تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819753491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پورمحمدی: بر اعتقادات خود پایبندیم و آن را اجرا می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: پورمحمدی: بر اعتقادات خود پایبندیم و آن را اجرا می کنیم خبرگزاری پانا: وزیر دادگستری با بیان اینکه بر اصول و اعتقادات خود در همه زمان و در همه جا پایبندیم و آنرا اجرا می کنیم، گفت: یکی از این اصول حضور نیافتن بانوان در مجموعه های ورزشی است که آقایان در آن مسابقه می دهند.
۱۳۹۳ سه شنبه ۳ تير ساعت 15:57



به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان در مصاحبه با خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که‌ حضور بانوان در مجموعه های ورزشی و در زمانی که مسابقات ورزشی در حال برگزاری است به چه صورت خواهد شد؟ گفت: ما یک کشور اعتقادی و دینی هستیم و حضور بانوان در مسابقات ورزشی توجیه دینی ندارد.
وی گفت: در برخی از ورزش هایی که بانوان می توانند شرکت داشته باشند، جوّ موجود در ورزشگاه به صورتی است که حتی در بعضی از اوقات برای آقایان نیز مناسب نیست و حضور بانوان در این شرایط در این ورزشگاه‌ها، شرایط را نابسامان تر می کند.
وزیر دادگستری در پاسخ به این سئوال که در یکی از این مسابقات ورزشی تماشاچیان تیم میهمان در ورزشگاه حضور یافتند اما از حضور تماشاچیان ایرانی در ورزشگاه ممانعت شد، افزود: برای بسیاری از این کشورها این حدود و مرزها وجود ندارد و بودن زن‌ها در ورزشگاهی که مسابقات آقایان در حال برگزاری است اشکالی ندارد و ما قرار نیست از حضور آنها ممانعت کنیم اما بر اعتقادات خود پایبندیم و نباید بانوان در این شرایط به ورزشگاه بیایند.
پورمحمدی گفت: ما از استانداردهای جهان عقبیم و باید شرایط مناسب ورزشی و تفریحی برای بانوان ایجاد کنیم و به صراحت می گویم که این وظیفه ماست که بانوان بتوانند به راحتی در اماکن ورزشی و تفریحی مخصوص خود حضور یابند و اوقات فراغت خود را بگذرانند. مدعیان حقوق بشر، بیشترین تعرض به حقوق کودکان وزیر دادگستری با بیان اینکه بی توجهی، حق‌گریزی و حق ناشناسی در جهان موجب شده تا حقوق کودکان پایمال شود، گفت: متأسفانه امروز مدعیان حقوق بشر، بیش از همه، به حقوق کودکان در جهان تعرض می کنند. پورمحمدی افزود: آمار کودکان یتیم در عراق و افغانستان در جهان بالاست و امروز خرید کودک، قاچاق اعضای کودک، آزمایش پزشکی روی کودکان و آزمایش سلاح‌های ضعیف شده اتمی بر کودکان در کشورهای پیشرفته، کمپانی های بزرگ و مدعیان حقوق بشر صورت می گیرد.
وی گفت: در این دنیای وانفسا، انقلاب اسلامی ایران حامل فرهنگی متقن، با مبانی روشن و قوی همراه با آموزه های الهی در مورد حقوق انسانی است. لزوم همگرایی در عرصه حقوق کودکان
حجت الاسلام پورمحمدی تأکید کرد: ایران امروز بهترین دارو را برای درمان امراض بشر در اختیار دارد و می تواند آنرا به راحتی در جهان ارائه کند.
وی گفت: این فضا تا حد زیادی در جهان شکل گرفته است و همفکران ما در دنیا در حال گسترشند و ما نیازمندیم که این همفکری و همگرایی را متناسب با مقتضیات روز دنیا به جهان ارائه دهیم.
وزیر دادگستری افزود: ما به عنوان مرجع ملی حقوق کودک با تمام انگیزه این رسالت را تعقیب می کنیم، چرا که دولت یازدهم نگاه ویژه ای به حقوق کودک و زنان دارد.
حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه این نشست ها وظایف مختلفی از جمله استخراج مطالب و آموزه های دینی برعهده دارد، گفت: باید در این عرصه فهم و زبان مشترکی اتخاذ شود تا با همگرایی نزدیک با کشورهای جهان بتوان تعامل مثبتی را درباره حقوق کودک به وجود آورد.
نقش دین و رهبران دینی در احقاق حقوق کودکان وی گفت: در دنیا کمبود قانون و آموزه نداریم و دریایی از منشور و کنوانسیونها درباره حقوق بشر و کودک وجود دارد اما باید آنرا عملی کرد و بیشترین کسانی که می توانند این حقوق کودک و آموزه های آن را در کشورهای جهان عملی کنند، رهبران دینی و ادیان هستند زیرا مردم توجه ویژه ای به این رهبران دارند.
وزیر دادگستری تأکید کرد: هم اکنون در ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و بیشترین دستورات و ثواب‌ها در ماه شعبان و رمضان توجه به دردمندان و محرومان اجتماعی است و به نظر من این نشست، نشستی عبادی است چرا که در آن رهبران دینی و رهبران مذاهب وجود دارند.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان اینکه حقوق بشر و شهروندی مهمترین مسئله جامعه است و این منطق در جهان فراگیر شده و اهمیت خود را بازیافته گفت: حقوق کودک از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که کودکان با وجود داشتن همه حقوق متعلق به یک انسان نمی توانند از حقوق خود دفاع کنند.
وی با اشاره به اینکه در زمان پیامبر اکرم (ص) 15 روز ارتباط ایشان با وحی و منشأ‌ هستی قطع شد، گفت: در این 15 روز کفار تا توانستند علیه پیامبر (ص) جنگ روانی راه انداختند تا ایشان را در میان مردم دروغگو جلوه دهند.
وزیر دادگستری گفت: پس از 15 روز سوره ضحی به پیامبر (ص) نازل شد که در این سوره خداوند می فرمایند: «قسم به روز و شب که تو را رها نکردیم و ما برای تو پاداش بزرگ آخرت را در نظر گرفته ایم» و خداوند در این سوره به پیامبر (ص) تأکید می کند: که «آیا تو یتیم نبودی که ما پناهت دادیم و راه درست را نشانت دادیم آیا نیازمند نبودی که بی نیازت کردیم».
حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه در آن شرایط سخت و جنگ روانی کفار علیه پیامبر اکرم (ص) این آیات باعث تحکیم جایگاه و عنایت خدا به پیامبر اکرم (ص) بود، تأکید کرد: از این سوره می فهمیم سه چیز مورد توجه ادیان دینی آنهم در مورد حمایت از کودکان نیازمند است.
وی ایجاد پایگاه حمایتی چه اجتماعی چه قانونی و چه عاطفی برای کودکان محروم را از جمله این مسائل خواند و گفت: در آن زمان که کفار علیه پیامبر اکرم (ص) جنگ روانی راه انداخته بودند و در پایان سوره ضحی خداوند این دستور را به پیامبر اکرم (ص) می دهد که از یتیم و محروم اجتماعی غافل نشو چرا که یتیم نمادی برجسته از محرومیت اجتماعی است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن