تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818761273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجلیل از بزرگان ادبیات کرمان در جشنواره سوره


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تجلیل از بزرگان ادبیات کرمان در جشنواره سوره کرمان - ایرنا - سه تن از مشاهیر و پیشکسوتان ادبیات استان کرمان در دوازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره تجلیل شدند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری کرمان، روز یکشنبه در آیین افتتاح دوازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان سوره از محمدعلی علومی، افسانه شعبان نژاد و محمد شریفی نعمت آباد تجلیل شد.
جشنواره شعر و داستان جوان سوره هر سال در یکی از استان های کشور برگزار می شود تا با تمرکز زدایی بتواند انگیزه و مشوقی برای استعدادهای ادبی شهرستان های کشور باشد.
این جشنواره همچنین هر سال و همزمان با مراسم افتتاحیه از پیشکسوتان و مفاخر ادبی استان میزبان تجلیل می کند تا با این حرکت هم زحمات بزرگان ادبیات کشور را ارج نهاده و هم معرفی دوباره ای از این بزرگان به جوانان عرصه ادبیات و مردم استان باشد.
ˈمحمدعلی علومیˈ نویسنده و محقق معاصر متولد 1340 شهر بم است. علومی پس از طی تحصیلات ابتدایی و متوسطه سال 1358 وارد دانشگاه تهران شد و در رشته علوم سیاسی به تحصیل پرداخت. تحصیل در دانشگاه تهران، زمینه مهاجرت علومی را به سوی تهران فراهم کرد.
آثار علومی شامل فیلمنامه کودک براساس پیوند زندگی واقعی مردم با افسانه ها، مجموعه ای از داستان های کوتاه (مندرج در ماهنامه های ادبی)، همچنین بعضی نوشته ها که او شبیه به شعر می نامد است.
از او مقالات متعددی نیز در معرفی ادبیات کهن و داستان های شاهنامه و معرفی نحوه نگاه و طرز داستان نویسی کهن چاپ شده است.
از جمله آثار محمدعلی علومی می توان به ˈآذرستانˈ، ˈخانه کوچکˈ، رمان ˈظلماتˈ، رمان ˈپری بادˈ، ˈآوردگاه آفتابˈ شرح اساطیری بخشی از تاریخ ایران، ˈشاهنشاه در کوچه دلگشاˈ و ˈفرهنگ عوام دارالامانˈ مجموعه ای از داستان های کوتاه طنز اشاره کرد.
افسانه شعبان نژاد (متولد 1342 در شهراد) شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان است. وی کارشناس رشته زبان و ادبیات فارسی و کارشناس ارشد رشته ادبیات نمایشی است.
شعبان نژاد فعالیت خود را در حوزه ادبیات کودک و نوجوان از سال 1360 با یکی از نشریات امور تربیتی تهران آغاز کرد و مدتی به عنوان سردبیر برنامه خردسالان و برنامه بچه های انقلاب در رادیو مشغول به کار بود.
سردبیری مجلات رشد نوآموز و رشد دانش آموز و عضویت در شورای شعر کیهان بچه ها از مسئولیت های قبلی او بوده و تاکنون حدود 120 عنوان کتاب در حوزه شعر و داستان برای کودک و نوجوان از این نویسنده مشهور منتشر شده است.
ˈصدای صنوبرˈ، ˈبهار گمشدهˈ، ˈسایه های مهربانˈ و ˈبزرگراهˈ از آثار شعبان نژاد است که به صورت رمان برای نوجوانان به چاپ رسیده است. ˈنه من نمی ترسمˈ، ˈپونه ها و پروانه هاˈ ،ˈخوش به حال ماهی هاˈ، ˈجوجه زرد تپلیˈ، ˈیک کاسه شبنمˈ، ˈ شکوفه های برفیˈ ˈسوسکی خانم کجا می ری؟ˈ، ˈگریه نکن کلاغکˈ، ˈنازدونهˈ، ˈبرگ پونهˈ، ˈچکه چکه اشکˈ، ˈبزغاله ام کجا رفت؟ˈ، ˈننه طلا و نازگلˈ، ˈخونه خاله کدوم وره؟ˈ، ˈموش موشی تندتر بروˈ، ˈزمستان و عمه قزیˈ، ˈخورشید خانم کجاییˈ، ٰˈنمکو و اخموخانˈ، ˈچتر گلبرگ هاˈ، ˈماه گل بهتر از گلˈ، ˈفریاد کوهˈ، ˈابر اومد باد اومدˈ، ˈ آشنای غنچه هاˈ، ˈباغ هزار دخترونˈ، ˈبابا و بارانˈ، ˈجشن گنجشک هاˈ، ˈیک آسمون، دو آسمونˈ، ˈکلاغه کجاست؟ روی درختˈ، ˈخانم چمن و درخت زردآلوˈ، ˈآشنای غنچه هاˈ، ˈشیشه آوازˈ، ˈالنگوهای قرمزˈ، ˈیار پنهانˈ، ˈدختر کدو تنبلˈ، ˈباغ فرشته ها ˈ، ˈبهار گمشدهˈ، ˈصدای صنوبرˈ، ˈزنبور و سیب قرمزˈ، ˈشب یلداˈ، ˈهدیه خاله نگینˈ و ˈتپل، مپل، دسته گلˈ تعدادی از آثار شعبان نژاد برای کودکان است.
افسانه شعبان نژاد سال 1385 جایزه نخست بخش شعر کودکان و نوجوانان جشنواره فجر را دریافت کرد.
محمد شریفی نعمت آباد (زاده 1340 در بهرمان رفسنجان) نویسنده، شاعر و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان است.
از آثار شریفی نعمت آباد می توان به مجموعه شعر ˈسقوط پر در بارانˈ، مجموعه داستان ˈباغ اناریˈ، مجموعه شعر ˈمگر سکوت خداوندˈ، مجموعه شعر ˈجزیره های معطلˈ و ترجمه کتاب هایی همچون ˈاسطوره های سرخ پوستان آمریکاˈ، ˈیونان در عصر مفرغˈ، ˈعصر مفرغ در اروپاˈو ˈایران در شرق باستانˈ اشاره کرد.ک/1
7433/8154

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن