تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819482482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت 40 تشکل دانشگاه آزاد از دستورالعمل حجاب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حمایت 40 تشکل دانشگاه آزاد از دستورالعمل حجاب تهران- ایرنا- بانوان فعال در 40 تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه ضمن دفاع از دستورالعمل اخیر حراست دانشگاه آزاد اسلامی درباره حجاب و عفاف، خواستار تداوم این نگاه فرهنگی و اثربخش در محیط دانشگاه شدند.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته است، آمده است: دانشگاه یکی از عرصه های فرهنگی و نسل ساز جامعه است؛ دانشگاه میزبان نسل امروز است تا نسل فردا را بسازد؛ دانشگاه نه تنها در عرصه علم و روحیه حقیقت جویی می بایست پیشتاز باشد بلکه در عرصه فرهنگی و معرفتی هم باید هدایتگر جامعه باشد؛ با پیروزی انقلاب اسلامی، جریان اسلامی و اخلاقی در دانشگاه های کشور هم به راه افتاد.
در این بیانیه اضافه شده است: دغدغه دینی و معرفتی در کنار دغدغه های استقلال علمی کشور به صورت یکپارچه در دانشگاه ها جان گرفت. همین شور و شعور انقلابی در دانشجویان موجب شد تا در هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه ها و جوانان دانشگاهی هزاران شهید در راه عزت و استقلال دین و میهن تقدیم انقلاب اسلامی کنند. دانشگاه در سال های پس از جنگ و در هنگامه ساختن وطن هم کوشا و هدایت کننده بود. عرصه دانشگاهی کشور همواره در مقاطع مختلف به یاری این مرز و بوم شتافته و از همین رو است که امام خمینی (ره) ـ معمار انقلاب اسلامی ـ به این دانشگاه و دانشگاهیان سلام و درود می فرستد.
در این بیانیه با طرح این سوال که ˈدانشگاهی که وظیفه خطیر چراغ هدایت و راهنمایی ملت را بر عهده دارد چگونه نمی تواند از پس مسائل فرهنگی خویش بربیاید؟!ˈ، تصریح شده است: آیا مسأله حجاب در فرهیخته ترین عرصه کشور نیاز به برخوردهای حراستی دارد؟ آیا ما جایی فرهنگی تر از دانشگاه می توانیم پیدا کنیم و آنوقت حل مسائل فرهنگی را از راهی غیرفرهنگی می جوییم؟ اگر به نسل فرهیخته و دانشگاهی امروز خویش اعتماد نداریم چگونه از آن ها می خواهیم نسل آینده را پرورش دهند؟ در این سی و پنج سال که از انقلاب اسلامی ـ که یک انقلاب فرهنگی بود ـ می گذرد، هر روز شعار می دهیم که می بایست در مسائل فرهنگی کار فرهنگی کرد، آنوقت با یک اقدام مدبرانه فرهنگی این چنین برآشفته می شویم؟ مدیریت فرهنگی در دانشگاه، چشم انداز اعتماد و تدبیر می خواهد و با تهدید و فشار هیچ گاه کار فرهنگی به نتیجه نمی رسد.
در بخش دیگری از بیانیه این 40 تشکل دانشجویی خاطرنشان شده است: ما فعالان دانشجویی و اساتیدی معتقدیم، برخورد مثبت و فرهنگی با مقوله حجاب قطعا اثربخش تر خواهد بود چرا که ما اکنون شاهد نتایج مخرب و غیر موثر برخوردهای غیرفرهنگی در طول سالیان پیش هستیم.
در پایان این بیانیه نیز آمده است: ما فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت از اقدامات آگاهانه ، مسئولانه و متعهدانه ریاست محترم دانشگاه و نیز ریاست محترم حراست دانشگاه که فرزند انقلاب وبه فرموده امام خمینی کبیر (ره)چشم و چراغ مملکت هستند،و با اتخاذ چنین تصمیمات عمیق و سازنده ای در پی اثر بخشی مثبت و در خور جامعه ی اسلامی می باشند،تا بلکه به این نحو معضل حجاب از تهدید برای جامعه به فرصتی بی بدیل ،تبدیل نمایند، خواستار تداوم این نگاه فرهنگی و اثربخش در محیط دانشگاه و مدیریت آن هستیم.
در هفته های گذشته حراست دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه جدیدی را درباره حجاب صادر کرده که این بخشنامه با واکنش های متفاوتی روبه رو شده است.
فراهنگ(1)**9129**1588

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن