تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804312664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولویت اصلی ما ریشه کنی بی سوادی استان می باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان: اولویت اصلی ما ریشه کنی بی سوادی استان می باشد گرگان - ایرنا - معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در سال جاری، یکی از اولویت های اصلی و اساسی ما، ریشه کنی بی سوادی در این استان است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعبدالحکیم فیروزیˈ روز یکشنبه در نشستی خبری افزود: برنامه سال 93 و 94 سازمان نهضت سواد آموزی شناسایی و جذب و آموزش بی سوادان در رده سنی 10 تا 20 سال است، زیرا این گروه به دلیل جوان بودن و تاثیرگذاری در اجتماع برای ما از اهمیت خاصی برخوردار هستند.
به گفته وی، اکنون در کشور یکصد و هشت هزار نفر بی سواد مطلق 10 تا 20 سال وجود دارد که از این تعداد شش هزار و 784 نفر در گلستان هستند.
وی تصریح کرد: از تعداد بی سوادان مطلق گلستان یک هزارو 914 نفر در نقاط شهری و چهار هزارو 870 نفر در روستاها زندگی می کنند.
وی ادامه داد: ثبت نام بی سوادان استان گلستان از 15 فروردین امسال آغاز شده و به همراه آن تبلیغات و اطلاع رسانی هم برای جذب سواد آموزان انجام می شود.
مشاور مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در مناطق مرزی و عشایری گلستان افزود: اکنون طرح شناسایی، جذب و آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان در مدارس استان در حال اجرا می باشد که این طرح در قالب شعار هر مدرسه یک کلاس درس برای بی سوادان اجرا می شود.
فیروزی گفت: همه اولیای بی سواد شناسایی شده، 9 هزار و 847 نفر هستند که از این تعداد پنج هزار و 202 نفر خود را هنوز به عنوان بی سواد اعلام نکردند.
وی با اشاره به این نکته که تاکنون چهار هزار و 54 نفر از اولیا دانش آموزان خود را بی سواد و 171 نفر هم کم سواد اعلام کرده اند، افزود: معیار سازمان نهضت سواد آموزی برای کم سواد بودن، داشتن گواهینامه سوم ابتدایی است و آن دسته از افرادی که این مدرک را دارند بی سواد نامیده می شوند.
وی با اعلام این که رده سنی بیشتر بی سوادان جامعه بین 30 تا 39 سال است، افزود: 51 درصد از بی سوادان جامعه را بانوان و 49 درصد را آقایان تشکیل می دهند اما با این حال استقبال بانوان برای شرکت در کلاس های نهضت سواد آموزی بیشتر است.
فیروزی با بیان اینکه شهرهای گنبدکاووس، گرگان، رامیان، کلاله و مینودشت بیشتر آمار سوادآموزان شرکت کننده در کلاس ها را داشته اند، خاطرنشان کرد: همچنین شهرهای گمیشان، آزادشهر، آق قلا، بندرترکمن، مراوه تپه، گالیکش، کردکوی، علی آباد کتول و بندرگز نیز براساس آمارها در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی 29 درصد جمعیت بی سوادان را در شهر و 71 درصد آنها را در روستاهای استان گلستان اعلام کرد و افزود: با واگذاری سواد آموزی به بخش خصوصی و به کار گیری تعداد بیشتری از آموزش دهندگان، امیدواریم در آینده ای نزدیک این رقم را به حداقل برسانیم.
7467/579

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن