تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821104885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمبود این ویتامین باعث ام اس و افسردگی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: کمبود این ویتامین باعث ام اس و افسردگی می شود


محققان استرالیایی در تازه ترین مطالعات خود به ارتباط بین فشار خون بالا و کمبود ویتامین دی پی برده اند. نتایج مطالعات اخیر آنها نشان داده است پایین بودن سطح این ویتامین از حد متوسط آن در بدن، موجب افسردگی و ام.اس می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل ازپایگاه اینترنتی فرانسوی زبان تاپ سانته، اپیدمیولوژیست ها بیش از پیش ارتباط بین کمبود ویتامین دی و ابتلا به برخی بیماری ها را مورد بررسی قرار می دهند. نتایج مطالعات اخیر آنها نشان داده است که پایین بودن سطح این ویتامین از حد متوسط آن در بدن موجب افسردگی ، افزایش خطر ابتلا به فیبروئید(فیبروم) رحم یا اسکلروز چند گانه (ام.اس) می شود.
بر اساس این گزارش، محققان دانشگاه استرالیای جنوبی در تازه ترین مطالعه خود دریافته اند که کمبود ویتامین دی همچنین می تواند  خطرابتلای برخی افراد به فشار خون بالا ، که یکی از عوامل مهم ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی است،  را افزایش  دهد. به نظر می رسد این افراد بهتر است به جای داروهای فشار از مکمل های ویتامین دی، استفاده کنند.
پروفسور الینا هایپونن از دانشگاه استرالیای جنوبی و سرپرست این گروه تحقیق معتقد است: «با توجه به هزینه ها و عوارض جانبی داروهای ضد فشار، امکان پیشگیری یا کاهش فشار خون با مصرف ویتامین دی راه حلی بسیار جالب است».
بنابراعلام موسسه ملی نظارت بهداشت فرانسه، وابسته به وزارت بهداشت این کشور، بیش از 80 درصد فرانسوی های بین 18 تا 74 ساله، دچار کمبود ویتامین دی هستند که بیشتر آنها را سیگاری ها، افرادی که محل زندگی آنها کم نور است، افراد مسن (که بدن آنها ویتامین دی کمتری جذب می کند) و افراد دارای اضافه وزن (زیرا ویتامین دی محلول در چربی است و توسط بافت چربی جذب می شود)، تشکیل می دهند.
 


شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن