تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821277385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«رئیس» چشم بسته گفت: «داعش، درد مشترک ماست»!


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: «رئیس» چشم بسته گفت: «داعش، درد مشترک ماست»!


رئیس «رژیم صهیونیستی» که خود بزرگ ترین منبع تروریسم جهان است، گفت: مشکل واقعی برای عرب‌ها و ما بی اعتمادی دو جانبه نیست؛ بلکه «تروریسم» است که هم‌ اکنون خطر مشترک برای ما و آنهاست. بخش اول آینده، نابودی خاورمیانه است. این رژیم، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی که رژیم تحت امرش، بزرگ ترین منبع و حامی تروریسم جهان امروز است  در مصاحبه‌ با «هافینگتون پست» گفت: تهدید تندروها که در حال پیشروی در عراق و سوریه هستند، در حال تغییر محاسبات سیاسی در خاورمیانه است.  که روزهای آخر کاری اش را در این سمت سپری می‌کند، مدعی شد: [رژیم] اسرائیل، دیگر مهم‌ ترین تهدید علیه بیشتر کشورهای عربی در خاورمیانه نیست.   وی افزود: تا به امروز، شاید [رژیم] اسرائیل، نخستین مشکل در چشم بسیاری از عرب‌ها بود؛ اما امروز آنها باید آشکارا بگویند مشکل واقعی برای عرب‌ها و ما، بی اعتمادی دوجانبه نیست، بلکه «تروریسم» است که اکنون خطر مشترک برای ما و آنهاست.

پرز تاکید کرد کلید روند صلح خاورمیانه، احتمالا با دشمن مشترک تازه زده می‌شود.

وی گفت: ما باید منافع مشترکمان را در نظر بگیریم که بسیار زیاد است و پیش تر وجود نداشت.   پرز گفت: ما همچنین باید یک مقر کارآمد میان کشورهای عربی و [رژیم] اسرائیل ایجاد کنیم تا با خطر مشترک مقابله کند، چرا که تروریست‌ها، در حال ویران کردن جهان عرب هستند.   وی افزود: ما به منظور متوقف کردن آنها باید مبارزه کنیم. داعش متعهد شده است که تل‌آویو و قدس را اشغال کرده و در بخشی از کمپین خود فلسطین را آزاد کند.

رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌اش پس از دریافت نشان طلای کنگره در واشنگتن تاکید کرد: این مقرها باید کارآمد باشد و نه لزوما در یک مکان معین؛ چرا که تروریست‌ها مکان مشخصی ندارند و به مرزها و قانون احترام نمی‌گذارند و سیارند.   وی بی آنکه از داعش نامی ببرد، با پرده پوشی در قبال جنایت هایی که سران و نظامیان رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین، لبنان، سوریه، عراق مرتکب شده اند و ناامنی هایی که به علت زرادخانه اتمی و فراقانونی و چراغ خاموش رفتن این رژیم در منطفه و جهان ایجاد کرده اند، افزود: ما باید در هر گوشه‌ای با آنها (داعش) مبارزه کنیم و در هر جایی که هستند به دنبال آنها باشیم و پیش از آنکه بخواهند مردم را بکشند، از اقدامات آنها پیشگیری کنیم.   رئیس رژیم صهیونیستی تصریح کرد: خاورمیانه به مرحله تازه ای از تاریخ وارد شده است و به عقب باز نمی‌گردد. آینده، همین الان است. شما بخش اول آینده را می‌بینید و آن اضمحلال خاورمیانه است. کشورها پس از یکدیگر در حال سقوطند، واقعا لازم است که خاورمیانه دیگری ساخته شود. خاورمیانه باید تغییر کند چرا که جهان تغییر کرده است.

وی افزود: به جای ارتش‌های اپوزیسیون که معمولا با یکدیگر می‌جنگند، ما هم اکنون یک شبکه از تروریست‌ها داریم که تلاش دارند همه‌چیز را نابود کنند. آنها دوتا نیستند بلکه صدها گروه هستند که اشتراکی هم ندارند و به دنبال آینده مشترک هم نیستند.

پرز که در ماه ژوئیه از پست ریاست رژیم صهیونیستی کنار می‌رود، در پاسخ به این سوال که در صورت حمله داعش به اردن، آیا حاضرید جان اسرائیلی‌ها را برای دفاع از اردن به خطر بیندازد، گفت: چنین اقدامی، اقدامی نوع دوستانه نخواهد بود. ما جان فردی را برای دیگری به خطر نمی‌اندازیم. ما سعی می‌کنیم که از جان هر دو محافظت کنیم چرا که دشمن مشترکی داریم.

وی هم‌چنین با قدردانی از اقدامات باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، تاکید کرد: من با 10 رئیس جمهور آمریکا چه دموکرات و چه جمهوری خواه کار کرده‌ام و تا جایی که امنیت اسرائیل اقتضا می‌کند او بیشترین کاری که یک رئیس جمهور آمریکا می‌تواند، صورت داده است. ما به آنها اعتماد داریم، قدردان هستیم و از حمایت آنها متشکریم.

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین با دفاع از سیاست های اوباما در سوریه، ضمن طرح دوباره موضوع ادعایی اختلاف میان شیعه و سنی در کشورهای اسلامی، از جمله عراق و سوریه، گفت: زمانی که جریان شیعه و سنی مطرح می‌شود، این دیگر مشکل آمریکا و یا ما و یا هرکس دیگری نیست. این مشکل مسلمانان و جهان عرب است و آنها خودشان باید به این مسئله رسیدگی کنند.   وی با پنهان کردن علت اساسی «دخالت های خارجی و فتنه انگیزی های سازمان های جاسوسی بیگانگان در کشورهای اسلامی که به ناامنی و بی ثباتی شماری از کشورهای مسلمان انجامیده است»، افزود: گمان کنم بهترین حرف به جهان عرب این باشد که به آنها بگوییم، آقایان این مشکل شماست و شما باید راه‌حلی برای آن بیابید، نظامیان آمریکایی نمی‌توانند یک مشکل مذهبی را که مربوط به مسلمانان است، حل کنند. در سوریه دست کم یک گروه جلوتر آمده است. در حقیقت کردها کشور خودشان را تاسیس کرده‌اند و این حقیقت است.

پرز 90 ساله همچنین با انتقاد از تشکیل دولت وحدت ملی در فلسطین بر اساس توافق دو جنبش «فتح» و «حماس» گفت: تشکیل «دولت وحدت ملی» اشتباه است. در ضمن برخلاف حرف‌های گفته شده، اوباما حماس را به رسمیت نمی‌شناسد و موضع او در قبال حماس ثابت مانده است.


یک شنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن