تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820825484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش آموز شازندی دوجوجه تیغی نابالغ را به حامیان محیط زیست تحویل داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی: دانش آموز شازندی دوجوجه تیغی نابالغ را به حامیان محیط زیست تحویل داد اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: دانش آموز شازندی دو جوجه تیغی نابالغ را به گروه های حامی محیط زیست این استان تحویل داد.


به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزیˈامیر انصاریˈ افزود: این دانش آموز یازده ساله به نام ˈفاطمه عسگریˈ در سفر تفریحی با خانواده در طبیعت اطراف شازند با صحنه مرگ یک جوجه تیغی در زیر چرخ های تراکتور مواجه می شود که دو جوجه آن در کنارش بودند.
وی بیان کرد: این دانش آموز جوجه تیغی های نابالغ را به منزل خود منتقل کرده و آنها را با شیر تغذیه کرده بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: این دانش آموز در تماس با محیط زیست شازند برای تحویل این حیوانات اقدام کرد که این جوجه تیغی ها بلافاصله به گروه های حامی طبیعت و تنوع زیستی استان مرکزی داده شد تا رسیدن به سن بلوغ از آنها نگهداری و سپس در طبیعت رهاسازی شود.
هم اینک 335 گونه جانوری شامل 53 گونه پستاندار، 205 گونه پرنده، 54 گونه خزنده، 19 گونه ماهی و یکهزار و 336 گونه گیاهی در استان مرکزی شناسایی شده است.
استان مرکزی با یک و هفت دهم درصد وسعت کشور 27 درصد پستانداران، 40 درصد پرندگان و 14درصد گونه های گیاهی ایران را در خود دارد.
جوجه تیغی جانوری پستاندار از گونه خارپشت سانان است که مجموعه ای از تیغ های تیزی در سطح خارجی بدن دارد و در هنگام احساس خطر با آنها از خود دفاع می کند.
در مجموع 17 گونه جوجه تیغی در نقاط مختلف آسیا، اروپا، آفریقا شناسایی شده که در پنج گروه زیستی جای می گیرند.
دشمن طبیعی جوجه تیغی پرنده های شکاری،جغد، راسو، روباه، گرگ، گورکن و خدنگ ( نوعی پستاندار)است.ک/1
560/559

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن