تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820537017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران و افغانستان، مرکز مشترک پخش کتاب تأسیس می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرعامل انتشارات الهدی: ایران و افغانستان، مرکز مشترک پخش کتاب تأسیس می کنند تهران- ایرنا- مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین المللی الهدی در بازگشت از سفر به افغانستان، تصمیم گیری برای تأسیس یک مرکز مشترک پخش کتاب در مشهد و کابل را از دستاوردهای این سفر اعلام کرد.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از موسسه الهدی، حمیدرضا شاه آبادی اظهار داشت: این سفر با هدف بررسی وضعیت دو نمایندگی و فروشگاه الهدی در مرکز شهر کابل و دانشگاه کابل و همچنین بررسی وضعیت شهرهای دیگر برای تاسیس نمایندگی انجام شد. دو فروشگاه الهدی در کابل در حال حاضر به شکل مرکز پخش نیز فعالیت می کنند.
وی درباره دیدارها و ملاقات های انجام شده گفت: ملاقات با رییس اتحادیه ناشران افغانستان، دیدار و گفتگو با رییس اتحادیه هنرمندان افغانستان، شرکت در جلسه ای با حضور نمایندگان صنوف هنری و بررسی راه های همکاری با الهدی، دیدار با اعضا و فعالان انجمن «دُرّ دری» و گفتگو پیرامون همکاریهای مشترک، بازدید از دانشگاه کابل و دیدار با رییس دپارتمان زبان دری، بازدید از آرشیو ملی افغانستان و گفتگو با رییس آرشیو ملی و همچنین بازدید از اتاق ایران در دانشگاه کابل از جمله دیدارها و ملاقاتهای انجام شده در سفر به افغانستان بود.
مدیرعامل گروه انتشاراتی الهدی ادامه داد: در این سفر و با مذاکرات انجام شده مقرر شد، فعالیت فروشگاههای الهدی در کابل گسترده تر شده و کتابهای جدید ادبیات فارسی را به شکل دوره ای به دپارتمان زبان دری در دانشگاه کابل ارسال کنیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین باید جدیدترین کتب دانشگاهی ایران به نمایندگی الهدی در دانشگاه کابل و اساتید دانشگاهی افغانستان برسد و این شاید کمترین کاری باشد که الهدی می تواند در راستای همکاریهای مشترک انجام دهد.
شاه آبادی با اشاره به فعالیت های آژانس ادبی الهدی در افغانستان گفت: یکی از برنامه های ما صدور کتاب به افغانستان به شکلی منظم است که در حال حاضر انجام نمی شود. طی گفتگو با رییس اتحادیه ناشران افغانستان مقرر شد تا یک مرکز پخش عمده کتاب به صورت مشترک تاسیس کنیم که در مشهد و کابل فعالیت کند.
فراهنگ (1) ** 2024**1588

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن