تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820091815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یاد 14هزار شهید روزه دار ماه رمضان گرامی باد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یاد 14هزار شهید روزه دار ماه رمضان گرامی باد تهران - ایرنا - گرامیداشت یاد و نام 14 هزار شهید روزه دار و تشنه لب ماه رمضان افتخاری بس بزرگ وعظیم است، چرا که آنان شاهدانی از سرزمین نور و روشنی اند که با لبانی خشکیده و تشنه همانند سرور و سالار شهیدان دشت کربلا به دیدار دوست شتافتند و آسمانی شدند.


ماه رمضان در جبهه های هشت سال دفاع مقدس و در اوج گرمای تابستان آنهم در منطقه خوزستان حال و هوای ویژه ای داشت به طوری که 14 هزار و هفتصد نفر از شهدای دوران دفاع مقدس در ایام ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند که از این تعداد شهید حدود چهار هزار نفر در عملیات رمضان سال 1361 آسمانی شده اند.
برخی از شهدای شاخص ماه مبارک رمضان، شهیدان حجت الاسلام «سید علی اندرزگو»،حجت الاسلام «عباس شیرازی»، سرلشگر خلبان «عباس دوران»، شهیدان«حسین شهرام فر» ، «محمد نوژه» و «سید علی لواسانی» هستند که در ماه مبارک رمضان، خلعت شهادت پوشیدند و در این ماه درهای آسمان و بهشت بروی آنان گشوده شده است.
با مروری کوتاه بر عملیات رمضان، که 31 سال و 11 ماه پیش در روز23 تیر 1361 مصادف با 21 رمضان 1402ه. ق مقارن با سالروز شهادت مولای متقیان (ع) به منظور رزم مشترک سپاه و ارتش برای تعیین سرنوشت جنگ در منطقه عملیاتی شلمچه در شرق بصره انجام شد می توان فهمید که در مرحله نخست این نبرد عظیم و سرنوشت ساز حدود چهار هزار نفر از رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند.
این عملیات که هفتم مرداد ماه سال 61 و در گرمای بالای 50 درجه خوزستان انجام شد برای رزمندگان روزه دار سختی های فراوانی بهمراه داشت.
رزمندگانی که از اقصی نقاط کشور برای مقابله با تهاجم دشمن بعثی به جبهه های نورعلیه ظلمت می آمدند حکم مسافر را داشتند و کمتر می توانستند یک جا به صورت ثابت اسکان داشته و اقامت کنند.
این دلیر مردان ارتش و سپاه اسلام برای آنکه بتوانند روزه خود را در ماه مبارک رمضان حفظ کنند مجبور بودند با نیت و قصد ماندن ده روز در یک منطقه بمانند که این نیاز به هماهنگی و دریافت مجوز اقامت از مسوولان و فرماندهان آن منطقه داشت .
در این رهگذر، عملیات رمضان سال 61 مقارن با ماه مبارک رمضان در جنوب بصره انجام شد که در این عملیات رزمندگان اسلام تا رودخانه دجله پیشروی کردند و توانستند از آب دجله برای اقامه نماز خود وضو بگیرند.
در آن روزهای گرم مرداد سال 61 تعدادی از رزمندگان دلیر اسلام با زبان روزه در این عملیات شرکت کردند به طوری که گرمای طاقت فرسای تابستان خوزستان و مقاومت جانانه آنان در مقابل پاتک دشمن و نبود خاکریز مناسب روزهای سختی را برای آنها رقم می زد.
اسلحه و آرپی جی های مورد استفاده آنان بر اثر تابش مستقیم نور خورشید سوزان خوزستان و شلیک پی در پی گلوله و موشک های مختلف آنچنان داغ شده بودند که آنان برای رهایی از داغی و حرارت این سلاح ها لباس های خود را از تن در آورده و از آن به عنوان دستگیره محافظ کنترل گرمای این سلاح ها استفاده می کردند.
آنان در این عملیات که شدت گرمای تابستان، روزه داری را سخت و طاقت فرسا می کرد 16 ساعت گرسنه و تشنه با دشمن بعثی نبرد می کردند و با شدت یافتن تشنگی، ضعف و بی حالی چنان دلیرانه می جنگیدند که دشمن در مقابل ایمان و استقامت آنان چاره ای جز فرار و عقب نشینی نداشت.
در این عملیات شماری از رزمندگان دلیر اسلام در حالی که روزه دار بودند با لبانی خشکیده و تشنه به وصال حضرت حق شتافتند و با این وصال همانند سرور و سالار شهیدان دشت کربلا حضرت امام حسین(ع) در تاریخ حماسه اسلام ناب محمدی(ص) جاودانه شدند.
یاد و نام شهدای روزه دار ماه مبارک رمضان برای همیشه تابنده و گرامی باد.
از: فرهاد شرف پور
اجتمام(2)**7029*1580

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن