تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814293461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منبع فکری مداحان باید سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان: منبع فکری مداحان باید سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) باشد گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به نقش و جایگاه مداحان در جامعه اسلامی گفت: منبع فکر و اندیشه مداحان باید سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) باشد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈنوراله ولی نژادˈ چهارشنبه شب در نشست توجیهی مداحان و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شرق استان گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، افزود: پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هم چون آفتاب و ستارگانی هستند که راه درست را به ما نشان می دهند.
وی گفت: مداحان و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که مدال غلامی خاندان نبی مکرم اسلام (ص) را بر سینه دارند باید منبع فکری خود را سیره پیامبر (ص) و اهل بیت پاک و مطهر ایشان قرار دهند.
حجت الاسلام ولی نژاد اضافه کرد: اگر پیوند فکری مداحان و شاعران تنها پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) باشد نه تنها راه را گم نخواهند کرد بلکه از بسیاری خرافه ها و بدعت ها در مداحی و روضه خوانی ها جلوگیری می شود.
وی با تأکید بر این که مداحان و شاعران تنها باید فضائل و کرامات مستند و واقعی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) را بیان نمایند، تصریح کرد: اگر چه وضعیت مداحی طی سال های اخیر در کشور و نیز استان گلستان بهتر شده است اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که هم اینک حدود دو هزار و 200 هیات و تشکل دینی در این استان فعال است، گفت: این تعداد تشکل دینی یک ظرفیت بسیار خوب و باارزش است که باید از آن در ترویج بیش تر معارف اسلامی و اهل بیت (ع) استفاده کرد.
حجت الاسلام ولی نژاد افزود: اگر چه هنوز برخی ایرادات به این تشکل ها وارد است اما نباید به خاطر آن یک تشکل را تعطیل کرد بلکه باید با آموزش صحیح ایرادات را رفع نمود.
وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و نیز آموزش هایی که به مداحان و شاعران طی چند سال اخیر داده شده است اکنون برخی خرافات و بدعت ها، صد درصد و برخی نیز تا 70 درصد حذف شده است.
حجت الاسلام ولی نژاد هم چنین بر لزوم پیوند مداحی با انقلاب اسلامی، امام و رهبری و نیز شهدای گرانقدر انقلاب در کنار پیوند با اهل بیت پیامبر (ص) تأکید کرد و افزود: اگر انقلاب، امام و رهبری و شهداء نبودند امروز اثری از اسلام باقی نبود ضمن این که آسایش و امنیت جامعه ما، مرهون این عزیزان است.
وی هم چنین وجود هم زمان یک عالم و روحانی، یک قاری قرآن و یک مداح آموزش دیده در هیات های مذهبی را ضروری دانست و تصریح کرد: وجود این افراد از ورود برخی خرافات و آسیب ها به آیین های دینی و مذهبی جلوگیری خواهد کرد.
در این نشست که توسط سازمان بسیج مداحان سپاه نینوای گلستان برگزار شد و با پخش کلیپی از آسیب های فرهنگ عزاداری و مداحی همراه بود، رییس کانون مداحان استان و برخی کارشناسان و مسئولان فرهنگی و حدود 200 نفر از مداحان و شاعران آقا و خانم شرق گلستان حضور داشتند.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری گلستان در شرق استان سکونت دارند.
7479/600

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن