تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 5 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802038375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمایه گذاری نقطه نظرمشترک استانداران برای توسعه کهگیلویه وبویراحمد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سرمایه گذاری نقطه نظرمشترک استانداران برای توسعه کهگیلویه وبویراحمد یاسوج ایرنا- استانداران ادوارمختلف کهگیلویه وبویراحمد یکی از مهمترین راهکارهای اساسی در توسعه همه جانبه این استان را تقویت و نهادینه کردن امر سرمایه گذاری و در عین حال ایجاد زیرساخت های مناسب برای تحقق این هدف دانستند.


به گزارش خبرنگارایرنا، سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست شورای اداری با استانداران سابق بر لزوم همکاری و تبادل افکار و تجربیات ارزشمند آنها برای رونق و رفع موانع توسعه این استان تاکید کرد.
سید موسی خادمی با تشریح برخی ظرفیت ها و محدودیت های این استان معضل بیکاری و نبود زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاری و مشارکت محدود بخش خصوصی را از مهمترین مشکلات بر سر راه توسعه کهگیلویه وبویراحمد دانست.
وی میزان نرخ بیکاری در این استان را حدود 14.1 درصد اعلام کرد و افزود: 20 درصد اشتغال این استان در بخش کشاورزی، 47درصد خدمات شهری و 22درصد نیز در حوزه صنعت است.
خادمی اظهار کرد: این استان با یک درصد خاک و یک درصد جمعیت کشور، 20درصد نفت و 3/2 درصد آب کشور را در اختیار دارد و سومین استان ایران به لحاظ منابع جنگلی است .
وی برخورداری از تولیدات متنوع کشاورزی، باغی، ماهیان سردابی، دام و طیور، صنایع دستی و بومی، داشتن جاذبه های کم نظیر گردشگری بخصوص اکوتوریسم، گیاهان دارویی نادر، برخورداری از معادن و ذخایر معدنی از دیگر ظرفیتهای سرمایه گذاری در استان است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان دارای یک شهر بالای 100 هزار نفر و 10 شهر کمتر از 100 هزار نفر است.
دکتر سید کمال الدین نیک روش دومین استانداربعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کهگیلویه وبویراحمد قدرشناسی و اعتقادات و باور راسخ مردم این دیار به آرمان های امام (ره) و انقلاب را یادآور شد و افزود: این استان اگر چه به لحاظ توسعه و رشد برخی شاخص های اقتصادی همیشه رتبه آخر را داشته اما در بسیاری شاخص ها به ویژه در اصل باورپذیری انقلاب سرآمد بودند.
وی تاکید کرد: محرومیت کهگیلویه وبویراحمد با داشتن این همه ظرفیت های بالقوه به ویژه در حوزه نفت و گاز و رونق گردشگری به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
نیک روش عنوان کرد: البته این در حالی است که نباید کارها و اقدامات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی و تلاش های استانداران در طول 35 سال گذشته این استان را فراموش کرد.
وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد هر چه دارد به برکت این نظام و انقلاب بوده است، افزود: مشارکت بخش خصوصی و اعتماد به سرمایه گذاران راه حل اصلی در توسعه این استان است.
اسماعیل دوستی استاندار دولت اصلاحات در کهگیلویه وبویراحمد نیز توسعه ناوگان و حمل و نقل جاده ای و ایجاد زیرساخت ها و مشوق های لازم را برای امر سرمایه گذاری در این استان را مهم دانست و گفت: شرایط لازم در این راستا فراهم شده است.
وی با ارایه پیشنهادی به مسوولان اجرایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: جنوب این استان به قطب نفت و گاز و پتروشیمی ، شمال آن به قطب گردشگری و مرکز آن به قطب صنایع تبدیلی مبدل شود.
وی با بیان اینکه هنر مدیریت این است که بتوان تحول ایجاد کرد ، افزود: به نظر می رسد شرایط امروز در سطح کشور و این استان برای انجام کارهای بزرگ و تحول آفرین فراهم شده است.
دوستی هماهنگی بین مجمع نمایندگان استان و همراهی آنان با استاندار و نیز حمایت های بی دریغ آیت اله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان را در کنار نگاه ویژه دولت یازدهم برای محرومیت زدایی از مهمترین پشتوانه های اصلی رونق روزافزون این استان دانست.
صمد رجاء استاندار دولت سازندگی در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با تکیه بر مشارکت بخش خصوصی و امر سرمایه گذاری خواهان استفاده از روش های نوین مالی در اجرای پروژه های عمرانی بزرگ در این استان شد.
وی اظهار کرد: هم اکنون دولت استفاده از این روش های نوین مالی را آغاز کرده و همین امر تحولات اساسی را در حوزه عمرانی در کشور ایجاد کرده است.
کریم شورانگیزیکی دیگر از استانداران سابق این استان در دولت اصلاحات گفت: به نظر می رسد ایجاد امنیت و زیرساخت ها از خود موضوع سرمایه گذاری مهم تر است.
وی بیان کرد: آنچه که برای یک سرمایه گذار در وهله نخست مهم است موضوع ایجاد امنیت و رفع معارضات محلی است که باید با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در این راستا شرایط را برای استقبال و حضور سرمایه گذاران در بخش های مختلف این استان فراهم کرد.
وی وضعیت جاده های ارتباطی و خطوط هوایی در این استان را نامطلوب دانست و یادآور شد: با وجود خدمات ارزشمند ولی به دلیل عمق محرومیت بسیاری از خدمات از جمله در حوزه حمل و نقل قابل ملموس نیست.
قوام نوذری استاندار دولت دهم در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز این استان را سرشار از استعداد ها و مواهب طبیعی و تاریخی خواند و تاکید کرد:ورود بخش خصوصی به تنهایی با توجه به درآمدهای محدود و نامطلوب بودن زیرساخت برای توسعه استان کافی نیست.
وی بیان کرد: همکاری وپشتیبانی مالی و معنوی دولت ها نیز در این راستا کارگشا خواهد بود.
نوذری بازنگری در زمینه تقسیمات کشوری و ملحق شدن برخی مناطقی که به لحاظ بسیاری از شاخص ها قابلیت الحاق شدن به این استان را دارند یکی از ضرورت های مهم در توسعه این استان دانست و گفت: با این کار استان از سرگردانی در ارایه خدمات به این مناطق نیز نجات خواهد یافت.
وی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی درگچساران و منطقه ویژه گردشگری در کاکان بویراحمد را یکی از پیشنهاد ها و در عین حال راهبرد های اساسی توسعه این استان عنوان کرد و افزود: انجام این کارها علاوه بر ایجاد مشوق ها و معافیت های جدید برای امر سرمایه گذاری موجب نگاه ویژه دولت و حتی بخش خصوصی به این استان خواهد شد.
در نشست شورای اداری امروز کهگیلویه وبویراحمد علاوه بر استانداران سابق این استان، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و هر سه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.
در پایان این نشست نیزاز تمبر یادمان 35 سال دانش ، تجربه و تلاش استانداران ادوار مختلف کهگیلویه وبویراحمد رونمای شد.
671/7530

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن