تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر جهاد کشاورزی ورامین: کشاورزان از آتش زدن باقیمانده کاه و کلش مزارع خودداری کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر جهاد کشاورزی ورامین: کشاورزان از آتش زدن باقیمانده کاه و کلش مزارع خودداری کنند ورامین – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین از کشاورزان این شهرستان خواست تا از آتش زدن باقیمانده کاه و کلش مزارع بعد از برداشت محصول خودداری کنند.


محمدحسین تاجیک روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برخی کشاورزان ورامین بعد از برداشت محصول گندم و جو ناز مزارع برای تسریع بخشیدن در امر آماده سازی زمین برای کشت بعد، کاه و کلش مزرعه را آتش می زنند که کار مشکلات عدیده ای را برای محیط زیست و کشاورزی به وجود می آورد.
وی افزود: آتش زدن مزارع پس از برداشت محصولات کشاورزی باعث نابودی خاک می شود و تصوری که بین کشاورزان رایج شده که پس از آتش زدن باقیمانده کاه و کلش ، محصول آنان بیشتر می شود اشتباه است .
تاجیک اظهار داشت: خاک محیط زنده ای است که بسیاری از میکروارگانیسم ها در آن زندگی می کنند که با آتش کشیدن آن ، تمامی موجودات زنده آن از بین می رود.
وی گفت: کشاورزان نمی دانند که با آتش کشیدن مزارع، میکروارگانیسم های خاک را از بین برده و با این عمل طی چند سال خاک حاصلخیز را نابود می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین اظهار داشت: موجودات متنوعی نظیر باکتری ها ، قارچ ها ، کرم ها و تجزیه کننده در خاک زندگی می کنند که در باروری و حاصلخیزی خاک زراعی نقش مهمی را ایفا می کنند و کشاورزان با آتش زدن مزارع به یکباره تمامی این عوامل مهم را نابود می کنند .
رییس اداره محیط زیست شهرستان ورامین نیز در این باره گفت: راهکار قانونی برای مقابله با این پدیده وجود ندارد و کشاورزان باید با درک صحیح از این عمل اشتباه ، از این کار خودداری کنند.
منصور گل محمدی افزود: اداره محیط زیست شهرستان ورامین در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان ، مضرات این کار را متذکر شده و از اداره جهاد کشاورزی خواست با فعالیت های ترویجی ، از بروز این پدیده که در حال پیشرفت است جلوگیری کنند.
وی اظهار داشت: آتش زدن باقیمانده کاه و کلش علاوه بر نابودی خاک و محیط زیست ، باعث آلودگی هوا نیز می شود و باید با اقدامات پیشگیرانه از این کار جلوگیری شود.
تهرام/7254/1348

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن