تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818830615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه آموزش و پرورش 26 درصد رشد داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ خرداد ۱۳۹۳ (۱۴:۲۱ب.ظ)
علي اصغر فاني در خرم آباد عنوان کرد؛ بودجه آموزش و پرورش 26 درصد رشد داشته است وزير آموزش و پرورش گفت: بودجه دولت در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 11 درصد رشد داشته است و اين در حالي است که بودجه اموزش و پرورش نسبت به سال گذشته از 26 درصد رشد برخوردار بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج؛ دکتر علي اصغر فاني عصر اظهار داشت: بسيار خوشحالم که امروز در خدمت مردم خوب اين استان به ويژه فرهنگيان اين استان هستم.
وي فرهنگيان را سردمداران انتقال فرهنگ به نسل آينده دانست و عنوان کرد: آموزش و پرورش مهمترين دستگاه هر کشور محسوب مي شود زيرا اين نهاد زيرساخت منابع انساني هر کشور را تامين مي کند.
وزير آموزش و پرورش با بيان اين مطلب که آموزش و پرورش نهادي است که عهده دار انتقال فرهنگ از نسل گذشته به نسل آينده است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مسئوليت خلاقيت و نوآوري را بر عهده دارد و در اين وزارتخانه و نهاد ارزشمند معلمان نقش ممتاز و کليدي را ايفا مي کنند.
وي رهبر معظم انقلاب را پرچمدار توسعه آموزش و پرورش و ارتقاي اين نهاد دانست و گفت: رهبر انقلاب در ارديبهشت امسال فرمودند هرگونه هزينه اي براي آموزش و پرورش يک نوع سرمايه گذاري محسوب مي شود و هيچ نهادي به اندازه آموزش و پرورش کارساز و مفيد و موثر نخواهد بود.
دکتر فاني تعداد فرهنگيان کل کشور را بالغ بر يک ميليون نفر برشمرد و اضافه کرد: آموزش و پرورش کشور با داشتن 12.5 ميليون دانش آموز و 105 هزار مدرسه در کشور بزرگترين دستگاه کشور بوده و هيچ نهادي به گستردگي و عظمت آموزش و پرورش وجود ندارد.
وي عنوان کرد: پرچم جمهوري اسلامي ايران در دورترين مدارس کشور برافراشته شده است به اين دليل آموزش و پرورش موثرترين و بزرگترين دستگاه کشور محسوب مي شود.
وزير آموزش و پرورش با بيان اين مطلب که دولت يازدهم به دنبال اين است که منزلت و شان معلم و همچنين معيشت معلم متناسب با شخصيت واقعي او تامين شود عنوان کرد: در اين ده ماهي که از فعاليت دولت مي گذرد قدم هاي خوبي در اين زمينه برداشته شده است اما اين قدمها کافي نيست و بايستي گام هاي موثرتري در اين زمينه برداشته شود.
وي رتبه بندي معلم ها را يکي از برنامه هاي مهم وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: ما معتقديم که صلاحيت حرفه اي معلمين بايد طبق ضوابطي خاص ارزيابي شود و اگر اين امر محقق شود تلاش معلمين بيشتر شده و شايستگي هاي حرفه اي آن ها افزايش مي يابد.
وزير آموزش و پرورش هدف از رتبه بندي معلمين را ارتقاء صلاحيت حرفه اي آن ها و افزايش انگيزه براي تلاش در معلمين دانست و افزود: اين دو موضوع نکات کليدي در مديريت منابع انساني آموزش و پرورش بوده و با دادن رتبه به معلمين پرداختي به معلمين نيز افزايش خواهد يافت.
وي استخدام فرزندان فرهنگيان بازنشسته را که يکي از مطالبات فرهنگيان لرستان است را از جمله اولويت هاي وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: ما معتقديم فرزندان فرهنگي نسبت به ساير اقشار براي جامعه مفيدتر هستند چرا که با فرهنگ آموزش و پرورش بيشتر اشنا بوده و معلمان بهتري براي کشور خواهند شد.
دکتر فاني به اعتبارات سال هاي گذشته در بخش بازسازي و تعمير فضاهاي آموزشي اشاره و عنوان کرد: در سال 84-85 با تخصيص چهار ميليارد دلار اعتبار به اين بخش آموزش و پرورش موفق شد يک سوم فضاهاي نامناسب آموزشي را مقاوم سازي کند و تکرار اين مصوبه مي تواند فضاي امني را براي سرمايه هاي آينده کشور فراهم آورد.
وي خاطرنشان کرد: در سال 93 با تخصيص اعتباري تحت عنوان کيفيت بخشي به آموزش و پرورش کشور موفق شديم طرح هاي خوبي را در بحث کيفيت بخشي اجرايي کنيم.
وي توجه رئيس دولت به بخش آموزش و پرورش را بسيار مناسب دانست و گفت: دولت به رسيدگي بيشتر و با کيفيت تر در حوزه آموزش و پرورش تاکيد دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن