تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819654851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتي الگويي برگرفته از نظام اقتصادي اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ تير ۱۳۹۳ (۱۲:۵۸ب.ظ)
مدير عامل بانک مهر اقتصاد: اقتصاد مقاومتي الگويي برگرفته از نظام اقتصادي اسلامي مدير عامل بانک مهر اقتصاد، اقتصاد مقاومتي را يک الگوي برگرفته از نظام اقتصادي اسلامي دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، نتاج، در همايش عمومي کارکنان استان همدان، با اشاره به تلاش هاي تمامي کارکنان در خصوص نحوه اجراي بانکداري اسلامي و رشد و ارتقاء سيستم بانکي کشور، گفت: فعاليت پولي و بانکي به مرور زمان به ويژه از منظر انطباق با چارچوب عمليات بانکي بدون ربا و اجراي بانکداري اسلامي رو به پيشرفت است.
وي عمليات بانکداري بدون ربا به ويژه بانکداري اسلامي را يک فرآيند پيچيده دانست و افزود: خدا را شاکريم که بانک مهر اقتصاد از ابتداي فعاليت، اجراي بانکداري بدون ربا را در اولويت خود قرار داده است که بازخورد اين اقدامات باعث ارتقاء سطح کيفي بانکداري اسلامي در جامعه به خصوص بانک ها و موسسات مالي در سطح نظري و عملي شده است.
نتاج با بيان اينکه نظام پولي و مالي اسلامي يک مرحله بالاتر از بانکداري اسلامي است، ادامه داد: بحث استقرار بانکداري اسلامي بيش از يک دهه است که در بانک مهر اقتصاد مورد توجه جدي قرار گرفته است، لذا براي اجراي کامل آن بايد در وهله اول دانش خود را در اين زمينه تقويت کنيم و در گام بعدي با ورود به عرصه عملي، زمينه تحقق آن را فراهم نماييم و به اميد خدا اولين بانکي باشيم که به طراحي و پياده سازي نظام پولي و مالي اسلامي دست يافته ايم.
مدير عامل بانک مهر اقتصاد با تاکيد بر نقش مراکز علمي در زمينه پياده سازي اقتصاد اسلامي، ابراز داشت: سي سال پيش قانون عمليات بانکي بدون ربا در جمهوري اسلامي ايران گنجانده شد که در صورت اجرا و پياده سازي کامل اين قوانين به موفقيت بزرگي در جامعه نائل مي شويم اما هنوز در همين گام نخست که بانکداري بدون رباست با شرايط مورد نظر فاصله داريم و توقع اين است که اقدامات گسترده تر و عميق تري در اين راستا انجام شود.
وي با بيان اينکه اقتصاد مقاومتي يک الگويه برگرفته از نظام اقتصادي اسلامي است گفت: اجراي اين سند تنها راه برون رفت از مشکلات ديرينه اقتصاد کشور است از اينرو در گام نخست نيازمند درک سند اقتصاد مقاومتي هستيم و در مرحله بعد با اجراي محورهاي 24 گانه آن مي توانيم گام هاي بزرگي در خصوص پياده سازي نظام اقتصاد اسلامي برداريم.
در ادامه اين نشست، جعفري جوزاني، مدير کل شعب استان همدان، گزارشي از عملکرد استان در سال 1392 ارائه کرد و اين بانک را از موفق ترين مجموعه هاي بانکي با ضريب نفوذ بالا در استان برشمرد و گفت: با تلاش و کوشش تک تک همکاران به موفقيت هاي قابل توجهي در زمينه جذب و مصرف منابع و وصول مطالبات رسيده ايم و توانستيم از استان هاي برتر در حوزه سودآوري باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن