرمان ابلاغ شد.
صفرزاده گفت: قبل از ارتقاء سطح منطقه حفاظت شده استعلامهایی را از دستگاههای مربوط گرفتیم و بعد به سطوح ملی ارجاع و از کمیسیون زیربنایی دولت مصوبه گرفته شد.
وی اظهار کرد: در استان کرمان نیز مصوبه هیات دولت اخذ و بعد در روزنامه منتشر شد و هم اینک اداره کل محیط زسیت به عنوان محیطبان وظیفه حفاظت از این مناطق را دارد.
او گفت: اگر معدن در جایی باشد که منافع ملی در آن نهفته باشد از طریق مراجع ملی پیگیری می شود که در نهایت شورای عالی محیط زیست کشور اگر صلاح دانست مجوز فعالیت را در چارچوب قوانین زیست محیطی صادر می کند و ما هم به عنوان سرباز در عرصه محیط زیست همراه با توسعه آن در چارچوب قوانین مربوط هستیم.
یکی از سرمایه گذاران در حوزه معدن نیز به خبرنگار ایرنا گفت: زمینه ایجاد اشتغال 120 نفر را به صورت مستقیم و حدود 500 نفر را به صورت غیرمستقیم ایجاد کرده ایم.
ˈسید جلیل حسینیˈ افزود: با حمایتهای دولت زمینه سرمایه گذاری در بخش معدن فراهم شده لذا تداوم حمایتها موجب افزایش سرمایه گذاری در این بخش می شود.
وی گفت: در زمینه استخراج مواد معدنی فعالیت داریم و اگر ذخیره معدنی بالا باشد صنایع فراوری مربوط را نیز راه اندازی می کنیم.
یکی دیگر از فعالان حوزه معدن در جنوب کرمان گفت: هم معدن و هم محیط زیست در اولویت هستند زیرا معدنکاری بدون رعایت اصول زیست محیطی مشکلی را از کشور حل نمی کند و نیز اینکه بخاطر محیط زیست جلوی فعالیت اقتصادی را بگیریم نیز ضررش زیاد است.
ˈعزیز میرزاییانˈ افزود: وقتی پتانسیل باشد ولی فعالیت اقتصادی، تولید و ایجاد اشتغال صورت نگیرد این تفکر غلط است یعنی هر دو لازم و ملزوم همدیگر هستند.
وی گفت: بخشی نگری در هر دستگاه اجرایی گرفتاریهای را به وجود می آورد به ویژه در مواردی که با مسائل فرهنگی مواجه هستیم و برخی افراد سودجو هم وجود دارند که از فرصتها سوءاستفاده کنند.
او بیان کرد: برای این افراد سودجو مهم نیست کشور به تولید و اشتغال نیاز دارد یا ندارد.
میرزاییان گفت: بخش معدن کشور در دو مقطع زمانی آسیب دید یکی به ساختار تشکیلات اداری در سال 80 که وزارت معادن و فلزات با صنعت و سال 90 که وزارت صنعت و معدن با تجارت ادغام شد و در این ادغام وزرای مربوط دنبال تشکیلات و ساختار هستند و در آن زمان سازمان محیط زیست بنا بر ضرورتهای کاری خود ارتقاء سطح محیط زیست را پیشنهاد می کند و مشخص نیست معاون مربوط وزارت صنعت در آن نشست شرکت کرده است.
وی ادامه داد: این دو دستگاه دولتی باید در کنار هم بنشیند و مشکل را حل کنند زیرا سرمایه گذار وقتی می آید برای سرمایه گذاری مجوز می گیرد نباید یک دستگاه دولتی دیگر بیاید و بگوید که این مجوز قبول نیست و این کارها آسیب وارد می کند.
یکی دیگر از فعالان اقتصادی هم گفت: در بحث سرمایه گذاری طبیعی است که مشکلات اجتماعی و زیست محیطی وجود داشته باشد.
ˈسیف الله شهدادنژادˈ ادامه داد: مسوولان باید برای رفع این مشکلات تلاش تا زمینه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کنند.
استان کرمان 23 شهرستان دارد که در هریک از شهرستانهای آن می توان ردپایی از چند ماده معدنی باارزش را یافت.ک/4
7444/7440/8154/660

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن