تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820535905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارکنان ربوده شده سفارت تونس در لیبی آزاد شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارکنان ربوده شده سفارت تونس در لیبی آزاد شدند تهران – دو کارمند سفارت تونس در لیبی که چند ماه قبل ربوده شده بودند، روز گذشته آزاد و در نخستین ساعات بامداد امروز (دوشنبه) وارد خاک تونس شدند.


خبرگزاری ˈرویترزˈ به نقل از ˈمهدی جمعهˈ نخست وزیر تونس روز گذشته (یکشنبه) در تایید خبر آزادی یک دیپلمات و یکی از کارمندان سفارت این کشور طی کنفرانسی مطبوعاتی در طرابلس گفت: دقایقی پیش هواپیمای حامل این دو هموطن که چندی پیش به گروگان گرفته شده بودند، طرابلس را به مقصد تونس ترک کرد.
طبق گزارش خبرگزاری ˈرویترزˈ، این دو شهروند تونسی سحرگاه امروز (دوشنبه) وارد فرودگاه ˈعوینهˈ تونس شدند و مورد استقبال ˈمنصف مرزوقیˈ رییس جمهوری و نخست وزیر تونس قرار گرفتند.
ˈمحمد بن شیخˈ کارمند سفارتخانه تونس در لیبی در تاریخ 21 مارس (1 فروردین) و ˈالعروسی قنطاسیˈ دیپلمات تونسی در تاریخ 17 آوریل (28 فروردین) ربوده شده بودند.
جمعه و ˈمنجی حمدیˈ وزیر خارجه تونس هر دو گفتند که تلاش مقامات تونس در همکاری با مقامات لیبی منتهی به آزادی این دو تبعه تونسی شده است.
حمدی از ارایه جزییات بیشتر درباره شرایط آزادی این دو نفر اجتناب و صرفا به ذکر این نکته اکتفا کرد که مبلغی در ازای آزادی آن ها پرداخت نشده است.
وی ضمن اعلام این که انگیزه ربایندگان ˈسیاسیˈ بوده، تاکید کرد که تونس صرفا با مقامات لیبی در تماس بوده و هویت عاملان این آدم ربایی برایش ناشناخته است.
دیپلمات ها در طرابلس می گویند که این گونه آدم ربایی ها عموما توسط شبه نظامیانی صورت می گیرد که در سال2011 به سرنگونی ˈمعمر قذافیˈ دیکتاتور سابق لیبی کمک کردند. هدف آن ها آزادی زندانیان لیبیایی است که در دیگر کشورها به سر می برند.
حمدی نیز تایید کرد که ربایندگان از تونس خواسته اند در ازای آزادی این دو نفر، زندانیانی که به اتهامات تروریستی در تونس حبس هستند آزاد شوند، اما خواسته آن ها عملی نخواهد شد.
ربایش این دو تبعه تونسی تنها موارد حمله به دیپلمات های خارجی حاضر در طرابلس نیست.
چندی پیش سفیر اردن در لیبی ربوده شد و سفارت پرتغال در طرابلس نیز هدف حملات مهاجمان مسلح قرار گرفت.
لیبی از زمان پایان شورش هایی که به کشته شدن قذافی منتهی شد، تاکنون با بی نظمی و هرج و مرجی فزاینده دست به گریبان بوده است.
خاورم**9156/1275

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن