تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802741229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار شهر قدس: تربیت تعطیل بردار نیست حتی در اوقات فراغت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرماندار شهر قدس: تربیت تعطیل بردار نیست حتی در اوقات فراغت شهرقدس - ایرنا - فرماندار شهرستان قدس گفت: یکی از مسایلی که تعطیل بردار نیست تربیت است، تربیت تنها مقوله ای است که حتی قبل از تولد نوزاد تا آخرین روز حیات بر شخصیت وی تاثیر دارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ˈنورمحمد فردیˈ روز چهارشنبه در جلسه شواری اداری که در محل فرمانداری به منظور بررسی برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان تشکیل شد، گفت: انسان در مسیر زندگی هر آن ممکن است اشتباه کند، ولی تربیت صحیح او را بیمه کرده و باعث رسیدنش به اهداف متعالی خواهد شد و به همین علت، همه برنامه ریزی های مسوولان برای اوقات فراغت به منظور استفاده بهینه این ایام و تربیت درست می باشد.
فردی وظیفه همه مسوولان را ایجاد بستر مناسب و برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان عنوان کرد و افزود: با توجه به بافت اجتماعی منطقه، تعداد زیادی از اولیای دانش آموزان توان مالی مناسبی برای هزینه های تعطیلات تابستان ندارند، از سوی دیگر اعتقاد من این است که هزینه کردن برای جوانان در هر زمانی سرمایه گذاری برای آینده است.
وی با تشکر از زحمات مسوولان اداره آموزش و پرورش در طول سال تحصلی گذشته و برگزاری امتحانات موفقیت آمیز پایان سال، گفت: نتیجه و خروجی سال تحصیلی به امتحانات و نتایج آن مربوط است که این کار در اداره آموزش و پرورش قدس مثل هر سال به خوبی انجام گرفت.
وی با اشاره به وظیفه ذاتی همه دستگاههای ذیربط در مورد توجه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، گفت: در این میان وظیفه آموزش و پرورش از همه سنگین تر است، چون فکر و اندیشه که اساس و پایه همه امور است در مدارس و توسط مربیان آن ساخته می شود.
فرماندار قدس با تاکید بر تراکم دانش آموزی در این شهرستان به عنوان یکی از مشکلات شهرستان به خصوص اداره آموزش و پرورش، افزود: بنابر استاندارد کشوری تعداد متوسط دانش آموزان در هر کلاس، 25 نفر است اما در شهرستان قدس این تعداد به 32 نفر می رسد.
وی با اشاره به پنج مدرسه در حال ساخت، اظهار امیدواری کرد این پنج مدارس در سال تحصیلی جدید به بهره برداری برسند و گفت: با ساخت این مدارس در حدود 70 کلاس درس به ظرفیت آموزشی شهرستان اضافه می شود.
وی وجود مشکلات ناشی از تراکم بالای دانش آموزی را به دلیل مهاجر پذیر بودن شهرستان دانست و افزود: سال گذشته یکهزار و 700 دانش آموز به جمع دانش آموزان قدس اضافه شدند که 60 درصد آنها مربوط به پایه اول دبستان بودند و پیش بینی می شود امسال نیز افزایش داشته باشند.
فردی با اشاره به برگزاری امتحانات ورودی دانشگاهها در شهرستان قدس گفت: سه هزار و 698 نفر برای شرکت در این آزمونها ثبت نام کردند که در سه روز با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی از ادارات ذیربط نظیر نیروی انتظامی، آب، برق و مخابرات درخواست کرد برای برگزاری هرچه بهتر این رقابت نهایت همکاری را با اداره آموزش و پرورش داشته باشند.
رییس شورای شهرستان نیز در این نشست گفت: با توجه به وجود مشکلات مالی همه ادارات دولتی باید برنامه ریزی هایی صورت بگیرد تا مدارس و آموزشگاهها به خودکفایی مالی برسند.
ˈاحمد خراسانیˈ افزود: در مراسم کلنگ زنی مدرسه خیرساز پیشنهادی مطرح کردیم که در هنگام ساخت مدارس بخشی به عنوان قسمت تجاری در آن ساخته شود تا مدارس ضمن برآوردن نیازهای دانش آموزان، برای پرداخت برخی هزینه ها بتوانند درآمد زایی داشته باشند.
خراسانی با تاکید بر نیاز جدی به برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان، گفت: متاسفانه در حال حاضر همه نگاهها به سمت شورای اسلامی شهر و شهرداری برای دریافت کمکهای مالی است، در حالیکه همه ادارات و مدارس فضاهای خوبی برای ایجاد امکانات و استفاده از آنها در ایام تعطیلات تابستان دارند.
وی تصریح کرد: کمک مالی از سوی شورای اسلامی را پیشنهاد نمی کنم اما می توان با استفاده از تخفیف های امکانات و فضاهای آموزشی، ورزشی و فرهنگی شهرداری استفاده کرد.
مدیریت اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس نیز در نشست شورای اداری به منظور برنامه ریزی اوقات فراغت دانش آموزان گفت: یکی از این برنامه ها برپایی پنج کارگاه تابستانی زیبا سازی مدارس است که در آنها از دانش آموزان علاقمند نیز استفاده می شود.
ˈعزیز کاظمیˈ با اشاره به پنج سالن ورزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس، گفت: این سالنها به صورت دوشیفته در خدمت دانش آموزان علاقمند به ورزش خواهند بود.
کاظمی از آمادگی کانون فرهنگی تربیتی ، پژوهش سرا و پنج مدرسه در نقاط مختلف شهرستان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد و افزود: این مدارس به منظور برگزاری دوره های جبرانی برای دانش آموزان آمادگی ارائه دروس را دارند.
همچنین به گفته وی، 10 پایگاه تابستانی دیگر در مدارس، با برنامه های متنوع نظیر کلاسهای زبان، آموزش هنرهای تجسمی، قرآن پذیرای دانش آموزان در تعطیلات تابستان هستند.
کاظمی با اشاره به همکاری نیروی انتظامی با اداره آموزش و پرورش قدس، گفت: به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی مقرر شده، کلاسهایی به منظور آشنایی جوانان و نوجوان با انحرافات و راه های جلوگیری از آنها با همکاری کارشناسان این نیرو برگزار شود.
مدیر اداره آموزش و پرورش قدس برگزاری اردوهای تفریحی آموزشی خارج از شهرستان را یکی دیگر از برنامه های تدارک دیده شده برای اوقات فراغت دانش آموزان ذکر کرد.
وی با اشاره به برگزاری امتحانات ورودی دانشگاهها در 19 نقطه این شهرستان، افزود: 10 مرکز مربوط به دختران و 9 محل برای پسران آمادگی برگزاری این آزمون را در چهار رشته تحصیلی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان خارجی و هنر دارند.
کاظمی خاطرنشان کرد: هفته گذشته مدرسه هشت کلاسه توسط نمایندگان مرحوم محمودی کلنگ زنی شد که امیدواریم مراحل ساخت این مدرسه برای مهر سال تحصیلی پیش رو به اتمام برسد.
تهرام/5570/1348

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن