تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821259416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهان، فوتبال ایران را تحسین کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بررسی روزنامه های ایران/ یکشنبه اول تیر 1393 جهان، فوتبال ایران را تحسین کرد تهران-ایرنا-ملی پوشان فوتبال ایران دیروز و در دومین بازی خود در جام جهانی 2014 با نمایش قدرتمندانه و اعتماد به نفسی مثال زدنی در مقابل آرژانتین ظاهر شدند؛ نمایشی که با وجود باخت ایران در وقت اضافه، واکنش های مثبت داخلی و خارجی فراوانی به دنبال داشت.


این گزارش نگاهی به سرخط اصلی خبرها و همچنین نوشته های سرمقاله نویسان و نویسندگان روزنامه های امروز یکشنبه اول تیر 1393 خورشیدی انداخته و مهم ترین موضوع های مورد توجه این روزنامه ها را بررسی کرده است.

***جهان، فوتبال ایران را تحسین کرد
نمایش پایاپای و قدرتمندانه ی تیم ملی کشورمان در مقابل قهرمان دو دوره ی جام جهانی، تحسین کارشناسان و فوتبال دوستان داخلی و خارجی را برانگیخت. ایران در بازی خود مقابل آرژانتین که دیروز و در ورزشگاه «مینیرو»ی شهر «بلوهوریزونته» برزیل برگزار شد، با وجود باخت یک بر صفر، نمایشی از انسجام و آمادگی تیمی را به رخ جهانیان کشید و نشان داد که تیم کشورمان به عنوان حیاط خلوت تیم های بزرگ جهان در این رقابت ها حضور نیافته است.
بازی غیرتمندانه ی تیم ملی ایران امروز به تیتر نخست بیشتر روزنامه ها تبدیل شد. افتخار و سربلندی از بازی تیم ملی، خوش شانسی آرژانتینی ها و ستاره ی آن ها «لیونل مسی» و اشتباه های داور نیز دستمایه ی گزارش روزنامه ها در این ارتباط قرار گرفت.
«جهان فوتبال ایران را تحسین کرد» عنوان یادداشتی از «علی نظری» رییس فراکسیون ورزش مجلس ششم بود که در روزنامه ی «آفتاب یزد» منتشر شد. نظری در یادداشت خود با مقایسه ی جایگاه ایران و آرژانتین در رده بندی جهان، بازی هوشمندانه ی بازیکنان ایران و اصول مربی گری «کارلوس کی روش» را ستود.
نظری در این یادداشت نوشت: مربی فهیم ایران با در نظر گرفتن بضاعت تیمش از خرد و عقل یاری گرفت. چینش هوشمندانه ی دفاع و تمرکز بر ضد حمله های موزیانه ی قوچان نژاد و شروع مجدد اشکان دژاگه، بخشی از استراتژی زیرکانه ی کارلوس کی روش بود.
به نوشته ی نظری، دفاعِ متمرکز تیم ایران فرصت هرگونه فرار از عمق آرژانتینی ها بویژه مسی را در 45 دقیقه ی اول، از شاگردان آقای «سایلا آلخانرو» سلب کرد.
او در ادامه به اعتماد به نفس بازیکنان ایران در خط های سه گانه اشاره کرد و آن را نشان از کاربلدیِ کارلوس کی روش دانست.
نظری در بخش پایانی یادداشت خود، تعظیم جهان به فوتبالِ ما در جام جهانی بیستم را شاهکار فوتبالیست های ما و مایه ی بالندگی ایرانی ها در سراسر جهان دانست.
«بیژن ذوالفقارنسب» مربی پیشین تیم ملی فوتبال نیز در یادداشتی در روزنامه ی «شرق» با عنوان «برای تاریخ» با اشاره به اینکه اغلب پیش بینی ها از گلباران شدن تیم ایران و اینکه شروع آتش بازی «مسی» و یارانش از چه دقیقه ای آغاز خواهد شد حکایت می کرد، نوشت: بار دیگر به جهانیان اثبات کردیم که فوتبال، ورزشی غیرقابل پیش بینی است و تیم های به ظاهر ضعیف هم با تکیه بر عزم و جسارت خود می توانند یقه ی تیم های بزرگ را بگیرند و آنها را به مخمصه بیندازند. یوزها در تمام بازی دلاورانه و با تمام وجود بازی کردند و در تمام دقایق، دلاورانه و بدون ترس از حریفِ صاحب نام خود جنگیدند.
ذوالفقارنسب در ادامه، اعتماد به نفس بازیکنان ایران را غافلگیرکننده خواند و نوشت: با شروع نیمه ی دوم، تیم ایران اعتماد به نفسش بیشتر شد و توانست بازی را به میانه ی میدان برده و بازی را از حالت یکطرفه خارج کند و حتی موقعیت های خوب و حملات زهرداری را سازماندهی و اجرا کنند.
او در بخش دیگری از یادداشت خود اشتباه داور در نگرفتن پنالتی «اشکان دژاگه» را یادآور شد و ادامه داد: اگر داور پنالتی را می گرفت، شاید می توانستیم حتی برنده بازی باشیم یا حداقل، با یک امتیاز زمین را ترک کنیم. در تمام دقایق بازی، مثلث نکونام، حاج صفی و پولادی؛ به خوبی «مسی» را کنترل کردند و تنها در صحنه گل بود که بازیکنان ما، لحظه ای از بازیکن استثنایی جهان غفلت کردند.

***ضرورت همکاری سه قوه
دیروز «حسن روحانی» رییس جمهوری سخنرانِ همایشی بود که به مناسبت فرا رسیدن هفته ی قوه ی قضاییه با حضور سران سه قوه و آیت الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان، حجت الاسلام و المسلمین «محمد محمدی گلپایگانی» رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و تعدادی دیگر از مسوولان لشکری و کشوری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.
روحانی در سخنرانی خود در جریان این مراسم، به نکته های متعددی چون لزوم سلامت و استقلال قوه ی قضاییه، همکاریِ قوه های سه گانه، ایجاد زندگیِ عدالت محور برای مردم و ... اشاره کرد.
افزون بر رییس جمهوری، آیت الله «صادق آملی لاریجانی» رییس قوه ی قضاییه و «علی لاریجانی» رییس مجلس نیز در این مراسم سخنرانی کردند.
سخنان روحانی در روزنامه های امروز بازتاب گسترده یی داشت و یادداشت های متعددی نیز در این خصوص منتشر شد.
«بهمن کشاورز» حقوقدان و رییس کانون وکلای دادگستری در یادداشتی در روزنامه ی «ایران» با عنوان «نهاد قضا در نگاه روحانی» نکته هایی را در خصوص برخی از محورهای سخنان رییس جمهوری بیان کرد.
این حقوقدان در خصوص استقلال قوه ی قضاییه نوشت: بدیهی است که گسترش عدالت و امنیت قضایی در کشور، بدون استقلال نهاد قضا ممکن نیست. از سوی دیگر این استقلال موجب افزایش نعمت، رونق کسب و کار و توسعه ی اقتصادی می شود و نبود آن، آثار مخرب و غیرقابل جبرانی در پی دارد.
کشاورز در ادامه با اشاره به اینکه استقلال قوه ی قضاییه بحثی فراگیر است که همه از آن سخن می گویند، نوشت: مهم آن است که همه ی ما سعی کنیم این استقلال بصورت واقعی وجود داشته باشد.
او همچنین این نکته را که اگر قوه ی قضاییه یا قاضی وارد بازی های جناحی شوند، در بهترین حالت حزبی و سیاسی و در بدترین حالت ابزار دست اصحاب قدرت می شوند یادآور شد و در خصوص افراد و گروه هایی که تلاش می کنند این استقلال را زیر سوال ببرند نوشت: بدیهی است کسان و گروه هایی که تحولات مثبت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به منافع آن ها لطمه می زند، سعی می کنند به اشکال مختلف مانع از ظهور و تحقق این هدف شوند؛ بدین قرار به قوه ی قضاییه، قوه ی مجریه و حتی مجلس فشار می آوردند. واضح است که هیچ یک از قوا و نیز مردم نباید در مقابل این فشارها تسلیم شوند و سر فرود آورند.
کشاورز در بخش دیگری از یادداشت خود در خصوص محورهایی نظیر ضرورت وجود هیات منصفه و پاسداری از قانون نکته هایی را بیان کرد. او با اشاره به اینکه در شرح انور نکته هایی در خصوص مجلسی از علما و اهل نظر که قاضی می تواند با آن ها مشورت کند ذکر شده است، نوشت: این تجویز با توجه به اینکه رای نهایی را قاضی خواهد داد، می تواند مجوز حضور هیات منصفه در دادگاه های مختلف باشد.
او همچنین در خصوص بخشی از سخنان روحانی مبنی بر وظیفه ی رییس جمهوری در پاسداری از قانون اساسی و مذهب رسمی و به تبع آن حفظ حقوق مردم و برقراری عدالت که به موجب اصل 113 قانون اساسی به رییس جمهوری اختیار بازرسی و بررسی و تذکر و اخطار به سایر قوه ها را می دهد نوشت: تا کنون هیچیک از روسای جمهوری از این حق استفاده نکرده اند. اما این مکانیسم می تواند سازنده، بازدارنده و حتی ایجاد کننده ی تعادل بین قوا باشد.
«علی نجفی توانا» حقوقدان و استاد دانشگاه نیز در یادداشتی در روزنامه ی «آرمان» در خصوص چالش های نظام قضایی نوشت: نظام قضاییِ کشور، قلب تپنده ی جامعه تلقی می شود و در صورتی که به درستی انجام وظیفه کند، می تواند بهداشت جسمانی، سلامت و امنیت آن جامعه را تامین نماید. برای وصول به چنین توانمندی ای باید سازوکارهای مناسب و پاسخگو را تدارک دید.
نجفی توانا ضمن اشاره به این موضوع که قوه ی قضاییه برای رسیدن به این هدف به همکاری سایر قوه ها، تصویب قانون و جلب مشارکت مردمی نیاز دارد نوشت: هرچند ریاست قوه ی قضاییه و همکاران محترم وی در این جهت اقدامات و تدابیر موردنظر را اتخاذ نموده اند، اما چنانچه گفتیم چون تحقق اهداف منوط به بسترهایی است که عمدتا خارج از اراده و دسترسی قوه قضاییه است، تاکنون بخشی از وظایف تعیین شده برای قوه قضاییه اجرایی نشده است. واقعیت این است که امروز قضا یک علم، یک هنر و یک فن تلقی می شود. برای تحقق عدالت قضایی باید نظام اداری و قضایی از حیث تامین پرسنل به خودکفایی برسد، دانش افزایی به عنوان یک سازوکار بطور مداوم و مستمر به صورت شعوری و عملی مناسب با نیازها اجرایی شود و صرفا به برگزاری دوره ها بسنده نشود.
او در ادامه در توصیف برخی از اقدام ها که قادر هستند ضامن افزایش سلامت قوه ی قضاییه باشند نوشت: نظارت بر سلامت قضایی به حدی باشد که هیچ کس در مسیر حرکت عدالت قضایی مداخله نکند، قضات و کارمندان با فناوری نوین آشنا شوند که خوشبختانه در این زمینه ریاست محترم قوه قضاییه تسلط بر فناوری و استفاده از توانمندی های الکترونیکی و اینترنتی را از لوازم چنین ارتقایی اعلام نمودند، با میان سنجی حقوق قضات افزایش یابد و قوانین دست و پاگیر، ناکارآمد و زاید، ملغی شود. قوه ی مقننه با تصویب قوانین مورد نیازِ قوه ی قضاییه، سازوکار لازم را برای انجام وظایف در اختیار این قوه قرار دهد. در چنین صورتی می توان انتظار داشت که بخش های اساسی و محوری لازم برای ارتقای وضعیت قضایی مورد بازنگری، اصلاح و ترمیم و تکمیل قرار گیرد.

***تلاش مخالفان برای ایجاد تفرقه یی جدید
انتشار خاطره هایی از حجت الاسلام و المسلمین «علی اکبر ناطق نوری» در سایت خبری «مشرق» که در بخشی از آن به اختلاف میان او و آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص گنجاندن اسامیِ اعضای حزب کارگزاران در فهرست انتخاباتی جامعه ی روحانیت مبارز برای مجلس پنجم اشاره شده بود، سبب شد تا عده یی این ماجرا را دست مایه ی ایجاد شایعه های جدید قرار دهند و سعی کنند رابطه ی میان هاشمی و ناطق را مخدوش نشان دهند.
دفتر آیت الله هاشمی دیروز با انتشار جوابیه یی، ضمن نقد این عمل به ارایه ی توضیح هایی در این خصوص پرداخت.
بسیاری از روزنامه های امروز این بیانیه را منتشر کردند.
روزنامه ی «ابتکار» در گزارشی به این موضوع پرداخت. به گزارش ابتکار در این اطلاعیه آمده است: پس از خلق حماسه ی سیاسی مردم ایران در خرداد 92 و نتیجه اعجاب برانگیز آن، افراط گرایانی که دوام و بقای خویش را در توهین، تهمت، دروغ و هیاهو می دانند، تا مدت ها به کمای سیاسی رفتند و در مقابل رای معنادار مردم، مُهر سکوت بر لب زدند، امّا از آنجا که ماهیت آنها در افراط و تفریط شکل گرفته، کم کم به خود آمدند و تصمیم گرفتند اندیشه ی اعتدال و مردان اندیشمند آن را به جرم آگاهی و هوشیار کردن مردم به انفعال بکشند و برای انتقام، علاوه بر تریبون های صوتی و تصویری، از همه ابزار رسانه ای، مخصوصا سایت ها و روزنامه های در اختیار در جهت تهدید و تحدید و اختلاف افکنی استفاده می نمایند.
به نوشته ی ابتکار در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: تازه ترین اقدام این جماعت پرکار که هدف هر وسیله ای را برایشان توجیه می نماید، تکرار شیوه ی سابق، یعنی تلاش برای القای اختلاف بین آیت الله هاشمی رفسنجانی و جامعه روحانیت مبارز و عضو تأثیرگذار آن، یعنی حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری است که می دانند وحدت سیاسی این دو شیخ اعتدال، آرزوهای افراط و تفریط را بر باد داد و اتفاقاً به همین دلیل هم عصبانی اند و مجبورند برای تخلیه روحی، روانی خویش دست به شبهه افکنی و بهانه جویی های مسخره سیاسی، باندی بزنند.
به گزارش این روزنامه، این اطلاعیه، بهانه ی افراط گرایان را خاطرات هاشمی و ناطق از مقطع تاسیس حزب کارگزاران عنوان کرد و ادامه داد: آن ها وقتی اختلافی، حتّی در توصیف جزئیات نمی بینند، با استفاده از هنر توهم و به کمک تخیل، قلم به دست می گیرند تا در روزگاری که طشت حمایت های بی چون وچرای آنان از دولت سابق از بام اراده ی انتخاباتی مردم افتاد و هر روز اسنادی از اختلاس های کلان و سوء مدیریت ها، افشا می شود، ذهن جامعه را به هیاهوهایی سرگرم کنند و نگذارند آفتاب حقیقت از پس ابرهای تیره وتار دروغ نمایان شود.
روزنامه ی آرمان نیز با انتشار متن کامل این اطلاعیه، هدف اصلی افراط گرایان از چنین اقدامی را ایجاد اختلاف میان هاشمی و ناطق، زیر تاثیر هراس ناشی از ائتلاف میانه روها در انتخابات مجلس با محوریت آیت الله هاشمی و ناطق نوری دانست.

***بانوان ورزش دوست در حسرت حمایت مسوولان
با وجود اعلام ممنوعیت حضور بانوان در استادیوم های ورزشی، طی روزهای گذشته و در پی برگزاری بازی های تیم ملی والیبال کشورمان در ایران، زنانِ بسیاری با حضور در باجه های فروش بلیت خواستار ورود به استادیوم و تشویق بازیکنان والیبال شدند. جلوگیری از ورود بانوان به استادیوم، بحث ها ی زیادی را در رسانه های کشور برانگیخته است؛ مساله یی که امروز موضوع یکی از گزارش های روزنامه ی آفتاب یزد بود.
این روزنامه در گزارشی نظر برخی مسوولان و بویژه نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی را در این خصوص منتشر کرد. به گزارش آفتاب یزد، بانوان بهارستان نه تنها اعتقادی به حضور زنان در استادیوم ها ندارند، بلکه این بحث را بهره برداری سیاسی علیه نظام می دانند.
این گزارش در ابتدا با اشاره به حاشیه های ایجاد شده بعد از برخورد نیروی انتظامی با بانوانی که قصد ورود به ورزشگاه را داشته اند و بازتاب این ماجرا در فضای مجازی و ... از قول سخنگوی هیات رییسه ی مجلس نوشت: مخالفت کلی برای حضور زنان در ورزشگاه ها وجود ندارد و تنها باید شرایط آن مهیا شود.
بر اساس این گزارش، در حالی که رییس جمهوری قرار است تا گفت و گوهایی را با وزیر ورزش و جوانان در این خصوص آغاز کرده و برخی از نمایندگان نیز اعتراض خود را نسبت به برخورد با بانوان در استادیوم ها مطرح کرده اند، رییس فدراسیون والیبال، زنان را به نشستن در خانه و دعا برای تیمشان دعوت کرده بود.
«نیره اخوان بی طرف»، «فاطمه آلیا»، «لاله افتخاری» و «سکینه عمرانی» جزو نمایندگان زنی هستند که نظرهای مخالفی را نسبت به ورود زنان به استادیوم مطرح کردند. آفتاب یزد از قول فاطمه آلیا نوشت: کارِ زن بچه دار شدن و تربیت فرزند است و نه تماشای والیبال. یک عده ای می خواهند هر طور شده به زن نقش هایی بدهند که مخالف با وظایف شرعی است.
این گزارش از قول سکینه عمرانی نیز نوشت: هیچ لزومی ندارد که خانم ها به ورزشگاه بروند. اگر هم خیلی مشتاق دیدن مسابقه هستند از منزل و در تلویزیون مسابقات را ببینند.
به گزارش آفتاب یزد، «زهره طبیب زاده نوری» از اظهار نظر در این خصوص اجتناب کرد ولی «شهلا میر گلو بیات» با بیان اینکه خانم ها نیمی از جامعه ی ما را تشکیل می دهند بر لزوم توجه به خواسته های آن ها تاکید کرد.
این گزارش همچنین از اظهارنظر رییس فدراسیون والیبال، مبنی بر پیگیری ممنوعیت ورود خانم ها به استادیوم در ایران طی نشست آتی این فدراسیون خبر داد.
*گروه پژوهش های خبری
پژوهشم**ع.م**9275**

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن