تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802777919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس دیوان محاسبات: 80درصد بودجه عمومی کشورصرف هزینه های جاری می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دیوان محاسبات: 80درصد بودجه عمومی کشورصرف هزینه های جاری می شود ایلام- ایرنا- رییس دیوان محاسبات کشور گفت: بیش از 80 درصد بودجه عمومی کشور صرف هزینه های جاری می شود و تنها 15 درصد آن برای اجرای طرح های عمرانی و هزینه ای در نظر گرفته می شود.


به گزارش ایرنا، ˈامین حسین رحیمیˈ روز شنبه در شورای اداری استان ایلام، هزینه های اداره کشور را بسیار گران ارزیابی کرد و افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار باید از هزینه های جاری کاسته و با عملیاتی کردن بودجه به سمت ایجاد زیرساخت های توسعه ای حرکت کنیم.
وی گفت: اعمال رویه ها و مدیریت کنونی پاسخگوی مشکلات اقتصادی کشور نیست؛ و باید با ساز و کار، و اجرای روش های نوین، و حرکت جهادی، به سمت استفاده از ابرازهای جدید در پیشبرد اهداف اقتصادی حرکت کنیم.
وی افزود: اقتصاد ایران با مشکلات عدیده ای روبه روست و تاکید رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته بر مسایل اقتصادی، بیانگر نقش و جایگاه این موضوع در پیشبرد اهداف نظام است.
رییس دیوان محاسبات در ادامه پاسداری از بیت المال را از مهم ترین وظایف دیوان محاسبات دانست و گفت:پرونده های بسیار زیادی از تخلف های اداری و مالی در دستگاه های اجرایی تشکیل شده که بخش قابل توجهی از این پرونده ها در نتیجه آگاهی نداشتن مدیران از قوانین و مقررات و ضوابط هزینه کرد بودجه بوده است.
وی بیان کرد: نباید فعالیت در دیوان محاسبات تنها به تشکیل پرونده محدود شود چراکه علاوه بر مشکلات برای مدیران،تجربه ثابت کرده هزینه بیت المال نیز با این روش جبران نشده است.
رییس دیوان محاسبات کشور هم افزایی میان مدیران اجرایی و این دیوان را در خصوص هزینه کرد بودجه های عمرانی و جاری، مهم ترین راهکار برای پیشگیری از بروز تخلف در دستگاه ها عنوان کرد.
وی گفت:جزیره ای عمل کردن مدیران اجرایی و کارشناسان دیوان محاسبات، بر خلاف مدیریت جهادی مورد نظر رهبری است و اصلاح فرآیندها و رویه ها برای کاهش آسیب های پیش رو ضروری است.
وی اضافه کرد: نظام بودجه ریزی ایران باید بر اساس اقتضائات کشور ، طرح ریزی و عملیاتی شود، و حسابری دیوان محاسبات نیز باید بر مبنای عملکرد دستگاه ها صورت پذیرد.
رییس دیوان محاسبات کشور گفت:بسیاری از پروژه های عمرانی و زیربنایی در استان های مختلف کشور به دلیل پیش بینی نشدن اعتبار مورد نیاز به شکل نیمه کاره رها شده و برای جلوگیری از این موضوع باید قوانین و مقررات و ضمانت های اجرایی بازنگری شوند.
وی بیان کرد: بودجه سال 82 کشور 96 هزار میلیارد تومان بوده که این مقدار در سال 93 به 803 هزار میلیارد تومان رسیده در حالی که با وجود افزایش بیش از هشت برابری بودجه، رشد و توسعه کشور مطابق با این اعتبار شکل نگرفته است.
رییس دیوان محاسبات کشور پیشگیری را مهم ترین راهکاربرای جلوگیری از بروز تخلف مالی و اداری در دستگاه های اجرایی دانست و افزود: این کار جز با همکاری و هم افزایی دستگاه ها امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد:این دیوان به دنبال مچ گیری از مدیران نیست و در دوره مدیریت جدید نیز با برگزاری نشست های هم اندیشی و متعدد با مدیران وزارتخانه های مختلف در صدد رفع مشکلات و موانع پیشروی این دستگاه ها برآمده است.
رحیمی یادآور شد: دولت گذشته هم افزایی مناسبی را برای پیشگیری از بروز تخلف در دستگاه ها با دیوان محاسبات نداشت، و برخی از مشکلات بوجود آمده ناشی از پایبند نبودن مدیران دولت های نهم و دهم با ساز و کارهای عملکردی دیوان محاسبات است.
وی بیان کرد: پیشگیری از وقوع تخلف در دستگاه ها با برگزاری سخنرانی و توصیه میسر نیست و باید با اصلاح قوانین و مقررات قدم های اجرایی در این خصوص برداشت.
رییس دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: در پایان سال 92 افزون بر 140 هزار میلیارد ریال به حساب دولت واریز شد که مدیران به دلیل مشکلات قانونی، فرصت هزینه کردن این اعتبار،یا واگذاری آن را به دستگاه ها نداشتند.
رحیمی گفت: مدیران اجرایی باید آشنایی خود را با قوانین مالی و اداری بیشتر کرده تا در نتیجه این آگاهی از فرصت ایجاد شده برای استفاده از منابع اعتباری دستگاه ها بهره بیشتری ببرند.
وی همچنین انجام کنترل داخلی از سوی مدیران در مجموعه خود را در کاهش تخلف مالی و اداری حایز اهمیت دانست.
رییس دیوان محاسبات استفاده از سامانه های الکترونیک را برای نظارت بیشتر بر عملکرد هزینه ای دستگاه ها را از برنامه های این دیوان برشمرد و یادآور شد: شفافیت و انضباط مالی و جلوگیری از انجام هزینه های غیر ضرور از اهداف اجرای این طرح است.
رحیمی افزود: کمیته و کارگروهی نیز برای پیشگیری از وقوع تخلف در استان های مختلف تشکیل شده و امیدواریم بتوانیم با همراهی مدیران استانی هر چه بیشتر به سمت پاک کردن فضای اداری و مالی دستگاه حرکت کنیم.
وی اضافه کرد: گزارش تلفیق بودجه سال 91 اکنون در سایت این دیوان در معرض دید عموم مردم و کارشناسان قرار گرفته و تمامی افراد جامعه می توانند با مشاهده این گزارش از روند هزینه کرد بودجه عمومی کشور کسب اطلاع کنند.
رییس دیوان محاسبات، نظارت افکار عمومی را از مهم ترین راهکارها برای مقابله با تخلف مالی و اداری،و اصلاح فرآینده و رویه های کاری در دستگاه ها عنوان کرد.
استاندار ایلام نیز گفت: شجاعت و قاطعیت دیوان محاسبات در برخورد با تخلف های مالی دستگاه ها تحسین برانگیز است.
ˈمحمدرضا مرواریدˈاظهار کرد: این دیوان همواره با وجود فشارها از سوی مدیران مختلف با سلامت و اقتدار در راستای اجرای وظایف ذاتی خود حرکت کرده است.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست کمبود زیرساخت های توسعه ای را از مهم ترین مشکلات این استان دانست و بیان کرد: امیدواری به رفع موانع پیشرفت و توسعه ایلام با تشکیل دولت تدبیر و امید بیشتر شده است.
ˈعمران علیمحمدیˈ ادامه داد: شوربختانه توزیع اعتبارها بر اساس شاخص جمعیتی، به مانعی جدی برای توسعه استان های محرومی همچون ایلام تبدیل شده بطوریکه اعتبار سازمان همیاری شهرداری های ایلام در سال 91 تنها 9 میلیارد ریال بوده در حالیکه این مقدار در استان اصفهان به دو هزار میلیارد ریال می رسد.
وی اضافه کرد: استان 570 هزار نفری ایلام بیش از 12 هزار لیسانس و فوق لیسانس بیکار دارد و از یک هزار تماس مردم با نمایندگان مجلس بیش از 800 مورد به پیگیری اشتغال اختصاص دارد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مدیریت کلان کشور باید در تخصیص اعتبارها میان استان های برخوردار و محروم تفکیک قایل شده تا ضمن رعایت عدالت در پرداخت ها فاصله طبقاتی میان این مناطق را کاهش دهیم.
علیمحمدی همچنین اصلاح فرآیندها و روش ها را برای پیشگیری از بروز تخلف در دستگاه های اجرایی مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیران با پالایش قوانین و مقررات و شناسایی نقاط ضعف آنها را در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده تا ضمن برطرف کردن مشکلات قوانین،در راستای پیشبرد امور حرکت کنیم. ک/2
540 /640

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن