تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819441403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سایت پرنده نگری در تالاب سولدوز نقده راه اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سایت پرنده نگری در تالاب سولدوز نقده راه اندازی می شود ارومیه - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سایت پرنده نگری در تالاب سولدوز راه اندازی می شود.


حسن عباس نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان نقده دارای قابلیتها و پتانسیلهای ویژه ای از نظر اکوسیستم تالابی است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تالاب سولدوز از شرایط بسیار خوبی در میزبانی از پرندگان برخوردار است و با توجه به استقبال گردشگران از سایت پرنده نگری تالاب کانی برازان در صددیم تا دومین سایت را در استان راه اندازی کنیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: پرنده نگری اقدامی مفرح بوده و توسعه بخش پرنده نگری در استان علاوه بر مزایای فراوانی که می تواند عاید صنعت گردشگری کند نقش مهمی نیز در آشنا ساختن اقشار مختلف مردم با دنیای زیبا و لطیف پرندگان داشته باشد.
عباس نژاد اظهار کرد: اندکی توجه و سرمایه گذاری در این زمینه می تواند این شاخه از گردشگری را به یک بخش پردرآمد برای صنعت گردشگری در استانمان مبدل سازد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اجرای فاز دوم احداث دیواره در تالاب سولدوز گفت: احداث فاز دوم دیواره تالاب سولدوز از گرده شمکه تا گرده پنکه به طول یک هزار و 35 متر در حال اجراست.
عباس نژاد از وضعیت فعلی تالابهای نقده اظهار رضایت کرد و گفت: امسال چهار پروژه شامل احداث دیواره در تالاب طالقان (اسلام آباد)، احداث دیواره و بتونی کردن کانال تالاب آق قلعه، لایروبی انهار منتهی به تالابهای شهرستان و مرمت و باز سازی دیواره تالاب سولدوز اجرا شده است.
وی ادامه داد: اقدامات خوبی که امسال برای احیای تالابهای این شهرستان صورت گرفته وضعیت مناسبی را در آنها به وجود آورده و موجب افزایش تخمگذاری و جوجه آوری انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی در این تالابها نسبت به سال های گذشته شده است.
شهرستان نقده با برخورداری از پنج هزار هکتار آبگیر و تالاب و بخش های جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه، دارای 13 تالاب دائمی و فصلی است که سالانه پذیرای ده ها هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر است.
تالابهای یادگارلو، درگه سنگی و شورگل نقده نیز در فهرست تالاب های بین المللی و مهمترین مرکز مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی این شهرستان به شمار می روند.
تالاب سولدوز نیز یکی از تالابهای دست ساز این شهرستان است که در سالهای اخیر تبدیل به یکی از زیباترین تالابهای این منطقه شده که پرندگان بومی و مهاجر بسیاری را سالانه پذیر است.
تخمگذاری بیشتر پرندگان آبزی و کنار آبزی در اردیبهشت ماه شروع و جوجه آوری آنها در اواخر اردیبشهت و اوایل خرداد ماه انجام می گیرد.
تالاب ها مناسب ترین مکان برای جوجه آوری پرندگان هستند که در طول سال های اخیر به دلیل فعالیت های انسانی آب آنها کاهش یافته و در برخی موارد خشک شده اند.
شهرستان نقده در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.
7125/581

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن