تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821264925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از یک تن انواع مواد مخدر در گیلان امحاء شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از یک تن انواع مواد مخدر در گیلان امحاء شد رشت - ایرنا - در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر (ششم تیرماه) بیش از یک تن انواع مواد مخدر در استان گیلان امحاء شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون سیاسی - امنیتی استاندار گیلان روز پنجشنبه در مراسم امحاء مواد مخدر، یکی از معضلات امروز دنیا را این پدیده شوم دانست و گفت: مواد مخدر هم اکنون یکی از چهار تجارت بزرگ دنیا محسوب می شود.
ˈمحمد احمدی پورˈ با بیان این که متاسفانه مواد مخدر در بخشی از دنیا به عنوان ابزار سیاسی به کارگرفته می شود، افزود: هیچ کشوری به اندازه ایران برای مبارزه با مواد مخدر تلاش نمی کند و اقدامات انجام شده و شهدای این مسیر نیز نشان دهنده این امر است.
وی شهدای مبارزه با مواد مخدر را از مظلومترین شهدا خواند و اظهار کرد: به واسطه آثار مخربی که مواد مخدر در جامعه دارد، باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود.
معاون استاندار گیلان عزم و حضور جدی دستگاه ها برای مبارزه با مواد مخدر را ضروری خواند و گفت: یکی از روش های فعال شدن در این عرصه، ستادهای فرعی شهرستان هاست.
احمدی پور تصریح کرد: جان تک تک افراد در نظام اسلامی مهم است، از اینرو هر تعداد که بتوانیم افراد را از گرفتار شدن در این پدیده خانمانسوز برهانیم، علاوه بر نجات دادن افراد، خانواده و جامعه را نیز از گرفتاری ها و هزینه های دیگر رهایی داده ایم.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز در این مراسم، جمهوری اسلامی ایران را تنها کشوری دانست که عملا به مبارزه با مواد مخدر پرداخته است.
سردار ˈ ابراهیم قائد رحمتیˈ مبارزه با مواد مخدر را از اولویت های کاری و دستور کار این نیرو عنوان و اضافه کرد: تاکنون حدود سه هزار و 800 شهید و حدود 12 هزار جانباز در عرصه مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب و میهن اسلامی شده است.
وی اظهار کرد: این تعداد شهید و هزینه برای عوامل بازدارنده و انسداد مرزها، نشان می دهد که چه کارهای بزرگی در این زمینه در کشور در حال انجام است.
سردار قائدرحمتی علت نرسیدن به نتیجه دلخواه را توطئه های استکبار جهانی دانست و ادامه داد: استکبار جهانی برای گسترش مواد مخدر در کشورهای هدف که جمهوری اسلامی ایران یکی از آن کشورهای هدف است، برنامه ریزی کرده است.
وی با تاکید بر ضرورت تبیین ابعاد غیرقابل جبران خسارت های ناشی از مواد مخدر برای فرد و جامعه خاطرنشان ساخت: باید یک عزم عمومی برای مقابله با این پدیده شوم در جامعه ایجاد شود.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه باید با ارتقای آگاهی جامعه و آگاه کردن خطرات این پدیده شوم ، این عزم ملی را در جامعه ایجاد کنیم، پیشگیری را بهترین راهکار مقابله با مواد مخدر عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر این فرهنگ در جامعه ایجاد شد که در صورت وجود انواع مواد مخدر مردم گرایشی به استعمال آن نداشته باشند ، بتدریج بازار این مواد نیز کساد می شود.
سردار قائدرحمتی بر لزوم بسیج تمام امکانات و استفاده از رسانه ها، ائمه جمعه، مطبوعات و امکانات فرهنگی تاکید و اظهار کرد: باید پیشگیری اجتماعی را در کنار ابعاد مبارزه با مواد مخدر قرار دهیم و در هر زمینه ای تنها با هماهنگی، همدلی و همراهی تمامی مسوولان نتیجه مطلوب بدست می آید.
وی در ادامه سخنانش به کشفیات انواع مواد مخدر در گیلان اشاره و بیان کرد: در سال گذشته؛ سه هزار و 325 کیلوگرم کشفیات داشتیم که این میزان به نسبت مدت مشابه سال 91، 42 درصد افزایش داشته است.
سردار قائدرحمتی تعداد باندهای متلاشی شده فعال در مواد مخدر در سال 92 را 74 باند عنوان و تصریح کرد: متلاشی کردن این تعداد باند، نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 10 درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: سال گذشته در 40 مرحله نقاط آلوده و جرم خیز مورد پاکسازی قرار گرفت و سه هزار و 580 نفر در این رابطه دستگیر شدند.
وی ادامه داد: طی سه ماه نخست امسال نیز 555 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده افزایش 16 درصدی است.
وی تعداد دستگیر شدگان قاچاق و توزیع کننده مواد مخدر را در سه ماه نخست امسال 62 نفر ذکر کرد.
به گفته سردار قائدرحمتی؛ در سه ماه نخست امسال 20 مرحله عملیات پاکسازی انجام شد که یک هزار و 509 نفر از توزیع کنندگان دستگیر شدند.
وی در ادامه با بیان اینکه 80 درصد سارقین خرد را معتادان ذکر و تصریح کرد: جمع آوری معتادان مشکلی ندارد اما امکان نگهداری مناسب آنها وجود ندارد.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان با تاکید بر لزوم راه اندازی مرکز نگهداری معتادان کارتن خواب اظهار کرد: کارهای مقدماتی بسیار خوبی در این زمینه انجام شده که امیدواریم با اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و عزم مسوولان هرچه سریعتر این مرکز راه اندازی شود.
سرهنگ ˈسید رسول صمدیˈ رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به جمع آوری بیش از یک تن انواع مواد مخدر در سال گذشته گفت: حشیش، هرویین و شیشه بیشترین این مواد مخدر کشف شده هستند.
ششم تیرماه مصادف با 26 ژوئن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.ک/2
7296/695/506

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن