تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819647511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باهنر: اهل باج دادن به انگليس نيستيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: باهنر: اهل باج دادن به انگليس نيستيم
رئيس جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري با تأكيد بر اينكه درباره بازگشايي سفارت انگلستان در تهران، تحليل من نسبت به بازگشايي اين سفارت دنبال كردن بازي برد- برد است، گفت: ما اهل باج دادن نيستيم.
رئيس جبهه پيروان خط امام(ره) و رهبري با تأكيد بر اينكه درباره بازگشايي سفارت انگلستان در تهران، تحليل من نسبت به بازگشايي اين سفارت دنبال كردن بازي برد- برد است، گفت: ما اهل باج دادن نيستيم.
محمدرضا باهنر، دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در نشستي خبري كه صبح ديروز برگزار شد، در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه تحليل شما از بازگشايي سفارت انگلستان در تهران و عادي‌سازي روابط سفارتخانه‌ها چيست، اظهار داشت: امنيت سفارتخانه‌هاي كشورهاي مختلف بايستي حفظ شود اما براي اين دوران طبق گفته مقام معظم رهبري مسائل بين‌المللي بايستي با سياست نرمش قهرمانانه اداره شود. وي ادامه داد: ما اهل باج دادن نيستيم و به هر حال 35 سال از انقلاب اسلامي گذشته و ما بارها مسائل را امتحان و آزمايش كرده‌ايم. نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي به حضور برخي سفراي اروپايي در ايران در چند سال گذشته اشاره كرد و افزود: چند سال پيش موضوعي پيش آمد و برخي سفراي اروپايي ايران را ترك كردند. آنها فكر مي‌كردند مشكلي براي ايران پيش مي‌آيد و زماني كه قصد بازگشت داشتند، نظام جمهوري اسلامي براي آنان شرط گذاشت و آن اينكه بايستي از رفتار غيرديپلماسي خود عذرخواهي كنيد و اين كار هم اتفاق افتاد.
   نرمش قهرمانانه به معناي تسليم نيست
باهنر درباره عملكرد دولت ظرف يك سال گذشته تصريح كرد: تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي تاكنون در مذاكرات بسيار خوب پيش رفته و كار بايد ادامه يابد و ما نه دلواپسان و نه دلاوران صرف را قبول نداريم بلكه بايد در سياست خارجي همواره در خوف و رجا حركت كنيم چراكه در هر صورت ما به دشمن به خاطر ذات دشمن بودنش اعتماد نداريم و در واقع آنها به دنبال جلب منافع خود هستند و اينكه منافع ملي ما را به هوا ببرند كه اين امري طبيعي است لذا ما بايد علاوه بر حمايت از تيم هسته‌اي، روند مذاكرات را رصد و مواظبت كنيم كه خداي ناكرده از خط قرمزها عبور نشود.
 باهنر در ادامه افزود: از رئيس‌جمهور خواستارم كه مسائل حاشيه‌ساز را مطرح نكند و اينكه همچون امام حسن(ع) به دنبال صلح آبرومندانه هستيم نباشيم چراكه نظام تصميم‌گيرنده اصلي است و در مقابل، شرايط و زمان حكومت امام حسن حتي با ساير ائمه متفاوت بود.
 دبير‌كل جامعه اسلامي مهندسين به تعابير مختلف از نرمش قهرمانانه اشاره و خاطرنشان كرد: ما از اين عنوان برداشت صلح همراه با تسليم تعبير نمي‌كنيم و در نرمش قهرمانانه بايد ادبيات مقام معظم رهبري را در رابطه با دشمن ببينيم. باهنر ادامه داد: هر زماني شرايطي به اقتضاي خود داشته و اكنون در كشور ما احساسمان از تمهيدات و رهنمودهاي معظم‌له اين است كه زمان موقعيت امام حسن(ع) نيست.
   خاستگاه روحاني و ناطق اصولگرايي است
رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري به سابقه فعاليت دكتر روحاني اشاره و خاطرنشان كرد: ساختار، خاستگاه و فلز دكتر روحاني از جنس اصولگرايي است و البته وي در بحث فراجناحي بسيار موفق نبوده و شايد شناختش نسبت به اين مسئله كم بوده است و انتخاب همكاران حق طبيعي رئيس‌جمهور است، اينكه برخي بخواهند به يك سري نيروهاي فتنه‌گر و هنجارشكن برسند بايد بگوييم كه مشي رئيس‌جمهور اين‌گونه نيست و بارها سخنراني‌هاي زيادي را در طول سال‌هاي گذشته نسبت به عملكرد و رفتارهاي برخي ساختار‌شكنان شنيده‌ايم كه به عنوان نمونه مي‌توان به سخنراني دانشگاه تهران در سال 78 اشاره كرد.
نماينده مجلس درباره سرگروهي و ليدري حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري براي اصولگرايان گفت: ناطق نوري يك ظرفيت براي انقلاب است و ذاتاً خاستگاه اصولگرايي دارد و ما درخواستمان را براي ادامه همكاري و فعاليت با وي مطرح كرده‌ايم اما ايشان هيچ اراده‌اي براي بازگشت به فعاليت‌هاي سياسي ندارد و مذاكراتي در اين باره انجام شده اما پاسخ وي منفي است.
   فتنه 88 با حمايت عده‌اي قانون‌شكن شكل گرفت
باهنر در ادامه به جريان فتنه 88در كشور اشاره كرد و افزود: عده‌اي ساختارشكن مدتي به دنبال كمرنگ كردن اسلاميت نظام بودند، من همواره گفته‌ام كه اصلاح‌طلبان را با يك چوب نمي‌رانم اما عده‌اي در فاصله سال‌هاي 76تا84 به نهادهاي مشروع نظام و دين هجمه بردند اما خوشبختانه موفق نشدند. وي ادامه داد: فتنه 88 مي‌خواست اين گونه القا كند كه جمهوري اسلامي ايران و ريشه‌هاي نظام يك امر مصنوعي است كه واقعيت نداشت چراكه همه قبول دارند دموكراتيك‌ترين دولت منطقه، جمهوري اسلامي است و استدلال آن اينكه بارها فردي انتخاب شده كه خيلي‌ها نپذيرفته‌اند همانند رياست جمهوري هشت ساله خاتمي كه خيلي از بزرگان نظام آن را نمي‌پذيرفتند. باهنر فتنه 88 را ظلم عظيمي به امام، شهدا و 35 سال تلاش انقلاب اسلامي دانست و افزود: بالاترين قدرت يك حكومت مردم آن هستند و من از بن دندان به آن اعتقاد دارم كه انقلاب امام خميني(ره) اگر پشتوانه مردمي نداشت نمي‌توانست موفق شود. بنابراين نظام جمهوري اسلامي ايران زماني است كه تمام مردم آن را بخواهند. باهنر تأكيد كرد: تقلب كليدواژه‌اي براي رفتارهاي كودتاگرانه در جهت از بين بردن نظام بود كه مردم ما در نهايت در نهم دي ماه يك جواب دندان‌شكن به آنها دادند.





تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن