تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803954527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای حاکم کردن فرهنگ ناب اسلامی در دانشگاهها باید کارهای زیادی انجام گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران: برای حاکم کردن فرهنگ ناب اسلامی در دانشگاهها باید کارهای زیادی انجام گیرد مشهد – ایرنا – رییس سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: دانشگاه های ایران از جایگاهی که باید در حوزه فرهنگ ناب اسلامی و حرکت دینی داشته باشند برخوردار نیستند و باید کار زیادی در این زمینه انجام گیرد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈسید صدرالدین شریعتیˈ پنجشنبه شب در همایش بزرگ مرزبانی فرهنگی که در مهدیه مشهد برگزار شد، افزود:
متاسفانه نگاه ما به دانشگاه برگرفته از الگوی غربی است و گمان می کنیم هر آنچه در دانشگاه های غرب اتفاق می افتد باید در دانشگاه های ما نیز اجرا شود.
وی اظهار کرد: انقلاب ما انقلاب اسلامی و مبتنی بر قرآن و سنت نبی مکرم و ائمه اطهار (ع) است و ما نمی توانیم از این مبانی و پایه ها عدول کنیم.
وی بیان کرد: امام راحل در طول سالهای 1342 تا زمان رحلتشان بارها بر جدا شدن از فرهنگ غرب فریاد زدند و فرموند که باید فرهنگ اسلامی را جایگزین فرهنگ غرب کرد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب چند سال است که الگوی زندگی اسلامی را مطرح می کنند و تنها مکانی که باید این الگو تبیین و از آنجا در جامعه تسری یابد، دانشگاه هاست.
وی افزود: دانشگاه مرکز آدم سازی است و برای نظام مقدس اسلامی نیروی انسانی تربیت می کند لذا باید تربیت صحیح بر مبنای فطرت پاک انسان در این مرکز انجام گیرد تا جامعه به سوی مسائل سالم سوق یابد.
حجت الاسلام شریعتی گفت: نخستین مسوولیت در قبال دانشگاه متوجه حاکمان جامعه است که یکی از مهمترین وظایفشان استحصال اهل است.
وی تاکید کرد: براساس موازین اسلامی حاکمان باید وضعیت اقتصادی مردم را ساماندهی کنند، به وضع مردم رسیدگی کنند، جامعه را آباد و توسعه عمرانی دهند، با دشمنان جامعه مبارزه کنند و بعد از آنها استحصال اهل کند.
وی افزود: استحصال اهل به معنای سوق دادن افکار، راه، منش، فکر، تربیت، اخلاق و زندگی و کل مسائل فردی، اجتماعی، سیاسی، اداری و غیراداری به سمت صلاح و رستگاری است و جلوگیری از رخنه فساد به زندگی انسانهاست.
وی گفت :خداوند انسان را خلیفه الله نامید و این موجود مختار را اشرف مخلوقات قرار داد لذا وی یک موجود شایسته به شمار می رود.
وی با بیان اینکه دلیل وجود انسانهای منفی، وجود فطرتهای آفت زده است، افزود: همچنان که جسم انسان دچار آفت می شود و نیاز به درمان دارد، روح و جان آدمی نیز آفت پذیر است و به بیماری مبتلا می شود.
وی بیان کرد: خداوند برای درمان آفت جان آدمی یک ساختار هدایتی به نام دین از جانب خود به سوی انسان ارسال کرد که اگر از این ساختار تبعیت کند می تواند رستگار شود؛ از این رو دین مهمترین و اساسی ترین فرهنگ برای حفظ سلامت جان انسانهاست و انقلاب اسلامی ایران نیز بر این اساس شکل گرفت.
وی گفت: اسلام حیات ملت ها و انسانها را تضمین می کند و اگر انسانها بر خلاف مبانی اسلام در زندگی حرکت کنند فطرت پاکشان دچار آفت می شود.
حجت الاسلام شریعتی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی حاکم دین، ارتباط دادن انسانها با اصل دین است و در همین راستا رهبر معظم انقلاب بارها خطر ناتوی فرهنگی را فریاد زدند.
وی گفت: دنیا برای نابودی معارف اسلامی برنامه ریزی کرده است لذا هر چه فرهنگ عمیق تر می شود، بر شمار انسانهایی که فطرتشان با این فرهنگ عمیق همخوانی دارد و به سوی دین اسلام گرایش می یابند، بیشتر می شود.
وی افزود: تنها محل مبارزه با ناتوی فرهنگی مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه هاست و باید دانش آموزان و دانشجویان در خط مقدم مبارزه قرار گیرند که متاسفانه در کشور ما چنین نیست.
7489/659

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن