تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804059616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنج مازندران باید شناسنامه دار شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار تاکید کرد: برنج مازندران باید شناسنامه دار شود ساری- ایرنا- استاندار مازندران خواستار شناسنامه دار شدن برنج تولیدی استان شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ ربیع فلاح ˈ روز شنبه در کار گروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی مازندران در ساری با اشاره به اهمیت برنج و سلامت آن در تغذیه مردم ، گفت : با شناسنامه دار کردن برنج تولید داخل ، می توانیم نوع داخلی را از نوع خارجی آن براحتی شناسایی کنیم.
وی افزود : برنج تولید مازندران باید با بسته بندی مشخص و همچنین درج آدرس شرکت یا مغازه ای که آن را به بازار عرضه کرده در اختیار خریداران قرار گیرد.
شناسنامه دار نبودن برنج تولید داخل در سال های گذشته سبب عرضه برنج های آلوده خارجی به نام برنج مازندران توسط افراد سودجو و نسبت دادن آلودگی به برنج داخلی شده بود.
مخلوط کردن برنج آلوده خارجی با برنج مازندران و یا عرضه این نوع برنج در کیسه های دارای نشان تولید داخل دو راهی بود که سودجویان برای خوراندن برنج های آلوده خارجی به مردم استفاده کرده بودند.
آلودگی برنج های عرضه شده در بازار سبب شد تا موضوع شناسنامه دار کردن برنج وارداتی مورد توجه قرار گرفته و کمیسیونی با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی ، انجمن برنج ، موسسه استاندارد و کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شود.
بر اساس آمارهای رسمی استان مازندران حدود 44 درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.
مازندران 240 هزار هکتار زمین شالیزاری دارد که سالانه حدود یک میلیون و 400 هزار تن شلتوک از آن برداشت و به حدود یک میلیون تن برنج سفید تبدیل می شود.
استاندار مازندران همچنین در این جلسه بر ضرورت توجه و گسترش تولید قارچ در استان تاکید کرد و گفت : تولید این محصول در استان باید در اولویت باشد و پرورش قارچ در ردیف مشاغل خانگی قرار گیرد.
وی افزود : با توجه به شرایط آب و هوایی مازندران ، گسترش پرورش و افزایش تولید قارچ براحتی امکان پذیر است و راهکار آن هم ارائه آموزش های لازم به روستاییان است.
فلاح با اشاره به اینکه مازندران از استان های تولید کننده قارچ است ، گفت : شرایط در مازندران به گونه ای است که 9 ماه از سال این محصول را می توانیم تولید کنیم و براحتی در دسترس مردم قرار دهیم.
گزارش های رسمی نشان می دهد هم اکنون حدود 50 واحد تولید قارچ در مازندران فعالیت دارد و سالانه بیش از دو هزار و 200 تن محصول تولید و به بازار عرضه می کنند.
استاندار مازندران تسریع در ساخت کشتارگاه صنعتی دام در غرب استان را هم خواستار شد و گفت : از سال 81 تا کنون نتوانسته ایم کشتارگاهی در غرب مازندران ایجاد کنیم که لازم است مشکلات مربوط به آن هرچه سریع تر برطرف شود.
وی بر ضرورت همکاری دستگاه های مرتبط برای رفع موانع و مشکلات در این زمینه تاکید کرد و افزود : از نظر حقوقی و قضایی دستگاه های مرتبط این مساله را به طور جدی پیگیری کنند.
تعطیلی گشتارگاه های سنتی و جایگزینی کشتارگاه های صنعتی در مازندران از سال 1380 در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس 17 کشتارگاه سنتی دام در استان تعطیل شد.
هم اکنون دو کشتارگاه تمام صنعتی دام در ساری و بابل در منطقه مرکزی مازندران فعال است و دو کشتارگاه نیمه صنعتی دام هم در نشتارود و نور در غرب استان فعالیت دارد.
کشتارگاه صنعتی غرب مازندران قرار است در نشتارود ساخته شود و پروانه تاسیس آن هم سال 89 صادر ولی تاکنون به نتیجه نرسیده است.
یک کشتارگاه صنعتی هم قرار بود برای مناطق شرقی مازندران در شهرک صنعتی نکا ساخته شود که از دستکم 10 سال پیش تاکنون به صورت نیمه کاره رها شده است.
استاندار مازندران در این نشست به اجرای طرح تحول سلامت در استان هم اشاره کرد و گفت : با اجرای این طرح مردم از سردرگمی در حوزه سلامت نجات یافتند.
وی روند اجرای این طرح در مازندران را ˈ مناسب ˈ توصیف کرد ولی در عین حال افزود : عدم اطلاع رسانی به مردم در باره این طرح از مشکلاتی است که رفع آن به تلاش بیشتر رسانه ها نیاز دارد.
فلاح بهبود شاخص های سلامت جسمی ، روانی و اجتماعی را اولویت دولت یازدهم دانست و تاکید کرد : در این راستا ، آگاه کردن مردم از موضوع سلامت باید محور برنامه قرار گیرد.
وی گفت : لازم است مسوولان دانشگاه علوم پزشکی با حضور در شهرستان ها و بهره گیری از ظرفیت ائمه جمعه و دیگر نهاد های فرهنگی ، آموزشی و تبلیغی در جهت تبلیغ و شناساندن موضوع و اهمیت طرح تحول سلامت اهتمام داشته باشد.
طرح تحول نظام سلامت از نیمه دوم اردیبهشت در سراسر کشور به اجرا گذاشته شد که بر اساس آن هزینه بیماران بستری در بخش دولتی اعم از خدمات درمانگاهی ، آزمایشگاهی ، تصویربرداری و دارو به 10 درصد کاهش یافت.
ارائه خدمات رایگان برای زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی نیز از دیگر مزیت های این طرح است.
ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم ، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت و هتلینگ در بیمارستان های دولتی نیز از اهداف اجرای این طرح اعلام شده است.ک/2
7330/1654

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




31/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن