تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802967283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امنیت غذایی فراتر از معیار کمیت تولید است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: امنیت غذایی فراتر از معیار کمیت تولید است خبرگزاری پانا: حسین راغفر اقتصاددان و استاد دانشگاه تاکید کرد : امنیت غذایی فراتر از معیار کمیت تولید است و شامل سلامت مواد و محصولات غذایی تولیدی هم می شود.
۱۳۹۳ سه شنبه ۳ تير ساعت 10:48



به گزارش خبرگزاری پانا ، حسین راغفر گفت : باید از مزیت های کشاورزی ارگانیک استفاده کنیم تا ضریب امنیت غذایی و سلامت محصول همراه با گسترش مباحث کشاورزی سالم افزایش یابد.
وی تصریح کرد : استفاده بیش از حد سموم ، آفت‌کش‌ها ، کودهای شیمایی در سلامت محوصلات غذایی تاثیر منفی دارد و وجود فلزات سنگین و آثار سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی و غذا ، سلامت جامعه را تهدید می کند. راغفر اظهار داشت: سیاست های اقتصاد مقاومتی راهنمای بسیار خوبی برای توسعه صنعتی کشور است و باید تقویت ضریب امنیت غذایی سالم نیز مد نظر باشد.
وی به رادیو اقتصاد گفت : باید راهبرد توسعه اقتصادی و صنعتی کشور و امنیت غذایی مبتنی بر سند اقتصاد مقاومتی تدوین کنیم.
راغفر افزود : تولیدات عذایی در کشور باید به سمت ارگانیک برود و در طرح سلامت هم به پیشگیری از بیماری ها با تولید غذای سالم ، بیشتر از درمان توجه کنیم.
بنابر این گزارش ، برنامه ملی ترویج و توسعه تولید محصولات ارگانیک و سالم در برنامه پنجم توسعه مورد توجه بوده و قرار است شاخص های کیفیت و سلامت محصولات و فرآورده های کشاورزی و دامداری کشور در سطح ملی و بین المللی تدوین شود.
همچنین قرار است راهبرد ویژه توسعه تولید محصولات ارگانیک کشاورزی متناسب با شرایط کشاورزی همه مناطق کشور اجرا می شود و به خوبی در حال توسعه است.
طبق برنامه پنجم توسعه حداقل 25 درصد اراضی کشاورزی زیر کشت ارگانیک می رود و فعالیت های علمی و ترویجی هم مورد توجه قرار می گیرد.
هم اکنون در100 منطقه کشور 35 نوع محصول ارگانیک تولید می شود و در استان های مانند فارس، خراسان رضوی،‌ مرکزی، خوزستان و مازندران به خوبی پیش رفته است.
محصولات ارگانیک ، عاری از هر گونه مواد شیمیایی مصنوعی و محصول نظام مدیریتی تولید مبتنی بر اکوسیستم زراعی ، متمرکز بر حاصلخیزی خاک و سلامت گیاه، حذف مصرف مواد شیمیایی مصنوعی و منطبق بر ساختارهای اقتصادی، زیست محیطی، فنی، بهداشتی و اجتماعی در سامانه محلی و منطقه ای است.
در تولید محصولات ارگانیک ، به جای کاربــرد مواد و نهادهای برون مزرعه ای ، بر استفاده از عملیات مدیریتی بر اساس کشت بوم ، تنوع ، چرخه ها و فعالیت زیستی مبتنی بر ساختارهای اجتماعی محلی تاکید می شود.
شریفی مقدم ادامه داد: کشاورزی ارگانیک نظامی اقتصادی، اجتماعی و مدیریت اکولوژیک است و بر پایه استفاده از نهادهای ارگانیک طبیعی و درون مزرعه ای چون کودهای دامی، کمپوست، کود سبز، کنجاله و ضایعات فرآوری مواد غذایی و همچنین کنترل زیستی آفات همراه با کمترین استفاده از مواد معدنی طبیعی که برای تقویت نظام زراعی - اقتصادی مزرعه و بهبود فعالیت های زیستی خاک استوار است.
کشاورزی ارگانیک در کشورهای گوناگون با نام های مختلف شناخته می شود که 16 نام برای آن از جمله کشاورزی بیولوژیک، کشاورزی پایدار و کشاورزی زاینده اعلام شده است. کشاورزی بیولوژِیک نامی است که در اروپا بسیار رایج است، در حالی که در آمریکا و انگلیس عبارت کشاورزی ارگانیک را ترجیح می دهند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن