تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803720238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای طرح های زود بازده در حوزه آب در شرایط خشکسالی ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اجرای طرح های زود بازده در حوزه آب در شرایط خشکسالی ضروری است شیراز - ایرنا - رییس گروه طرحهای استانی سازمان آب منطقه ای فارس بیان داشت : با توجه به محدودیت منابع آب که بصورت بحرانی به چشم می خورد و با توجه به کمبود منابع مالی، سیاست های مناسب برای اجرای طرحهای زود بازده و کوچک با مشارکت مردم باید اتخاذ شود .


به گزارش خبرنگار ایرنا ، قربانی افزود: با اجرای طرح های کوچک و زود بازده می توان به هدف های مورد نظر توسعه پایدار بخصوص در زمینه های کشاورزی و صنایع وابسته دست یابیم.
وی با بیان اینکه طرح های کوچک می توانند به عنوان مکمل طرحهای بزرگ عمل کنند افزود: گروه طرحهای استانی زیر مجموعه معاونت طرح و توسعه شرکت می باشد و وظیفه انجام پروژه های کوچک تأمین و انتقال آب و طرح های مهندسی رودخانه را بر عهده دارد.
مهندس قربانی رییس گروه طرحهای استانی شرکت آب منطقه ای فارس گفت : شناسایی و مطالعات اولیه مناطق مستعد جهت احداث پروژه های کوچک شامل بندهای انحرافی، کانالهای آبیاری و انتقال آب، پروژه های کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی، سدهای تأخیری تغذیه ای، پروژه های آبرسانی کوچک از جمله وظایف گروه طرحهای استانی است.
وی ادامه داد : انتخاب مشاور مطالعات و طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های کوچک، مطالعه و بررسی کلیه طرحهای مطالعاتی که توسط مهندسین مشاور به اتمام رسیده است، نظارت بر عملکرد پیمانکاران و رسیدگی به صورت وضعیت ها، همکاری با واحد قراردادها در زمینه کنترل اسناد مناقصه و برگزاری تشریفات مناقصه و شرکت در جلسات انتخاب مشاور و پیمانکار و تنظیم و مبادله موافقتنامه طرحهای استانی و زود بازده نیز دیگر وظایف این گروه را در بر می گیرد.
رییس گروه طرحهای استانی، سد تأخیری- تغذیه ای و تأسیسات کنترل سیلاب سعادت شهر، سد تأخیری- تغذیه ای مهر، انگبینه شهرستان زرین دشت و تنگ ترکی شهرستان فسا را از جمله پروژه های شاخص این گروه طی پنج سال اخیر معرفی کرد و به احداث بخشی از کانالهای شبکه آبیاری و زهکشی دشت خشت و دشت جره و بالاده، کانال خانی شهرستان سپیدان و کانال انتقال آب فهلیان اشاره کرد.
قربانی خاطرنشان کرد: ساماندهی رودخانه های استان در شهرستان ها و در بازه های مختلف عمده فعالیت گروه طرحهای استانی را شامل می شود و مطالعه و احداث تأسیسات تغذیه مصنوعی در شهرستانهای مختلف، همچنین مطالعه شبکه های آبیاری و زهکشی در دشت های مختلف استان در این گروه در دست اقدام قرار داشته و پروژه انتقال آب از چشمه ساسان به باغات کازرون از دیگر برنامه های این بخش است.
وی در ادامه به نقش و اهمیت گروه طرحهای استان اشاره کرد و با بیان اینکه طرح ها و پروژه های بزرگ که در محدوده عملکرد شرکت آب منطقه ای فارس اجرا می شود از اهمیت بالایی برخوردار است، اجرای پروژه های کوچک و زود بازده در مناطقی که امکان اجرای پروژه های بزرگ وجود ندارد را حائز اهمیت خواند و افزود: این پروژه ها می تواند منشأ اثر باشد و اثرات مثبت و مفیدی را در منطقه از خود به جای بگذارد.
قربانی برگشت سریع سرمایه، مطالعه و اجرای کوتاه مدت به دلیل عدم پیچیدگی، امکان تأمین مالی از منابع مختلف، بهره برداری سریع از طرح، تحقق عدالت اجتماعی به دلیل قابل اجرا بودن طرح در مناطق مختلف را از ویژگیهای مهم طرحهای استانی برشمرد و اضافه کرد: طرح های کوچک استانی می توانند به عنوان مکمل طرحهای بزرگ ایفای نقش نمایند، در امر جلوگیری از جاری شدن سیل تأثیر قابل توجهی داشته باشند و مانع از رسوبگذاری در مخازن سدهای بزرگ شوند.ک/3
677

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن