تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819424117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزار هکتار از زمین های سیستان و بلوچستان بیابانزدایی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هزار هکتار از زمین های سیستان و بلوچستان بیابانزدایی می شود زابل- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان طرح هزار هکتار نهالکاری با هدف بیابانزدایی مصوب شد که به سرعت عملیاتی می شود.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ˈنبی یاریˈ در سفر به شهرهای منطقه سیستان در جمع خبرنگاران افزود: سیستان و بلوچستان از استان های بیابانی کشور با خصوصیاتی همچون نزولات جوی اندک، درجه حرارت بالا، رطوبت نسبی اندک، پوشش گیاهی فقیر و میزان فرسایش آبی و بادی زیاد شناخته می شود.
وی با بیان اینکه 6/5 میلیون هکتار معادل 30 درصد گستره سیستان و بلوچستان بیابانی است گفت: 65 هزار و 319 هکتار نهالکاری، 212 هزار و 745 هکتار بذرباشی و بذرکاری، 676 هزار و 524 هکتار حفاظت و قرق، 30 هزار و 908 هکتار مالچ پاشی، 54 هزار و 309 هکتار مراقبت و نگهداری، هزار و 407 کیلومتر احداث بادشکن غیرزنده و سه هزار و 280 کیلومتر احداث بادشکن حاشیه مزارع در مناطق بیابانی استان انجام شده است.
وی سه میلیون و 658 هزار و 869 متر مکعب پروژه مدیریت هرز آب، 16 هزار و 463 هکتار احداث بادشکن هلالی، 16 هزار و 25 هکتار بخش سیلاب و 686 هزار و 830 هکتار را از دیگر طرح های بیابانزدایی در سیستان و بلوچستان برشمرد.
وی گفت: طرح فرسایش بادی دشت سیستان شامل هزار و 330 هکتار مراقبت و آبیاری، طرح جامع مقابله با بیابان زایی شامل 400 هکتار نهالکاری، 400 کیلومتر بادشکن حاشیه مزارع، هزار و 450 هکتار مدیریت هرز آبها، 360 هکتار مراقبت و آبیاری، مصوبات سفر ریاست جمهوری هزار هکتار نهالکاری، تثبیت شن های روان شامل 976 هکتار مراقبت و آبیاری، دو هزار هکتار پخش آب، 150 کیلومتر بادشکن و 50 هزار هکتار حفاظت و قرق از مهمترین برنامه های امسال منابع طبیعی استان است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان نقش مردم را در راستای حفظ منابع طبیعی و ترویج آن پررنگ دانست و از مردم خواست که در مقوله پیشگیری از بیابان زایی این اداره را یاری دهند.
یاری گفت: کانون بحرانی سیف آباد در شهرستان نیکشهر، کانون بحران شمال بمپور در شهرستان ایرانشهر، کانون بحران شندان در سیب و سوران و بخش قابل ملاحظه ای از کانون بحرانی نیاتک در منطقه سیستان تثبیت شده است.
به گزارش ایرنا، در این سفر شماری از خبرنگاران سیستان و بلوچستان از مرکز تحقیقات کشاورزی زهک، پروژه بخش سیلاب، پروژه نهالکاری در تالاب بین المللی هامون، پروژه بادشکن، سیستم پخش سیلاب در شن زار و دیگر پروژه های اجرا شده در منطقه سیستان دیدن کردند. ک/3
/ 7312 /7307 / 653

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن