تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820190651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبليغات ضعيف ما و سرمايه‌گذاري وهابيون


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تبليغات ضعيف ما و سرمايه‌گذاري وهابيون
شكي نيست كه با وقوع انقلاب اسلامي ايران، فرهنگ شيعي پس از ساليان سال دوباره جان گرفت و احيا شد


شكي نيست كه با وقوع انقلاب اسلامي ايران، فرهنگ شيعي پس از ساليان سال دوباره جان گرفت و احيا شد اما از همان ابتدا به دليل سابقه مبارزاتي تشيع، دشمنان بنا را برحذف يا تحريف آن گذاشتند‌ تا تصوير ديني خشن و منفي از شيعيان نشان دهند و يكي از آن، فرقه‌سازي‌ها  بود. چنانچه رهبران اين فرق ضاله با احكام غيرمنطقي باعث ايجاد دافعه از اسلام بودند. اگر گذري تاريخي داشته باشيم مي‌بينيم كه متأسفانه پيدايش غده سرطاني وهابيت، شباهت زيادي به رنسانس اروپا در حوزه دين دارد زماني‌كه كشيشان به‌قدري بر مردم فشار مي‌آوردند و حتي خود را خداي مطلق مي‌دانستند كه باعث شد كم‌كم مردم از مسيحيت دلزده و منزجر شوند و امروز تكفيري‌ها با نگاهي افراطي و متحجرانه همان روش را دنبال مي‌كنند.


دكتر«محمد جارا» يكي از نجات يافتگان فرقه وهابي از كشور ساحل ‌عاج كه به گفته خودش خيلي‌ها را وهابي كرده بود قبل از ترك كشور در مصاحبه‌اي ‌گفت: «وهابيون براي جذب مردم آفريقا به اسلام وهابي‌شان خيلي سرمايه‌گذاري مالي و معنوي مي‌كنند و با برنامه هستند. آنها هركس كه وهابي مي‌شد را به‌عنوان مسلمان به عربستان مي‌فرستادند تا مكه و مدينه را زيارت كند فرقي هم نمي‌كرد او باسواد باشد يا بيسواد، مهم دينش بود. در عربستان او را حاجي مي‌كردند بعد هم با كلي احترام برمي‌گشت و يك ماشين مدل بالا به او مي‌دادند كه روي آن بزرگ نوشته بودند الحاجي فلان و در ميان ديگران به او ارج مي‌نهادند. اينگونه رفتارهاي تصنعي كم‌كم باعث جذب مردم به وهابيت شد. متأسفانه درحال حاضر بيشترين قرآن را عربستان سعودي چاپ و توزيع مي‌كند، بيشترين هزينه‌هاي تبليغي دنيا در زمينه اسلام را حكومت وهابي عربستان با حمايت‌هاي مالي و پولي امپرياليسم جهاني به عهده دارد و مفتي‌هاي وهابي هر روز با فتاواي دروغين خود در راستاي تحريف و تخريب مباني دين اسلام شيعي كار مي‌كنند.»
 البته وهابيون با چنين ترفندهايي به دنبال گسترش كمي و رقمي خود هستند تا بزرگنمايي كنند اما با اين وجود نبايد ضعف و كم‌كاري تبليغي ما به‌گونه‌اي باشد تا ميدان براي آنها باز باشد و نزد افكار عمومي جهان تصويري سياه از اسلام ترسيم كنند، زيرا آنها با پشتوانه رسانه‌هاي غربي و حمايت‌هاي مالي عربستان جان گرفته‌اند. «بهرام حيدري» مدير كمپاني مسلمان در هاليوود هم گفت: «متأسفانه وهابيون در كشور ليبرالي مانند امريكا به‌قدري فعال هستند كه بيشتر امريكايي‌ها، مسلمانان را تندرو و متحجرانه مي‌دانند. آنها عامدانه باعث نفرت از اسلام و مسلمانان ‌شده‌اند درحالي‌كه مسلمانان هرگز اينگونه نيستند. به‌نظرم ما به عنوان يك كشور اسلامي، بايد براي معرفي اسلام و قوانين آن بيشتر كار فرهنگي و رسانه‌اي انجام دهيم.»
دكترحافظ سعيد محمد هم مي‌گويد: «وهابيون به‌قدري فعاليت فرهنگي و تبليغات وسيع و هماهنگي بين مردم نيجريه دارند كه افراد متوجه نمي‌شوند تحت تأثير تبليغات آنها قرار گرفته‌اند و فكر و ذهنشان وهابي شده است هرچند باسواد هم هستند اما چون سواد و شناخت ديني كمي دارند و از هيچ كجا تقويت نمي‌شوند با تبليغاتي كه وهابيون انجام مي‌دهند، وهابي مي‌شوند، اين براي اسلام خطر بزرگي است.»
متأسفانه وهابيون به‌غير از ضربه زدن به اسلام به دنبال تخريب و تهديد شيعيان هم هستند به همين خاطر خيلي از آنها آرزو دارند تا به پناهگاه امن ايران بيايند و مصون باشند. اين افراد به قول دكترعلي ياسين (مسلماني از فرانسه) مانند مهاجران صدر اسلام هستند كه از خانه، زندگي و همه‌چيز خود گذشتند و به دامان اسلام در يك كشور اسلامي پناه آورده‌اند براي همين نياز به حمايت دارند.‌ اين درحالي ‌است كه متأسفانه اغلب اين افراد حتي نمي‌توانند مالكيتي داشته باشند و به شدت ناراضي‌ هستند. مردهاي خارجي حق سند زدن ماشين و ملك به نام خود را ندارند و نمي‌توانند چيزي به نام خود سند بزند. «احمد حنيف» دي. جي امريكايي كه حدود 20 سال در ايران ساكن بود هرچند تمايلي به رفتن از ايران نداشت ولي نمي‌توانست بماند و بايد مي‌رفت در مصاحبه‌اي گلايه‌مندانه گفت: «من خيلي نياز به اتومبيل داشتم ولي نمي‌توانستم تهيه كنم چون طبق قانون مردان خارجي در ايران اجازه ندارند چيزي به نام خودشان سند بزنند و بايد به نام همسر ايراني‌شان باشد. من كه همسرم هم خارجي بود اصلاً نمي‌توانستيم خانه يا ماشيني شخصي با سند داشته باشيم و اين براي ما خيلي مشكل بود.»
آنچه مسلم است حكام سعودي نسبت به اسلام‌آوردن افراد به سبك و سياق وهابي، واكنش‌هاي مؤثري از خود نشان مي‌دهند و آنها با سوء‌استفاده از مكه مكرمه و مدينه منوره در كشورشان درجذب به وهابيت فعالند و سرمايه‌گذاري مادي و معنوي زيادي مي‌كنند؛ درحالي‌كه هنوز برخي در كشور ما، اسلام آوردن و شيعه شدن چنين افرادي را چندان ارج نمي‌نهند و اتفاق مهمي نمي‌دانند حتي بعضاً آنها را به چشم مستر‌ همفر
(شخصيتي كه پروفسور حامد‌الگار دركتاب وهابيت خود آن را غيرمستند مي‌شمارد) مي‌نگرند. متأسفانه اين سهل‌انگاري و استقبال از تازه مسلمانان و نوشيعه‌ها، خاطره استقبال وهابيون از شهيد مالكوم لطيف‌شباز نوه مالكوم ايكس را در ذهن تداعي مي‌كند، جوان نوشيعه امريكايي كه با وجود فقر مالي و عدم حمايت ايران از او، به خواسته‌هاي وسوسه‌كننده وهابيون جواب رد داد اما در ايران حاضر به حمايت مالي از او نشدند حتي برخي از مسئولان و مبلغان نه او را مي‌شناختند و نه پدربزرگش مالكوم ايكس معروف را. البته ممكن است كه در بين تازه‌مسلمانان جاسوس هم وجود داشته باشد و حتماً هم هست اما نوع نگاه برخي آقايان به اسلام و مسلمان شدن افراد در خور دين اسلام نيست.



نویسنده : معصومه طاهري 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن