تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803130871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوقات فراغت بخشی از فرایند تعلیم و تربیت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اوقات فراغت بخشی از فرایند تعلیم و تربیت است همدان - ایرنا - مسوولان و کارشناسان فرهنگی همدان معتقد هستند که اوقات فراغت بخشی از فرایند نظام تعلیم و تربیت است و باید غنی سازی آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش ایرنا به عقیده این کارشناسان تربیتی و فرهنگی امروزه در بسیاری از جوامع، اوقات فراغت بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل می دهد چراکه اوقات فراغت زمان بیهوده در زندگی افراد نیست بلکه بر عکس در این زمان از انسان انتظار بیشتری می رود که احساس مسوولیت کند.
رییس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان در نشست شورای آموزش و پرورش که با دستور کار غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فرمانداری همدان تشکیل شد، در این باره گفت: برنامه ها و فعالیت های اوقات فراغت باید سازماندهی شوند چرا که اوقات فراغت متولیان زیادی دارد و آموزش و پرورش تنها متولی این بخش نیست.
ˈبهمن پارسا فرˈ افزود: نهادها و ارگان هایی که وارد عرصه اوقات فراغت می شوند باید به صورت تخصصی عمل کرده و از موازی کاری در این بخش پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه در برخی از شرایط برنامه های اوقات فراغت هزینه های زیادی دارد اضافه کرد: این در حالی است که این برنامه ها گاهی در عمل بسیار ضعیف است و خروجی کار هم ندارد.
نماینده انجمن اولیا و مربیان همدان نیز گفت: با توجه به هجمه دشمن از طریق ماهواره ها که خانواده و نسل جوان را هدف قرار گرفته است برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است.
دکترˈسعید نظریˈ افزود: ماهواره و بازی های کامپیوتری و گسترش آن در بین دانش آموزان موجب بلوغ زود رس شده است که متولیان فرهنگی و تربیتی باید با برنامه ریزی مناسب و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مسیر درست را به آنان آموزش دهند.
وی اظهار داشت: با برگزاری نشست های کارشناسی ، استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود و استفاده از ظرفیت خیرین می توان امکانات مناسب تری را برای اوقات فراغت دانش آموزان ایجاد کرد.
معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک همدان نیز گفت: یکی از برنامه های مهم در بخش پرورشی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است که آموزش و پرورش در سال گذشته نیز برترین اداره کل در جذب دانش آموزان در این زمینه بوده است.
ˈجملیه علی بخشیˈ افزود: آموزش و پرورش ناحیه یک همدان برای اجرای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان 57 پایگاه را در سه دوره تحصیلی تدارک دیده است.
وی اضافه کرد: عدم پرداخت اعتبار از سوی وزارت خانه و اداره شدن کلاس های تابستانی به صورت خودگردان و نبود امکانات رفاهی از مشکلات پیش روی برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.
رییس آموزش و پرورش بخش شراء همدان نیز با بیان اینکه اوقات فراغت بخشی از فرایند نظام تعلیم و تربیت است گفت: تعطیلی مدارس نباید وقفه ای در کار تعلیم و تربیت ایجاد کند و اگر این امر انجام شود زحمات 9 ماهه تعلیم و تربیت از بین خواهد رفت.
ˈمحمد احمدیˈ افزود: برای اجرای برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان باید یک مدیریت منسجم از طریق یک نهاد انجام شود.
وی اظهار داشت: برنامه های اوقات فراغت بخش شراء در هفت برنامه برای 30 درصد دانش آموزان به تعداد 835 دانش آموز برگزار خواهد شد.
رییس آموزش و پرورش ناحیه دو همدان نیز گفت: اوقات فراغت یکی از دغدغه های اصلی دلسوزان نظام است و به همین منظور برای دانش آموزان این ناحیه 49 پایگاه دائم ، موقت و تربیتی در نظر گرفته شده است.
ˈعلیرضا عطاییانˈ افزود: این پایگاه ها شامل مدارس قرآنی ، کانون های فرهنگی ، تربیتی ، اردوگاه ها و دارالقرآن ها است و به صورت خودگردان اداره می شوند.
وی اضافه کرد: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با اجرای طرح هجرت 20 عرصه شامل تعمیر میز و نیمکت، رنگ آمیزی، مدارس و دیوارنویسی شناسایی شده است.
معاون فنی نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان نیز گفت: برای اجرای طرح هجرت در مدارس 620 میلیون ریال اعتبار در سال گذشته هزینه شد و پیش بینی می شود به همین میزان امسال نیز همین اعتبار هزینه می شود.
ˈرضا مرادیˈ افزود: این اعتبار برای خرید مصالح و ابزارهای مورد نیاز برای اجرای طرح های طرح هجرت هزینه می شود.
فرماندار همدان نیز با بیان اینکه اوقات فراغت می تواند یک فرصت و ظرفیت و یا یک تهدید باشد افزود: اگر برای قشر جوان برنامه ریزی مناسب انجام شود اوقات فراغت برای آن تبدیل به یک فرصت می شود.
ˈعلی تعالیˈ افزود: در برنامه ریزی های اوقات فراغت توجه به قالب و ظاهر برنامه از اهمیت زیادی برخوردار است و در این زمینه نمی توان به صورت جزیره ای و جداگانه عمل کرد.
وی با بیان اینکه مطالبات قشر جوان بسیار متنوع است گفت: باید متناسب با ظرفیت دانش آموزان برنامه های خاصی را برای غنی سازی اوقات فراغت آنان تدارک دید و برای دانش آموزان دبیرستانی که استقبال چندانی از این برنامه ها ندارند باید برنامه های قوی تری اجرایی شود.
فرماندار همدان گفت: اگر برنامه های غنی سازی اوقات فراغت با تشکیل کمیته ای و با نظر کارشناسی انجام شود آثار و نتایج مثبتی برای سال های آینده خواهد داشت.
تعالی اضافه کرد: بازدید از واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی در برنامه اوقات فراغت دانش آموزان گنجانده شود و برنامه ها از جذابیت بیشتری برخورار باشند.
استان همدان 280 هزار دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی دارد.
7523/576/

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن