تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805125927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سومین شب شعر رویش برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سومین شب شعر رویش برگزار می شود تهران بزرگ - ایرنا - سومین نشست ادبی «شب های شعر رویش» با حضور شماری از شاعران و چهره های ادبیات امروز در فرهنگسرای رویش برگزار می شود.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در این نشست محمدعلی بهمنی، فرهاد فریدزاده، محمدرضا احمدی، غلامرضا طریقی و سیدعباس سجادی حضور خواهند داشت و ضمن بررسی کارنامه ادبی این شاعران، جلسه نقد و بررسی و شعرخوانی نیز برگزار خواهد شد.
فرهنگسرای رویش با هدف انگیزه سازی و ارایه الگوهای مناسب به استعدادهای ادبی جوان منطقه 9، سلسله نشست های ادبی شب های شعر رویش را برگزار می کند.
سومین نشست ادبی شب های شعر رویش روز سه شنبه سوم تیرماه ساعت 18 تا 20 در فرهنگسرای رویش واقع در بزرگراه فتح، خیابان واشقانی فراهانی(یخچال)، کوچه وادی زاده برگزار می شود.

*برگزاری نشست لذت داستان در فرهنگسرای شفق
فرهنگسرای شفق با همکاری موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب نشست ماهانه «لذت داستان» را برگزار می کند.
در این نشست که قرار است اولین سه شنبه هر ماه برگزار شود علاقه مندان به داستان خوانی و داستان نویسی فرصت دیدار با یکی از نویسندگان برجسته کشور را خواهند داشت.
میهمان ویژه اولین نشست «لذت داستان» روز سه شنبه 3 تیرماه فیروز زنوزی جلالی خواهد بود.
فیروز زنوزی جلالی نویسنده با سابقه، خالق آثاری همچون «قاعده بازی»، «مخلوق» و «سیاه بمبک» است. رمان «قاعده بازی» وی برگزیده جایزه قلم زرین و جایزه جلال آل احمد شده است.
علاقه مندان به داستان در این نشست می توانند شنونده تجربیات داستان نویسی این نویسنده حرفه ای باشند و با وی به گفت و گو بنشینند.
همچنین بخشی از نشست «لذت داستان» به داستان خوانی یک نویسنده جوان اختصاص خواهد داشت. علی شاه علی نویسنده جوانی است که در این نشست داستان وی توسط زنوزی جلالی مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
نخستین نشست «لذت داستان» سه شنبه 3 تیرماه، ساعت 18 در فرهنگسرای شفق واقع در یوسف آباد، خیابان 21، بوستان شفق برگزار خواهد شد.

*برگزاری سیزدهمین محفل ادبی مشاعره «رو به رو»
این محفل ادبی با هدف گسترش شعر و ادب و تلطیف نگاه شهروندان به زندگی شهری و کمک به ارتقای فرهنگ زندگی شهری با توجه به نکات اخلاقی و آموزشی از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 برگزار می شود.
در این برنامه از سلسله برنامه های ادبی مشاعره که چهارشنبه های اول هر ماه برگزار می شود، انتخاب اشعار آزاد و محدوده سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد.
سیزدهمین محفل ادبی مشاعره «روبه رو» چهارشنبه 4 تیرماه ساعت 18 به داوری محمدرضا سهرابی نژاد میزبان علاقه مندان به شعر و مشاعره است؛ همچنین در پایان این برنامه جوایزی به برندگان اهدا می شود.
علاقه مندان برای ثبت نام و شرکت در این برنامه می توانند به فرهنگسرای فردوس به نشانی فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه کنند.

*نقل پادشاهی طهمورث در فرهنگسرای فردوس
بیستمین برنامه از سلسله نشست های حماسه شعر برای ارج نهادن به مقام شامخ فردوسی، شاعر بزرگ ایران زمین و آشنایی بیشتر ادب دوستان با اثر فاخر وی دوشنبه دوم تیرماه ساعت 17 برگزار می شود.
در سلسله برنامه های حماسه شعر درس گفتارهایی موضوعی درباره خواب، مرگ، شادی، کین خواهی، ازدواج، خرد، وطن دوستی، آینده نگری و ... توسط قدمعلی سرامی پژوهشگر ایرانی در حوزه زبان و ادبیات فارسی ارائه خواهد شد.
بازشناسی شخصیت های شاهنامه از میان رستم، سیاوش، گیو، سودابه، سهراب، فرود، کیخسرو، گشتاسب، افراسیاب، زرتشت، مانی، مزدک و ... از دیگر برنامه های حماسه شعر فرهنگسرای فردوس است.
قدمعلی سرامی یکی از پنج استاد برتر شاهنامه پژوه ایران به انتخاب نخستین دوره جایزه پژوهش پروفسور آقا بزرگ در سال 1390 است که از اساتید وی می توان به عبدالحسین زرین کوب، ذبیح الله صفا، حسن مینوچهر، پرویز ناتل خانلری، بدیع الزمان فروزانفر، جلال الدین همایی و بهرام فره وشی اشاره کرد.

*«خزان در خزان» مهمان نشست بلور قلم
نود و ششمین نشست بلور قلم فرهنگسرای فردوس روز سه شنبه سوم تیرماه ساعت 17 مجموعه داستان «خزان در خزان» نوشته گودرز شکری را نقد و بررسی می کند.
این نشست با حضور گودرز شکری نویسنده اثر و قاسمعلی فراست و فرحناز علیزاده منتقدان برگزار می شود.
«خزان در خزان» نخستین کتاب شکری است. نویسنده در این مجموعه به موضوعاتی همچون زندگی اقلیت یهودی در ایران، برخی باورهای رایج غلط در جامعه و عادت ها و باورهای رایج در مواجهه با اقلیت مذهبی پرداخته است.
«دو مرد در دل شب»، «در اندرون من خسته دل»، «جن دره ظلمت» و «خزان در خزان» از داستان های این مجموعه به شمار می آیند.
در توضیح کتاب آمده است؛ اگر حتی به ضرب المثل ها هم کاری نداشته باشیم و تنها به این باور قدیمی تکیه کنیم که همیشه از جایی که هیچ انتظاری از آن نداریم باید انتظار کشف یک خرق عادت را داشته باشیم، آنگاه می توانیم بگوییم که تورق مجموعه داستان کم حجم «خران در خزان» اثر گودرز شکری را نیز باید یک خرق عادت و اتفاق در خور اعتنا در فضای ادبیات داستانی ایران دانست.

*جمهوری جهانی ادبیات
آیا سخن گفتن از ادبیات جهانی امری مشروع است؟ اگر چنین باشد، چگونه می توانیم چنین مجموعه عظیمی از آثار را هضم و آن را درک کنیم؟ آیا باید از ادبیات سخن گفت یا از ادبیات ها؟ برای تحلیل پدیده ادبی در چنین مقیاس بزرگی چه ابزارهای نظری ای موجود است؟ آیا مطالعه تطبیقی ادبیات می تواند به ما کمک کند تا در مورد این امور بر اساس مفاهیم جدیدی بیندیشیم؟ اصولا مفهوم ادبیات فراملی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ چگونه می توان بُعد فراملی ادبیات را که از دست رفته است، مجددا کشف کرد؟
پاسخ این پرسش ها را در کتاب «جمهوری جهانی ادبیات» نوشته پاسکال کازانووا با ترجمه شاپور اعتماد جست وجو کنید.
نشست هفتگی شهر کتاب روز سه شنبه سوم تیرماه ساعت 16:30 به نقد و بررسی کتاب «جمهوری جهانی ادبیات» اختصاص دارد که با حضور ضیاء موحد، شاپور اعتماد و حسین شیخ رضایی در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه سوم برگزار می شود.
تهرام/7245/1348

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن