تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821279815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشتی کانتینربر یخچالی در بندرعباس به آب انداخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کشتی کانتینربر یخچالی در بندرعباس به آب انداخته شد بندرعباس- ایرنا- شناور کانتینر بر یخچالی ساخت صنایع کشتی سازی داخلی روز سه شنبه درمراسمی با حضور مدیران و کارشناسان، در بندرعباس به آب انداخته شد.


به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت کشتی سازی ندیم گسترش سه شنبه در این مراسم با ارائه گزارشی ظرفیت این شناور را یکهزارو 300 تن معادل 96 تی ای یو کانتینر یخچالی ذکر کرد.
غلامعباس حافظ پوراضافه کرد: این شناور به طول 73متر و عرض 12متر و ارتفاع بیش از سه متر با وزن 550تن دارای دو دستگاه موتور هر کدام به توان 810 اسب بخار است که پس از به آب انداختن برای 10 نفر شغل پایدار ایجاد می شود.
وی خاطرنشان ساخت: طبق برنامه زمانبندی پروژه، یک هفته بعد از عملیات به آب اندازی این شناور نصب تجهیزات آن ( سوپراستراکچر) انجام و یک ماه پس از آن (اواسط مردادماه سال جاری) تحویل مالک اصلی آن خواهد شد.
این مقام مسوول افزود: انواع تعمیرات اساسی و نیمه اساسی شامل زیرآبی ، سطحی ، مکانیکی و الکترونیک شناورهای تا 6 هزار تن چهار برابر ارزانتر از شرکتهای تعمیراتی خارجی در شرکت ندیم گسترش خلیج فارس انجام می شود طوریکه متخصصان صنایع دریایی شرکت علاوه بر تعمیرات به مالکان شناورها برای استفاده بهتر مشاوره رایگان هم می دهند.
در ادامه این مراسم نماینده مالک نیز هدف از سفارش این نوع شناورها را کمک به خروج بندرهای کوچک از رکود فعلی عنوان کرد و گفت: شرکت جهان دریا( مالک شناور) ساخت دو شناور کانتینربر دیگر را نیز در برنامه دارد.
محمد محمدزارده از شرکت های کشتی سازی واقع در منطقه ویژه کشتی سازی خلیج فارس به خصوص شرکت ندیم گسترش خواست نرخ شناورهای نوسازی و تعمیراتی را یکسان محاسبه نکنند تا با توجه به نقدینگی مالکان انگیزه ای باشد برای ساخت شناورهای جدید.
وی اضافه کرد: ساخت و بکارگیری شناورهای کوچک کانتینر بر یخچالی در بنادر کوچک جنوبی به صادرات مواد غذایی و به خصوص محصولات کشاورزی کمک موثری می کند .
به گفته وی هم اکنون صادرات این کالاها به روش سنتی و با استفاده از موتورلنج های چوبی انجام می شود که به علت فساد پذیری که دارند بخش زیادی از آنها در راه رسیدن به بندر مبدا از بین می روند.
در اطلاعات منتشره آمده است که هم اکنون 85درصد از جابجایی کالاهای دنیا بوسیله شناورها (حمل و نقل دریایی) انجام می شود که با توجه به مرزهای آبی موجود حمایت از توسعه صنایع کشتی سازی می تواند کمک بزرگی به تولید کنندگان، صادرکنندگان و وارد کنندگان کالا در کشورباشد
شرکت کنندگان در مراسم به آب اندازی این کشتی کانتینربر با اشاره به فعالیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به خصوص عمان، بحرین و امارات متحده عربی در خصوص ساخت انواع شناور از مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی، خطوط کشتیرانی داخی وبین المللی (داخلی)خواستند با ارائه سفارش از این صنعت داخلی حمایت کنند.
آنان ابراز داشتند: دشمنان این مرزو بوم با پی بردن به اهمیت صنایع کشتی سازی اقدام به تحریم شرکت های ایرانی کردند.
شرکت ندیم گسترش (زیرمجموعه ایزوایکو) بعنوان یکی از واحدهای فعال در زمینه ساخت و تعمیر انواع شناور در منطقه ویژه کشتی سازی خلیج فارس در 34کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران (ایزوایکو)با داشتن قـریب به سه هـزارکیلومترمرز آبی درکشور وبا توجه به توسعه، بهره برداری، گسترش حمل ونقل مواد نفتی و افزایش تردد واحـدهای شنـاوردرمنطقه استـراتژیک خلیـج فـارس ودریـای عمان، شـرکت مجتمـع کشتی سـازی و صنـایع فراساحل ایران (ایـزوایکو) در سال52 با طراحی شرکت آلمانی (بلوم اندفوس) به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در36 کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.ک/3
512/668

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن