تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820144448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش ناشی از تولید افسار گسیخته گروه های تروریستی توسط استکبار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اعضا هیات علمی بسیج دانشگاه های تهران: داعش ناشی از تولید افسار گسیخته گروه های تروریستی توسط استکبار است شهرری- ایرنا- اعضا هیات علمی بسیجی دانشگاههای تهران اظهار داشتند:تحولاتی که در کشور عراق شاهد هستیم متاثر از چند عامل اصلی است، که مهمترین آنها بحث تولید افسار گسیخته گروه های تروریستی در کشورهای مسلمان با هدف تامین امنیت برای رژیم صهیونیستی و حفظ منافع ایالات متحده امریکا در منطقه خاورمیانه است.


اعضای هیات علمی دانشگاه های تهران،علامه طباطبایی و یادگار امام اعلام کردند: وجود گروه های تروریستی و ضد اسلامی در منطقه خاورمیانه ریشه در تفکرات برخی از دولتمردان و سیاسیون آمریکایی که زیر نفوذ شدید لابی صهیونیستی در ایالات متحده هستند، دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: اقدامات استکبار جهانی به سرکردگی امریکا در خاورمیانه تنها برای تامین امنیت و منافع رژیم صهیونیستی است و برای کنترل و اشراف کامل امنیتی، سیاسی، فرهنگی و نظامی بر کشورهای منطقه خاورمیانه از هیچ تلاش فروگذار نیست.
ˈکیومرث یزدان پناهˈ با اشاره به اینکه آمریکایی ها برای رسیدن به اهداف از پیش طراحی شده خود از تمام ابزارها و عوامل دست نشانده در کشورها سود می برند، افزود: در صورت مقاومت مردم کشورهای منطقه خاورمیانه با راه اندازی گروه های تروریستی و ضد اسلامی تلاش می کند.
وی تاکید کرد: یکی از راهبردهایی که آمریکایی ها آن را مدیریت و برنامه ریزی می کنند ایجاد هرج، مرج و آشوب و حمایت کامل از مخالفین داخلی کشورها و همچنین راه اندازی عملیات های تروریستی با هدف ناامن کردن اوضاع داخلی است.
وی گفت: تفکرات طالبانیست، القاعده و گروه های تکفیری و سلفی تماما با هدف تامین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی و با ایجاد اختلاف بین مسلمانان و با حمایت مالی امریکا و برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس پایه ریزی شده است.
استاد دانشگاه ازاد اسلامی تهران نیز با اشاره به تولید قارچ گونه گروه های تروریستی ضد اسلامی که آمار آن هم اکنون به 39 گروه رسیده است، افزود:این امر ناشی از خوی استکباری و زیاده خواهی برخی از دولت مردان ایالات متحده امریکا است.
ˈزهرا پهلوانیˈ تاکید کرد: نکته مهمتر در خصوص حضور نیروهای بیگانه و تشکیل گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه و کشورهای مانند افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق دوم وجود دارد غفلت سران برخی از کشورهای اسلامی در شرایط فعلی و نداشتن برنامه ای برای برون رفت از این بحران هاست.
وی خاطر نشان کرد: عراق بعد از تحولات سال 2003 و اشغال آن توسط آمریکا و هم پیمانان غربی وارد سیستم جدیدی شد و این اتفاقات ناشی از باقی مانده همان تفکرات در کشور است و وجود بعثی ها در این کشور بی تاثیر نیست.
پهلوانی یادآور شد: مطلب قابل تامل در اتفاقات عراق این است که داعش ریشه کن نمی شود و دامن سایر کشورهای عربی منطقه را نیز می گیرد.
این استاد دانشگاه آزاد اسلامی،بیان کرد: با توجه به ظرفیت هایی که برای تروریسم های ضد اسلامی داعش ایجاد و همچنین بخشی از خاک اردن نیز در اختیار آنها برای آموزش دیدن قرار گرفته است، هر روز که می گذرد ابعاد دیگری از اقدامات و جنایات پشت پرده این گروه ضد اسلامی و حامیان آنها برای ملت ها آشکار می شود.
همچنین استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: گروه های ضد اسلامی و تروریسم داعش با این کارها می خواهند اسلام ناب محمدی را خشن و اسلام امریکایی به رهبری لابی رژیم صهیونیستی را به دنیا القا کنند.
ˈمحمدحسین پور کاظمیˈ افزود: باید منشاء تروریسم را در منطقه به درستی مورد بررسی قرارداد تا دامن سایر کشورها را نگیرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مورد اهمیت این که ایران خود قربانی تروریسم است و سالها با آنها دست به گریبان است، ولی به دلیل اینکه بعضی کشورهایی که وجود این گروه ها را به نفع خود می دانستند و در جهت نابودی آن اقدامی نکردند، حال می بینیم که همان گروه های تروریستی در بعضی کشورهای دنیا مشکل آفرینی می کنند.
پورکاظمی تصریح کرد: هم اکنون قریب به 14 هزار نظامی چچنی و 12 هزار نفر از جوانان عربستانی و پنج هزار نفر از کشورهای دیگر عربی که با اندک دست مزد با ایالات متحده امریکا و رژیم صهیونیستی برای اهداف استکبار جهانی همکاری می کنند.
به گفته وی، پیروزی بر گروه تروریستی و ضداسلامی داعش و جلوگیری از ادامه پیشرفت ها آنان در عراق به سه عامل بستگی دارد، یکی وحدت مردم عراق، دوم اقتدار دولت در برخورد با دخالت های مختلف داخلی و خارجی و سوم شناسایی نقاط ضعف ارتش عراق است.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: حضور نیروهای بعثی در بدنه ارتش مشکلاتی را برای ملت عراق به وجود آورده است که اگر این سه عامل کنترل و ساماندهی شود گروه تروریستی و ضد اسلامی داعش در این کشور به راحتی قابل کنترل است.
1724/1914/ 605

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن