تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803293026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوحدی: امسال 61 هزار و 500 زائر به حج تمتع مشرف می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اوحدی: امسال 61 هزار و 500 زائر به حج تمتع مشرف می شوند مشهد - ایرنا - رییس سازمان حج و زیارت گفت: 61 هزار و 500 زائر ایرانی در قالب 451 کاروان به سرزمین وحی مشرف می شوند.


به گزارش ایرنا، ˈسعید اوحدیˈ روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در مشهد افزود: این تعداد از طریق دو هزار و 500 کارگزار و 19 ایستگاه پروازی به حج تمتع مشرف خواهند شد.
وی گفت: اعزام زائرین به حج تمتع امسال یک روز زودتر از سال های قبل و از چهاردهم شهریور ماه آغاز می شود که مدت اقامت زائران 29 تا 33 روز خواهد بود.
وی اظهار کرد: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار هزینه زیارت در دو قسط از زائران حج تمتع گرفته شده که قسط اول در بهمن ماه سال گذشته و قسط دوم در اردیبهشت ماه امسال پرداخت شده است.
وی افزود: امسال هیچ زائر حج تمتع از سفر به سرزمین وحی انصراف نداده و ظرفیت همه کاروان ها تکمیل شده، همچنین 30 درصد معاینات پزشکی زائران از سوی مرکز پزشکی این سازمان انجام گرفته است.
اوحدی گفت: امسال به منظور افزایش ظرفیت کاروان های حج تمتع 20 درصد نیروی انسانی ستادهای حج تعدیل شده تا بتوان زائر بیشتری را به حج تمتع اعزام کرد.
وی طرح انطباق را از ویژگی های حج تمتع امسال ذکر کرد و افزود: براساس این طرح شمار زنان پزشک که به حج مشرف می شوند در مقایسه با پارسال چهار برابر و همچنین درمانگاه های شبانه روزی ویژه بانوان زائر در مکه مکرمه نیز راه اندازی شده است.
رییس سازمان حج و زیارت گفت: براساس اقدامات کمیته های کارشناسی که از سوی این سازمان پارسال تشکیل شد، 30 هتل در مکه و مدینه از گردونه خدمات حج تمتع امسال خارج شدند و سطح کیفیت خدمات در حوزه مسکن 30 درصد افزایش یافت.
اوحدی افزود: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تامین اقلام تدارکاتی حج تمتع، امسال بستر تامین 80 درصد از اقلام مورد نیاز زائران ایرانی با همکاری ستادهایی که در شهرهای مکه و مدینه تشکیل شده، فراهم شد.

*خسارت بابت انصراف از سفر به عتبات عالیات گرفته نمی شود

وی همچنین گفت: امسال به دلیل اتفاقاتی که در عراق رخ داده تصمیم اعزام یا انصراف از سفر به عتبات عالیات این کشور بر عهده زائران گذاشته شده و هیچ خسارتی بابت انصراف از زائران گرفته نمی شود.
او افزود: ثبت نام آتی برای اعزام زائرین به عتبات عالیات از 10 تیر ماه و اعزام آنان از ششم مرداد ماه امسال آغاز می شود.
وی بیان کرد: به دلیل شرایط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی عراق، محدودیت هایی در ارائه خدمات به زائرین عتبات عالیات وجود دارد به همین علت بر اساس مصوبه شورای هماهنگی حج و زیارت در بعثه مقام معظم رهبری از این پس دیگر سازمان حج و زیارت متصدی خدمات رسانی به زائرین نیست بلکه این خدمات از قبیل هتل، خدمات شرکت هواپیمایی و بانکی به بخش خصوصی واگذار می شود.

*کیفیت ارائه خدمات به عمره گذاران ارتقا یافته است

رییس سازمان حج و زیارت گفت: در دوره اخیر اعزام زائران حج عمره از طریق مدیریت قیمت تمام شده، چهار هزار میلیارد ریال صرفه جویی شد ضمن اینکه کیفیت ارائه خدمات و سطح آن نیز ارتقا یافت.
اوحدی افزود: براساس محاسبه دقیق سود سپرده های بانکی مربوط به زائران حج تمتع، 20 میلیون ریال به هر زائر بازگردانده شد و به رغم افزایش 30 درصدی کیفیت خدمات رسانی هتل ها، تورم و عدم ثبات نرخ ارز، امسال هیچ افزایش قیمتی در نرخ اعزام حج تمتع اتفاق نیفتاد.
وی اظهار کرد: همچنین پارسال در هزینه های مربوط به عمره مفرده 15 درصد کاهش قیمت اعمال شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون شش میلیون و 500 هزار زائر ثبت نام شده برای عمره مفرده وجود دارند، گفت: بخشی از وجوه خود را در بانک های ملت و ملی پرداخت کرده اند.
وی افزود: برای ثبت نام کنندگان متقاضیان سفر عمره در سال 1386بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب مقرر شد سقفی برای قطعی کردن این ثبت نام ها در نظر گرفته شود.
وی گفت: امسال 815 هزار نفر به سفر عمره اعزام می شوند که نسبت به سال گذشته 67 درصد افزایش دارد.
او افزود: اگر امکانات لازم توسط کشور میزبان فراهم و تمهیدات مورد نیاز برای ثبت نام دوره جدید سفر عمره اندیشیده شود، شمار زائران اعزامی به عمره مفرده هر سال با شیب ملایمی افزایش خواهد یافت./2
7489/664/330

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن