تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820241176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش جوار دانشگاه، دالان اشتغال فارغ التحصیلان بی تخصص


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آموزش جوار دانشگاه، دالان اشتغال فارغ التحصیلان بی تخصص یاسوج - ایرنا- براساس آمار43جمعیت بیکار کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهد و سالانه تعداد پرشماری نیروی تحصیلکرده به علت نداشتن مهارت برجمعیت بیکاران کشور افزوده می شود.


براساس آمار، 2.5 میلیون نفر در کشور بیکارند که از این تعداد 1.7 میلیون نفر 15 تا 29 ساله هستند و از کل بیکاران یک میلیون و 103 هزار نفر در گروه فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدرک تحصیلی فوق دیپلم تا دکترا قرار دارند.
نگرانی دست اندرکاران امور اشتغال از بیکاری رو به افزایش جمعیت فارغ التحصیلان بیانگر خلا آموزشهای بی هدف مراکز دانشگاهی است که به ایجاد تخصص ، اشتغال و رونق تولید منجر نمی شود.
جذب دانشجو در دانشگاه های کشور بدون توجه به نیاز بازار کار و مدرک گرایی در فرایند تحصیل هر روز بر مشکل پدیده بیکاری بویژه برای قشر فارغ التحصیل دامن می زند.
اجرای طرح ˈ آموزش جوار دانشگاه ˈ از سوی فنی و حرفه ای کشور گامی در جهت مهارت آموزش و بالفعل سازی آموزشهای تئوری دانشجویان در عرصه عملی،کارگاهی و ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر است.
در قالب این طرح دانشجویانی که چند سال در دانشگاه به فراگیری علوم پرداخته اند با شرکت در دوره های آموزشی جوار دانشگاه به عبارتی مهارت آموزی در مراکز فنی وحرفه ای در حرفه ای متناسب با رشته شغلی و علاقه خود ضمن کسب تخصص و مدرک مهارتی گاها با اخذ تسهیلات موفق به اشتغال پایدار خواهند شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد تئوری محور بودن آموزش های ارائه شده در دانشگاهها ، کمبود مهارت در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی، نرخ بالای بیکاری در بین جمعیت تحصیلکرده را از اهم مشکلات و آسیب های نظام آموزش رسمی می داند.
ایاز آقایی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره اهمیت طرح آموزش مهارتی فنی وحرفه ای با عنوان جوار دانشگاه می گوید: به منظور پر نمودن خلاء نظام آموزشی دانشگاه و به عنوان یک راهکار عملی سازمان آموزش فنی و حرفه ای ساختار آموزش های جوار دانشگاه را هدف گذاری، طراحی و اجرا نموده است .
وی تصریح کرد: آموزش های فنی و حرفه ای جوار دانشگاه به لحاظ آموزش کارگاهی با رویکرد عملی و کاربردی بیش از سایر آموزشها منجر کسب مهارت و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی می شود.
آقایی به رسالت دانشگاه ها در عرصه تولید علم، و رشد قابلیت های فکری دانشجویان اشار کرد و گفت: متاسفانه قشر دانشجو پس از گذراندن دوره های تئوری و نظری بدون مهارت سرگردان یافتن کار می شوند.
وی به موفقیت اجرای طرح آموزش جوار دانشگاه فنی وحرفه ای برای رفع نیاز تخصص و اشتغال فارغ التحصیلان اشاره کرد و گفت:اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد باداشتن تجهیزات و امکانات آموزشی همواره اقدام به برگزاری دوره های جوار دانشگاه نموده است.
به گفته وی درقالب طرح آموزش جوار دانشگاه در سه ماه نخست امسال شش هزار و 402 نفر ساعت در قالب 65 نفر دوره به متقاضیان آموزش مهارتی ارائه شده است.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: آموزشهای جوار دانشگاه در قالب دوره های دو تا شش ماهه برگزار می شود که عمده دوره های این مرکز دو تا چهار ماهه است و با استقبال قشر دانشجو مواجه شده است.
وی گفت: سال گذشته نیز هفت هزار و 281نفر ساعت دوره آموزش جوار دانشگاه در رشته های it ، جوشکاری پیشرفته و بهداشت حرفه ای برگزار شد.
رییس مرکز it اداره کل آموزش فنی وحرفه ای کهگیلویه وبویراحمد از آموزشهای جوار دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دالان اشتغال کشور وقشر دانشگاهی یاد کرد وگفت: 90درصد آموزشهای این مرکز برای دانشجویان برگزار می شود.
ذبیح اله رحیمی به آموزش سالانه 800نفر در این مرکز تخصصی اشاره کرد وگفت: تمامی رشته های فنی و مهندسی،علوم پایه و علوم انسانی دارای نزم افزارهای خاصی هستند که دانشجویان این رشته ها در دوره های مهارتی این مرکز it شرکت می کنند.
وی گفت: آموزشهای مهارتی وجواردانشگاه علاوه بر کمک به تخصص دانشجویان به ارتقا سطح علمی و موفقیت دانشجویان در مقاطغ بالاتر کمک می کند زیرا بسیاری از دانشجویان نخبه رشته های فنی ومهندسی آموزش دیدگان مهارتی مراکز فنی وحرفه ای هستند.
کارشناسان معتقدند با توجه به کوتاه بودن دوره های جوار دانشگاه و رایگان بودن این دوره ها فرصت خوبی برای کمک به تربیت نیروی انسانی ماهر در رشته های مختلف است و براستقبال از این دوره ها از سوی مراکز دانشگاهی و خانواده ها تاکید دارند.
671

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن