تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804135681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزه‌داری انسان را از غفلت خارج می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روزه‌داری انسان را از غفلت خارج می‌کند
کد خبر: ۴۱۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲ - 30 June 2014


یک روانشناس با تأکید بر افزایش آگاهی افراد، ماه رمضان را فرصت خوبی برای از غفلت درآمدن انسان و ناظر بودن بر رفتار خود دانست و از خانواده‌‌ها خواست با شیوه‌ای پسندیده فرزندان‌شان را موقع سحر و افطار با خود همراه کنند.

به گزارش فارس، عبداله امیدی با اشاره به روزه به عنوان نوعی مراقبه اظهار داشت: روزه نوعی مراقبه است که فرد به واسطه آن می‌تواند بر رفتار،‌ احساسات و افکار خود نظارت داشته باشد. در واقع روزه رفتاری هوشمندانه برای خودآگاهی است و امساک از غذا خوردن و آشامیدن برای این است که فرد تلاش خود را از امور محسوس آغاز کند و در نهایت بتواند بر افکار و احساسات خود غلبه کند.

وی افزود: وقتی صحبت از انسان است، آنچه به لحاظ روانشناختی در ذهن تداعی می‌شود، بحث هوشیاری است، فرد هوشیار قادر خواهد بود احساسات و رفتار خود را کنترل کند، و روزه‌داری یکی از تعالیمی است که فرد را نسبت به رفتار خود با دیگران آگاه می‌کند و این آگاهی می‌تواند در نهایت به ارتباط محکمتر فرد با خدا منجر شود. در واقع روزه نوعی تمرین برای ارتباط با خداست.

این متخصص حوزه بهداشت و روان تصریح کرد: ذهن انسان فرار است و میل به عدم کنترل دارد، ماه رمضان فرصت خوبی برای از غفلت درآمدن انسان و ناظر بودن بر رفتار خود است، چرا که به تعویق انداختن نیازهای زیستی مانند خوردن و آشامیدن که ارضای آن آنی است می‌تواند در نهایت به کنترل احساس خشم و پرخاشگری در انسان منجر شود.

وی افزود: خواندن نماز نوعی مراقبه روزانه است و همانطور که در آموزه‌های دینی وجود دارد، مانند چشمه‌ای است که فرد روزی 5 بار خود را در آن شست و شو می‌دهد.

این روانشناس با اشاره به رژیم غذایی به عنوان نوعی مراقبه در کاهش وزن و تغییر عادات ناپسند غذایی، گفت: فردی که برای کاهش وزن، رژیم غذایی می‌گیرد، کار خود را با مراقبت از خود آغاز می‌کند و یک سری کارها را انجام می‌دهد که محصول آن اراده است. اراده قابلیتی است که از مؤلفه‌های مختلف روانشناختی به دست آمده است و معنای آن نظارت و کنترل بر رفتار موردنظر است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان فرد با نظارت بر رفتار خود راستگویی را تمرین می‌‌کند و تکرار این تمرینات می‌تواند به دلیل لذت ناشی از آن که نوعی پاداش و تقویت است این رفتار را استمرار دهد. برای همین است که در این ماه توصیه می‌شود افراد از رفتارهای زشتی مانند دروغگویی بپرهیزند.

وی خاطرنشان کرد: همراهی کودکان با خانواده‌ها به ویژه موقع سحر و افطار می‌تواند در یادگیری مراسم و آیین مذهبی در آنها مؤثر باشد، همچنین بین خانواده‌هایی که ساختار سالمی دارند و فرزندانشان  هماهنگی وجود دارد، بنابراین نیازی به رفتارهای خشن وجود ندارد و در صورتی که بچه‌ها نسبت به والدین خود احساس خوبی داشته باشند مانند آنها رفتار می‌کنند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن