تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816197324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متخصص روانپزشکی: کم باروری نخبگان موجب محروم شدن نسل های آینده از ژن نخبه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

متخصص روانپزشکی: کم باروری نخبگان موجب محروم شدن نسل های آینده از ژن نخبه است اصفهان – ایرنا – متخصص روانپزشکی با اشاره به کم باروری زوج های نخبه در ایران، گفت: این مسئله باعث محروم شدن نسل های آینده کشور از ژن نخبگان می شود.


به گزارش ایرنا، دکتر حلیمه قسوری روز پنجشنبه در همایش علمی ˈسیاستهای جمعیتی، تاریخچه، فرصت ها و تهدیدات پیش روˈ که به همت بسیج جامعه پزشکی اصفهان در دانشگاه علوم پزشکی این شهر برگزار شد، گفت: نخبگان به دلیل اشتغالات علمی و اجرایی فرزند آوری کمتری دارند.
وی ادامه داد: متاسفانه افرادی که در المپیاد ها مقام های اول را کسب می کنند و یا جامعه نخبه کشور که در بخش های حساس و کلیدی حضور دارند کمتر فرصت فرزند آوری دارند و این مضر است.
این کارشناس روانپزشکی فرزندآوری کمتر را برای عموم مردم نیز دارای ضرر و زیان ای فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و خانوادگی عنوان کرد و افزود: فرزند آوری و مولد بودن برای انسان احساس آرامش بوجود می آورد.
وی اظهار کرد: تحقیقات نشان داده است کسانی که فرزند آوری بیشتری دارند بیشتر عمر می کنند و نگاه مثبت تری نسبت به آینده دارند.
قسوری خاطر نشان کرد: آرامش، امید بخش بودن و غریزه مادری سه نیاز است که فرزند آوری برای مادران این نیازها را جبران می کند.
وی ادامه داد: متاسفانه در سالهای اخیر برخی جریانهای فمینیستی تند موجب شد که این نیازها در زنان جامعه کمرنگ شود و مشاهده می شود که احساس محبت کردن را با حضور حیوانات خانگی و یا توجه به رسانه های مختلف جبران می کنند.
این متخصص روانپزشکی گفت: خانواده تک فرزند بدون رقابت سالم است و فرزندان این خانواده ها دارای مشکلات ارتباطی فراوان خواهند شد زیرا کاهش عشق ورزی، فقدان حضور خواهر و برادر و گلخانه ای شدن این افراد، احساس مسوولیت را ضعیف و آنها را افرادی منزوی تحویل جامعه خواهد داد.
وی با بیان اینکه کودکان، بسیاری از تعاملات و آموزش ها را در کنار همدیگر می بینند، افزود: فرزند کمتر وقت گیری بیشتر را به دنبال دارد زیرا در خانواده های پر فرزند، افراد در کنار هم و با حمایت هم زندگی می کنند.
قسوری تصریح کرد: در آینده این خانواده ها با مشکلاتی همچون سالخورده شدن پدر و مادر و فقدان عمو، عمه، خاله و دایی برای نسل های بعد مواجه خواهند بود.
وی با بیان اینکه کشور در آینده با بحران سالمندی مواجه خواهد بود، افزود: تا سال 1430 سی درصد جمعیت ایران را افراد سالخورده تشکیل خواهند داد که از همین الان برای چنین روزی باید تمهدیدات لازم پیش بینی شود.
وی اظهار کرد: جمعیت مسن مصرفی شدن جامعه، فشار مضاعف به دولت در مسئله تامین اجتماعی و مشکلات درمانی افراد مسن، کاهش تولید و کاهش اختراع، ابداع و روحیه نوآوری در جامعه و در نهایت وابستگی و افزایش واردات را به دنبال دارد.
نتایج سرشماری سال 1385 بیانگر این است که میزان باروری کل در ایران به حدود 1.8 فرزند کاهش یافته و شاخص باروری به پایین تر از حد جانشینی که 2.1 فرزند در خانواده است رسیده است.
/7134/پ/ 607

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن