تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821324176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان نظام وظیفه نفرات برتر همایش را پیچاندند؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مسئولان نظام وظیفه نفرات برتر همایش را پیچاندند؟
گر می‌شود از سویی همایشی دایر کرد که از جمله محورهای برگزاری آن، ارتقا جایگاه سربازی باشد اما نابسامانی در آن آنقدر مشهود شود که نتیجه گیری از آن، حاکم بودن نابسامانی در سازمان نظام وظیفه کشور است؟ آیا عمل نکردن به وعده‌ای که در پوستر همایش هم درج شده بود، چیزی غیر از این را می‌رساند؟
کد خبر: ۴۱۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶ - 23 June 2014




حکایت وعده و وعید دادن مسئولان پیش از رویداد و فراموش کردن آن پس از سپری شدن آن رویداد، شاید چیز عجیب و غریبی نباشد اما اگر این وعده‌های روی یخ را مسئولان عالی رتبه نظامی نوشته باشند، ماجرا متفاوت خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، به فاصله چهارماه از برگزاری نخستین همایش ملی خدمت سربازی در بهمن ماه سال گذشته، در حالی که اعطای کسر خدمت به برگزیدگان این همایش از جمله وعده‌های شاخص و پر سر و صدای این همایش بود، خبر می‌رسد که این وعده عملی نشده و چه بسا هرگز اجرایی نشود.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که خیلی پیشتر از برگزاری این همایش، سردار حمید صدرالسادات، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا که دبیری این همایش را عهده دار بود، در گفت‌وگو با رسانه های مختلف، بر اعطای حداکثر شش ماه کسر خدمت به آن دسته از شرکت کنندگان که مقالاتشان برگزیده خواهند شد، تاکید کرده بود و حتی در توضیحات کاملی، این امتیاز ویژه را غیر قابل انتقال خوانده بود تا آشکار شود که نمی‌توان با تدارک دیدن مقاله برتر این همایش، امتیاز کسر خدمت را در اختیار گرفت و آن را به نزیکان و بستگان منتقل کرد!

تاکید بر این جایزه ویژه که علاوه بر هدایای نقدی و لوح سپاس در نظر گرفته شده بود، بعدها به متن همایش کشیده شد اما جسته و گریخته مخالفت هایی با آن به گوش می‌رسید که خاطر شرکت کنندگان، -به خصوص آنهایی که حین خدمت مقاله تهیه کرده و به دبیرخانه همایش ارسال کرده بودند،- را مشوش می‌ساخت تا از هر فرصتی که دیدار با مسئولان رده بالای نظامی برایشان مقدور می‌شد، برای پرسش در این باره بهره بگیرند.

یکی از شرکت کنندگان در این همایش در این باره می‌گوید: آن زمان وقتی از سردار صدرالسادات پرس و جو کردیم، ابراز داشت که اعطای این هدیه ویژه برای برگزیدگان قطعی است و تلاش دارند که برگزیدگانی که مقالاتشان در قالب پوستر ارائه شده هم مشمول این هدیه شوند و سردار احمدی مقدم هم در پاسخ به ما گفت: «انجام می‌شود. نترسید؛ فرار نمی‌کنیم!» اما اکنون هیچ خبری درباره تحقق آن نیست.











اما ماجرا زمانی فراتر از خلف وعده نمود می‌یابد که توجه کنیم ممکن است برخی از برگزیدگان روی این جایزه خاص حساب کرده و با تکیه بر تحقق آن، برای آینده خود برنامه ریزی کرده باشند؛ مثلا در آزمون ارشد یا دکترا با احتساب کسر خدمت شرکت کرده باشند که در این صورت اگر پذیرفته شوند، به دلیل آنکه خدمتشان تمام نشده، نخواهند توانست ثبت نام کرده و علاوه بر آن می‌بایست محرومیت از شرکت در آزمون سال بعد را هم متحمل شوند.

بدون شک اگر چنین خسرانی به فردی وارد آید، آن زمان باید به برگزار کنندگان همایش خرده گرفت که چگونه از ایده ها و مقالات این افراد بهره برده‌ و ایشان را به بازی گرفته و اصطلاحا پیچانده‌اند؟

اگر به این وجه نامطلوب ماجرا، تلاش مسئولان برای تداوم این همایش در امسال و سالهای بعد را هم اضافه کنیم، درخواهیم یافت که محقق نشدن وعده های ارائه شده برای نخستین همایش، معنایی جز بی ارزش کردن همایش های بعدی و از چشم انداختن آن نخواهد داشت که در این صورت اصل برگزاری آن زیر سوال خواهد رفت.

به عبارت بهتر، مگر می‌شود از سویی همایشی دایر کرد که از جمله محورهای برگزاری آن، ارتقا جایگاه سربازی باشد اما نابسامانی در آن آنقدر مشهود شود که نتیجه گیری از آن، حاکم بودن نابسامانی در سازمان نظام وظیفه کشور است؟ آیا عمل نکردن به وعده‌ای که در پوستر همایش هم درج شده بود، چیزی غیر از این را می‌رساند؟

آنچه واضح است، تا این لحظه ماحصل عملکرد مسئولان برگزار کننده همایش هرچه باشد، نه تشویق جوانان به سربازی خواهد بود، نه دورنمایی از بهبود دوران سربازی و رفع مشکلات آن به تصویر خواهد کشید و نه حتی عاملی انگیزشی برای تقویت همایش های بعد به شمار خواهد آمد و در نقطه مقابل، به شدت بر ابهامات خواهد افزود و دورنمای نامطلوب جامعه از خدمت سربازی را تقویت خواهد کرد!





مطالب مرتبط
چگونه سربازی حرفه‌ای بد می‌شود و سربازی غیرحرفه‌ای خوب؟!
تشریح محورهای نخستین همایش ملی سربازی
«کسر خدمت»؛ نفیس‌ترین هدیه مسئولان نظام وظیفه به سربازان نخبه!









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن