تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801625889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضای دو سند همکاری فرهنگی میان ایران و پرتغال


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امضای دو سند همکاری فرهنگی میان ایران و پرتغال تهران- ایرنا- دو سند همکاری فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و پرتغال به امضا رسید و بدین ترتیب فصل جدیدی در روابط فرهنگی دو کشور آغاز شد.


به گزارش ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر اساس یادداشت تفاهم فرهنگی که به امضای ژرژ بارتو شاویر وزیر مشاور در امور فرهنگی پرتغال و علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ایران رسید، دو کشور در زمینه های مختلف از جمله برگزاری هفته های فرهنگی، ساخت فیلم، رسانه های صوتی ـ تصویری، ادبیات، نقشه ها و اسناد تاریخی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و میراث فرهنگی، برگزاری جلسات، سمینارها یا کنفرانس ها در مورد موضوعات مرتبط با منافع مشترک و تبادل اشخاص مطرح در زمینه فرهنگ و هنر کشورهای مربوط همکاری خواهند کرد.
تحکیم روابط دوستانه و تفاهم متقابل و ترویج و ارتقای همکاری در زمینه فرهنگ، بر مبنای برابری، منافع و احترام متقابل از جمله اهداف این یاداشت تفاهم است که در چهارده بند به امضای دو کشور رسید.
جمهوری اسلامی ایران و پرتغال همچنین با امضای یک سند جداگانه توافق کردند در زمینه حفظ اسناد تاریخی همکاری کنند.
در حاشیه امضای این دو سند همکاری نمایشگاهی از اسناد روابط تاریخی دو کشور افتتاح شد.
در این نمایشگاه که در محل موسسه اسناد ملی پرتغال برپا شده است بیش از50 سند تاریخی مربوط به روابط دو کشور در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.
همچنین از کتاب شکوه تمدن پارسی که به دو زبان پرتغالی و فارسی تالیف شده است با حضور جمعی از نخبگان و فرهیختگان پرتغالی، سفرا و دیپلمات های مقیم لیسبون، وزیر مشاور در امور فرهنگی و رئیس موسسه اسناد ملی پرتغال رونمایی شد.
این کتاب نیز روابط تاریخی ایران و پرتغال را که قدمتی پانصد ساله دارد بر مبنای اسناد روایت می کند.
هفته فرهنگی ایران در پرتغال هم با نمایش فیلم های ایرانی و اجرای موسیقی سنتی در حال برگزاری است. فیلم طلا و مس آغاز گر نمایش فیلم های ایرانی بود که با استقبال مخاطبان پرتغالی در سینما تک این کشورمواجه شد و در ادامه چهار فیلم سینمایی و دو پویانمایی (انیمیشن) برای علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایران در پرتغال به نمایش در خواهد آمد.
آوای موسیقی اصیل و سنتی ایرانی نیز که با اجرای گروه موسیقی سنتی دلنوازی درسالن اصلی مرکز اسناد ملی پرتغال طنین انداز شد، استقبال گسترده علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایران در پرتغال را در پی داشت.
فراهنگ (1) ** 2024**1581

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن