تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819482909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سازمان شهرک های صنعتی: 92 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون سازمان شهرک های صنعتی: 92 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می دهد تبریز - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: 92 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می دهد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشاد مقیمی روز پنجشنبه در گردهمایی معاونان برنامه ریزی و امور اقتصادی شهرک های صنعتی کشور در تبریز، با بیان اینکه 929 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور وجود دارد، اعلام کرد: آذربایجان شرقی به عنوان استانی صنعتی و پیشینه درخشان در حوزه صنعت جایگاه خوبی در بین شهرک های صنعتی کشور دارد.
وی گفت: شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی 5.6 درصد از شهرک های کشور را به خود اختصاص داده و 5.3 درصد از واحدهای بهره برداری شده در شهرک های صنعتی کشور مربوط به این استان است.
مقیمی 5.2 درصد از اشتغال ایجاد شده در قراردادهای امضا شده در شهرک های صنعتی، 6.8 درصد مساحت زمین های در اختیار و 10.8 درصد واحدهای کارگاهی را مربوط به شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی اعلام کرد.
وی یادآوری کرد: سازمان صنایع کوچک به عنوان یک سازمان توسعه ای مطرح است که در 21 مرداد پنجاهمین سالگرد تاسیس آن خواهد بود.
وی افزود: این سازمان در سال 1343 با عنوان سازمان نواحی صنعتی ایران تشکیل یافته که در حاضر با وجود اینکه نیازهای صنعتی کشور فرق کرده ولی باز وظایف و اختیارات سال 43 را اجرایی می کند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ادامه داد: اکنون شرایط صنعتی کشور با وضعیت آن زمان تغییر یافته و لازم است در وظایف و عملکرد آن بازبینی صورت گیرد که در عمل به این مهم معاونان برنامه ریزی نقش ویژه ای ایفا می کنند.
وی یکی از خدمات مهم سازمان های توسعه ای که شهرک های صنعتی هم جزوی از آن محسوب می شود را توسعه فناوری دانست و تاکید کرد: این موضوع یکی از ضروری ترین نیازهای صنایع کشور به شمار می رود.
مقیمی اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان های توسعه ای بدون منایع پایدار مالی نمی توانند از عهده وظایف محول شده بربیایند، لازم است معاونان برنامه ریزی شهرک های صنعتی نسبت به شناسایی روش های تامین منابع مالی پایدار با هدف تحقق ماموریت های محوله با اولویت بالا بپردازند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این همایش بر ضرورت توسعه کیفی شهرک های صنعتی مستقر در این استان تاکید کرد.
محمدعلی عسگری اظهار کرد: این شرکت در طول فعالیت خود 52 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دارد که از این تعداد 37 شهرک و ناحیه به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: سه شهرک تخصصی مصالح ساختمانی، سرامیک و فناوری قطعات خودرو نیز به طور اختصاصی فعالیت می کند و شهرک تخصصی صنایع دستی پتروشیمی نیز در صورت وجود شرایط مناسب احداث می شود.
عسگری ادامه داد: در حال حاضر 13 شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان در دست احداث است که عملیاتی اجرایی شش مورد آن در طول سال گذشته آغاز شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه شهرستان تبریز درخواست های زیادی برای دریافت زمین در شهرک های صنعتی وجود دارد که نمی توانیم پاسخگوی همه آنها باشیم، گفت: به همین منظور عملیات احداث شهرک صنعتی بعثت و آخولا آغاز شده است تا بتوانیم پاسخگوی سرمایه گذاران باشیم.
عسگری اضافه کرد: به طور قطع به دلیل رعایت مسایل زیست محیطی و جلوگیری از آلودگی هوای مرکز استان صنایع با آلودگی بسیار کم در این شهرک ها مستقر خواهد شد.
وی ادامه داد: سال گذشته شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی 108 طرح عمرانی را در سطح شهرک های استان و از محل منابع داخلی شرکت و اعتبارات استانی آغاز کرد تا در رفع نواقص این شهرک ها اقدام شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت بروز رسانی خدمات، آمار و اطلاعات شهرک های صنعتی، گفت: ارتقای زیرساخت های شهرک های صنعتی یکی از برنامه هایی است که شرکت شهرک های صنعتی استان در اولویت کاری خود قرار داده و با هماهنگی مدیریت استان و دیگر مسوولان ذیربط به جد پیگیری می کند.
7240/587/245

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن