تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«سوره مهر» آثار برگزیدگان جشنواره شعر و داستان جوان را منتشر کند/ باید نسل جوان را جدی گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


فرهنگ و ادب > ادیبات ایران حسین فتاحی؛
«سوره مهر» آثار برگزیدگان جشنواره شعر و داستان جوان را منتشر کند/ باید نسل جوان را جدی گرفت
یکی از نویسندگان کودک و نوجوان گفت: سال های نخست پس از انقلاب مسئولین حوزه هنری حتی با انتشار یک داستان ما را جدی می‌گرفتند چه اشکالی دارد انتشارات سوره مهر بخشی از فعالیت خود را به انتشار برگزیدگان جشنواره شعر و داستان جوان سوره اختصاص دهد.



حسین فتاحی نویسنده کودک و نوجوان در حاشیه دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره و در گفتگو با خبرنگار مهر کلیت این جشنواره را مثبت ارزیابی کرد و افزود: به هر حال فضایی وجود دارد که شاعران و داستان نویسان جوان گردهم می آیند، افکار خود را ارائه می کنند و این آثار در بوته نقض و داوری قرار می گیرد. ضمن اینکه خود شرکت کنندگان در جشنواره احساس می کنند متفاوت با هم سن و سالان خود هستند و این تفاوت به خاطر هنرشان است و چنین احساسی خوشایند است اما در ایران همه اتفاقات عددی و غیر عددی یک جا متوقف می شود. نویسنده مجموعه کتاب های «پیامبران» در ادامه بیان کرد: جشنواره شعر و داستان جوان سوره اتفاقات بسیار خوبی بود اما چند سالی است که رشد کیفی آثار قابل مقایسه با سال های نخست برگزاری جشنواره نیست. خوب است که برگزاری چنین جشنواره هایی هدفمند تر و مدیریت آن منسجم تر باشد. در این صورت شرکت کنندگان احساس نمی کنند تنها در یک جشنواره شرکت کرده آثار خود را ارائه داده اند و پس از آن رها شده اند بدون اینکه کسی حالی از آنها بپرسد یا به فکر انتشار آثارشان باشد. فتاحی پیشنهاداتی را برای بهتر شدن سطح کیفی جشنواره شعر و داستان سوره مطرح کرد: یکی اینکه در طول سال نشست های تخصصی در حوزه هنری برگزار شود و فضایی وجود داشته باشد تا شاعران و نویسندگان جوان شعرها و داستان های خود را بخوانند و منتقدی باشد که آثار آنها را نقض کند. همچنان که لازم است مدیریت واحدی وجود داشته باشد و یک سیاست کلان را دنبال کند. در شرایط فعلی به نظر می رسد برنامه دراز مدتی برای این جشنواره وجود ندارد. این نویسنده کودک و نوجوان با اشاره به اینکه خوب است که انتشارات سوره مهر بخشی از کارهای خود را به انتشار آثار برگزیده جشنواره شعر و داستان سوره اختصاص دهد گفت: چه اشکالی دارد انتشارات سوره مهر تنها 10 درصد از کارهای خود را به آثار برگزیده جشنواره شعر و داستان جوان سوره اختصاص دهد؟ چه اشکالی دارد اگر گردانندگان جشنواره شرکت کنندگان و برگزیدگان را جدی بگیرند اتفاقی که برای ما در حوزه هنری می افتاد این بود که مسئولین حوزه هنری سال های نخست پس از انقلاب حتی با انتشار یک داستان ما را جدی می گرفتند امروز هم باید نسل جوان را جدی گرفت.    


۱۳۹۳/۴/۲ - ۱۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن