تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814286705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرش قرمز روس ها براي اسب هاي ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۸ب.ظ)
فرش قرمز روس ها براي اسب هاي ايراني گروه صنعت و تجارت
به گزارش خبرگزاري موج، حدود 12 سال از آن روز به ياد ماندني مي گذرد، همان روزي كه جشن تولد اولين خودرو با برند ايراني(سمند) بود.
ما هم دعوت داشتيم، از رئيس جمهموري وقت، وزير و وكيل گرفته تا مهندسان صنعت خودرو همه و همه آمده بودند، سالن اجتماعات ساپکو به عنوان مکاني آبرومند براي ميزباني از ميهمانان ايران خودرو مهيا شده بود.
كيلومتر14 مخصوص، سمند را روي سن گذاشته بودند و روي آن را با پارچه هاي طلايي و نقره اي پوشانده بودند و گوينده اخبار شبكه يك سيما به عنوان مجري، مجلس را اداره مي كرد.
چراغ ها به صورت فلاش بك خاموش و روشن مي شد و سرود ايران خودرو براي اولين بار در مراسم جشن تولد سمند پخش گرديد و پس از آن فيلم تبليغاتي اولين خودرو ملي ايران خودرو نمايش داده شد.
چه حرف ها، سمند ديگر تنها يك خودرو نيست، سمند سفير صنعت ايران،‌ جلوه اي از هنر و ذوق ايراني.
خلاصه همه از سمند مي گفتند تا اينكه پرده را از روي اسب ايراني كنار زدند تا رخ اين اسب راهور نمايان شد، كسي فكرش را نمي كرد كه اين اسب شانه به شانه خودروهاي وارداتي همكلاس خود به رقابت بپردازد و پاي در بازارهاي بين المللي بگذارد.
درحال حاضرشيهه اسب ايراني در چهار قاره جهان به گوش مي رسد، براي اولين بار سمند ايران را در حال حرکت در يکي از خيابان هاي سوريه ديدم.
قبلا شنيده بودم که سمند به چند کشور صادر مي شود از جمله روسيه و آسياي ميانه و ... اما ديدن کالاي ايراني و ماشيني که نام ايران را با خود دارد، چيز ديگري است. انسان خيلي به خودش مي بالد و افتخار مي کند. دستتان درد نکند.
باورمان نمي شد که ايران بتواند همانند غول هاي خودروسازي جهان، خودرو صادر کند، مثل اينکه درخواب هستيم!
"نشريه معتبر روسي به نام اتو بروبك كه در زمينه تهيه گزارش و خبر از صنايع خودروسازي اين كشورفعاليت دارد گزارشي در مورد دورنماي برنامه هاي توسعه ايران خودرو در خارج از كشور تهيه كرد و خاطرنشان ساخت كه اين شركت با طراحي سمند و عرضه آن در بازار روسيه توانست مشتريان زيادي را به سوي خود جلب كند و عملكرد خوب اين خودرو در آب و هواي سرد روسيه مزيد بر علت شد تا جاذبه هاي آن بيشتر شود. به عبارت ديگر سمند رقباي خود را در اين بازار را جاي گذاشت.
در گزارش اين نشريه آمده بود: مهندسان ايراني در سايه همكاري با شركت هاي معتبر خارجي توانستند خودروي مناسبي را طراحي و آن را به كشورهاي مختلف صادر و حتي در شماري از كشورها نيز خط توليد راه اندازي كنند.
در بخش ديگري از اين گزارش ضرورت استفاده از تجربه طراحي سمند توسط صنعت خودروسازي روسيه مورد تاكيد قرار گرفته و آمده است: آنچه كه ما در ايران خودرو ديديم مي تواند براي روسيه مفيد باشد تا با استفاده از اين تجربه، چنين خودروهايي را توليد و به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه كند.
خبرنگار اين نشريه كه از ايران خودرو ديدن كرده است در گزارش خود آورده است: در حال حاضر سمند به عنوان يك خودروي مشتري پسند در همه جاي ايران به چشم مي خورد و مردم علاقه خاصي به آن دارند.
به عقيده اين خبرنگار ايمني و امكانات رفاهي سمند به گونه اي است كه بسياري از خانواده هاي ايراني تمايل دارند به جاي هر خودروي ديگر كه در ايران توليد مي شود از چنين خودرويي استفاده كنند.
براساس اين گزارش، صادرات سمند به دليل عدم تطابق محصول با استاندارد هاي روسيه متوقف شده بود تا اينكه با درايت مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو صادرات دوباره محصولات ايران خودرو به بازار روسيه از سرگرفته شده و قرار است تا سال 2015،‌افزون بر 10 هزار دستگاه از محصولات اين شركت از جمله سمند، سمند اس ايي، سورن و رانا به بازار روسيه عرضه شود.
براي صادرات دوباره محصولات ايران خودرو به بازار روسيه مراسمي با حضور سفير كشور ايران در روسيه، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو و برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در سالن سلمان برگزار شد.
هاشم يكه زارع مديرعامل ايران خودرو، در اين مراسم گفت: مهمترين برنامه شرکت ايران خودرو در سه سال آينده ، عرضه حداقل 10 محصول جديد به بازار است که 3 محصول شرکت با برند داخلي عرضه خواهد شد که البته ساخت قطعات آن بر دوش قطعه سازان داخلي نيز خواهد بود.
وي افزود: مهمترين حرکت مورد توجه من در زمان مديريت در شرکت ايران خودرو، تبديل شدن ايران خودرو به عنوان خودروساز مطرح است چرا که معتقدم نبايد ايران خودرو مونتاژ کار صرف و مانند خودروسازان ديگر باشد.
به گفته يکه زارع، بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته در سال چهارم دولت تدبير و اميد حرکت ايران خودرو به سمت خودروساز شدن آغاز خواهد شد. البته تلاش مي شود در اين راه از قابليت و توانايي دانشگاهيان و نخبگان نيز در عرصه توليد استفاده شود.
سفير ايران در كشور روسيه نيز از توسعه روابط سياسي و اقتصادي بين ايران و روسيه در دولت تدبير و اميد خبر داد و اظهار داشت: بازار روسيه بازار بكري براي خودروسازان ايراني است و بايد از اين فرصت طلايي استفاده كنند.
دکتر سنايي، شرط ثبيت حضور خودروسازان ايراني در بازار روسيه را كيفيت و خدمات پس از فروش نوين دانست.
همچنين عباسپور سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي بر ضرورت توليد خودرو با محوريت صادرات تاكيد كرد و افزود: مجلس شوراي اسلامي از طراحي و توليد خودرو با نشان ايراني و صادرات آن به بازار هاي بين المللي حمايت مي كند.
در پايان اين مراسم اسب هاي زين شده ايراني براي مشتريان روسي به سمت ميدان سرخ روسيه حمل شد.







»
تصاویر مرتبط
























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن