تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818806987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو بقعه سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان میزبان قاریان و عاشقان قرآن کریم هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دو بقعه سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان میزبان قاریان و عاشقان قرآن کریم هستند زاهدان - ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: آیین ترتیل و جزء خوانی قرآن کریم در دو بقعه متبرکه بی بی دوست زابل و سید مهدی ایرانشهر در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.


حجت الاسلام ˈاسماعیل تدینیˈ روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برگزاری مراسم قرآنی در بقاع متبرکه استان در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی انجام شده است.
وی اضافه کرد: از آنجایی که دو بقعه یادشده به لحاظ ساختمان و بنا گسترده و مناسب تشخیص داده شد، مراسم ترتیل و جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان و علاقه مندان به قرآن همه روزه در ماه مبارک رمضان به مدت دو ساعت قبل از اذان مغرب و عشا در این دو مکان معنوی برگزار می شود.
وی گفت: اجرای این برنامه در راستای نشر و ترویج فرهنگ حیات بخش قرآن و بهره گیری از فضای معنوی ماه مبارک رمضان در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی و جذب نوجوانان و جوانان به محافل دینی انجام می شود.
وی اظهار داشت: همچنین اداره اوقاف سیستان و بلوچستان با همکاری هیات امنای مساجد، از قاریان قرآن و قرآن آموزان طرح حفظ برای شرکت در مراسم ترتیل و جزخوانی قرآن در ماه مبارک رمضان دعوت می کند.
وی گفت: برگزاری نمایشگاه، توزیع کتابچه، بروشور، غبار روبی، عطر افشانی، نصب ادعیه رمضان، آماده سازی کتب دعا و قرآن کریم به منظور برگزاری نشست های مذهبی، جزء خوانی و محافل قرآنی و نیز اجرای نیات واقفین در این ماه از جمله اقدامات اداره اوقاف در سطح اماکن مذهبی استان در ماه رمضان است.
وی ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی در سراسر استان با دعوت از قاری برجسته مصری استاد ˈمحمد محمود مریجیˈ از 28 تا 31 تیرماه از دیگر برنامه های اوقاف سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان است.
وی گفت: همچنین در کنار مراسم ترتیل و جزء خوانی قرآن، کلاس های تفسیر قرآن کریم، بیان احکام، پرسش و پاسخ نیز برگزار می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: اداره اوقاف استان از 40 مبلغ روحانی اعزامی از حوزه علمیه قم در مساجد و مناطق محروم استان به منظور ایجاد شور معنوی و پاسخگویی به نیاز های دینی استفاده می کند.
تدینی ادامه داد: این روحانیون مبلغ با هزینه واقفان خیر اندیش با هدف برپایی نماز جماعت ، پاسخگویی به سوالات دینی و مسائل روز مردم و نیز جذب نوجوانان و جوانان مناطق محروم به مساجد، تبلیغ فرهنگ وقف، ترویج سیره و زندگی اسلامی در سیستان وبلوچستان از سوی اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف وامور خیریه کشور اعزام شده اند. ک/3
7312 / 653

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن