تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803183466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تردد سالانه 15هزار كشتي اقيانوس پيما در بنادر ايران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > راه و مسکن
تردد سالانه 15هزار كشتي اقيانوس پيما در بنادر ايران
مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به اشاره به كاهش رشد حجم تجارت كالاهاي جهان به ميزان 8.1 درصد اعلام كرد: سالانه حدود 15هزار فروند كشتي اقيانوس پيما به بنادر ايران وارد و خارج مي شوند.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد سعيدنژاد در مراسم آغاز به كار بيست و دومین همایش هماهنگي ارگان هاي دريايي كشور با اشاره به حاكم شدن شرايط ركودي از سال 2010، گفت: طي 10 سال گذشته دو روند «بزرگ تر شدن سايز كشتي ها» و «كاهش خطوط كشتيراني در دنيا» را شاهد بوديم. به طوري كه تعدادي از اين خطوط كشتيراني با هم ادغام و يا اينكه عملاً ورشكسته شدند.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به مزيت هاي جغرافيايي ايران در خليج فارس و درياي عمان، اظهار داشت: سالانه 50 هزار فروند كشتي از تنگه استراتژيك هرمز عبور مي كنند كه از اين تعداد 17 هزار فروند شناورهاي نفت كش است.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اينكه حمل و نقل در ايران از دو بخش حمل و نقل ريلي و حمل و نقل بين المللي تبعيت مي كند، اضافه كرد : دسترسي به آب هاي آزاد، واقع شدن بين دو منطقه نفت خيز، دسترسي به بازارهاي آسياي ميانه، قرار گرفتن در مركزيت جغرافيايي كشورهاي عضو اكو و عبور كريدورهاي مهم ترانزيتي از جمله مزيت هاي جغرافيايي ايران محسوب مي شود.

سعيدنژاد در ادامه با اشاره توان عملياتي بنادر كانتينري 76 كشور در حال توسعه گفت : در سال 2010 عمليات بنادر كانتينري 540 ميليون TEU بوده كه به 601 ميليون TEU افزايش رسيده كه رتبه ايران در اين رديف 24 است و كشورهاي چين، سنگاپور و هنگ كنگ رتبه هاي اول تا سوم را دارند.

معاون وزير راه و شهرسازي ظرفيت عملكردي بنادر ايران در منطقه را 10 درصد عنوان كرد و گفت : از اين حيث بنادر كشور امارات با 54 درصد ظرفيت عملكردي، 5 برابر بنادر ايران فعاليت دارند؛ در حالي كه هيچ يك از مزيت هاي پسكرانه اي و ارتباطي با كشورهاي اروپايي را ندارند.

وي ترانزيت از بنادر ايران را داراي از نوسانات دانست كه تغيير جدي نداشته است، در حالي كه با توجه به رويكرد اقتصادي دريا محور يكي از نقاط ضعف كشور قلمداد مي شود.

معاون وزير راه و شهرسازي در پايان به سياست هاي دولت تدبير و اميد در بخش حمل و نقل دريايي پرداخت و گفت : افزايش بهره وري در بنادر كشور، توسعه ناوگان تجاري، رشد شاخص هاي عملياتي در بنادر، تقويت مراكز علمي و دانشگاهي در بخش دريانوردي و تربيت نيروهاي دريانورد و بهره گيري از نيروهاي داخلي در دريا از جمله سياست هاي سازمان بنادر خواهد بود.

به گفته سعيدنژاد، حضور فعال تر در مجامع بين المللي دريايي، افزايش مشاركت بخش خصوصي در سرمايه گذاري، بهره وري و مديريت بنادر، افزايش استانداردهاي ايمني در دريا و بندر در چارچوب كنوانسيون هاي جهاني و استفاده از تعرفه هاي انعطاف پذير براي جذب بار و كشتي هاي بزرگ از ديگر سياست هاي دولت به شمار مي آيد.


۱۳۹۳/۴/۳ - ۱۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن