تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803734466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لرستان دیارغیرت واستقامت درانتظار تدابیر راهگشای کاروان تدبیر و امید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

لرستان دیارغیرت واستقامت درانتظار تدابیر راهگشای کاروان تدبیر و امید خرم آباد - ایرنا - استان لرستان دیارغیرت واستقامت مشتاقانه چشم به راه کاروان راهگشای دولت تدبیر و امید است .


به گزارش ایرنا ،مردمان کوههای سربه فلک کشیده لرستان با استقامت برگرفته از کوهها و صداقتی بر گرفته از آبشارهای خروشان از فرزندان همیشه وفادار به این نظام هستند که در صفحه ای ازتاریخ زمانه این سرزمین فرزندان خود را حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس کردند .
در صفحات دیگر تاریخ مردم این دیار بارها خلق حماسه های جدید در حمایت و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند ودر 24 خردادماه سال گذشته بود که تمام اقشار این دیار همیشه سرافراز حماسه ای بی بدیل سیاسی خلق کرد و دولت تدبیر و امید را وکیل خود در جهان معرفی کرد .
مردم همیشه در صحنه و حامی رهبر و نظام مقدس جمهوری اسلامی استان لرستان بر خلاف حمایت های همه جانبه از کشور و دولت از کمبودهایی رنج می برند.
هم اکنون ،درد و رنج معضل بیکاری تقریبا تمام خانه های لرستان را در کام خود بلعیده است، اما این مردم همیشه سرافراز تلاش در ایستادگی و استقامت دارند و روی رنج و سختی زندگی را به بیرون بروز نمی دهند .
خانه ها ی لرستان از سویی سرافراز از داشتن جوانان تحصیل کرده و متعهد و از سویی خجل از این تخصص های محبوس شده است.
امروز شور و شعف جوانان بیکاری جای خود را به دردمندی تحصیلات به کار نگرفته است چراکه یا جوانان لرستان محکوم به در خانه ماندن هستند یا ناگزیر به فعالیت در زمینه های غیرمرتبط یا تخصص و علاقه خود هستند.
این سوالی چندین ساله است در ذهن جوانان خرم آباد که این شهر خرم از وجود جوانان متعهد وتحصیل کرده آیا به راستی در شان این جوانان آباد نیز هست .
یکی از جوانان لرستانی می گوید ، هر کدام از ما همچون سالهای دفاع مقدس در سنگر علم و دانش با به پایان رساندن درس نیز سربلند بوده ایم و رسالت خود را در این زمینه تکمیل کرده ایم ولی مسولان استانی می گویند منتظر شغل دولتی نباشید اما لرستان بستری برای خود اشتغالی و کار آزاد ندارد.
ˈحمید یاراحمدی ˈ افزود : لرستان با دارا بودن جاذبه های فراوان و منحصر به فرد گردشگری ،ظرفیت های کشاورزی متاسفانه بستر مناسبی در راستای اشتغالزایی ندارد .
وی اظهار داشت : نبود سرمایه گذار وبستر سرمایه گذاری درراستای اشتغالزایی در این استان نیز یکی از موانع اصلی در اشتغالزایی در استان است.
مسوولان ارشد لرستان می گویند : نرخ بیکاری رده سنی 15 تا 34 سال در استان، 36 درصد است.
استاندار لرستان گفت : نرخ بیکاری در بین جوانان این استان در رده سنی 15 تا 34 سال، 36 درصد است و این در حالی است که این رقم در نیمه اول سال 92 در شهرستان خرم آباد بیش از 51 درصد بوده است
ˈهوشنگ بازوند ˈ اظهار داشت : در حال حاضر سرانه درآمدی افراد در استان لرستان حدود 48 درصد میانگین کشوری است .
وی تصریح کرد : همچنین استان لرستان در سال 90 به لحاظ سهم تولید ناخالص داخلی در رتبه 21 استان های کشور قرار داشت و در زمینه میزان سپرده گذاری بانکی نیز این استان در رده 29 استان های کشور قرار دارد
وی با اشاره به اینکه استان لرستان دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است، اظهار کرد: از این مجموع تنها 25 درصد ان به صورت ابی کشت می شود و 75 درصد اراضی زراعی استان لرستان، دیم هستند.
بازوند گفت: این درحالی است که میزان روان اب های خروجی از استان لرستان سالانه 11 تا 12 میلیارد متر مکعب برآورد شده و استان دارای دو هزار و 500 کیلومتر رودخانه و آب راه است.
وی با اشاره به اینکه 22 درصد معادن و ذخایر سنگی کشور در استان لرستان وجود دارد، گفت: استان لرستان از منابع غنی و عظیم گچ ،سیلیس ، آهک و قیر برخوردار می باشد.
مقام ارشد لرستان با اشاره به وجود پنج هزار اثر تاریخی و دو هزار و 300 اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده در استان، افزود: استان لرستان به واسطه برخورداری از ظرفیت های چشمگیر گردشگری، طبیعی ، تاریخی و فرهنگی به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور انتخاب شده است.
وی اظهار کرد: عبور مسیر اصلی و کریدور ترافیکی شمال به جنوب و وجود 600 کیلومتر خطوط انتقال انرژی در استان لرستان از دیگر ظرفیت های مناسب اقتصادی این استان است.
وی با بیان اینکه لرستان در بخش کشاورزی و در زمینه تولید محصولات کشاورزی در کشور جایگاه بسیار بالایی دارد ، افزود: مشکل اصلی استان لرستان در زمینه نرخ بالای بیکاری ، فقدان صنایع مادر، ضعف جدی در زیر ساخت ها، کمبود منابع سیستم بانکی و وجود واحدهای اقتصادی راکد با 15 سال تعطیلی، است.
استاندار لرستان همچنین با اشاره به نرخ مهاجرت سالانه استان با هفت هزار و 200 نفر، گفت: به دلیل نبود زیر ساخت های کافی و لازم برای اشتغالزایی و رشد و شکوفایی اقتصادی و بروز مشکل بیکاری، نرخ مهاجرت از لرستان نیز افزایش یافته است.
بازوند با اشاره به منابع محدود مالی در استان، اظهار داشت : درحال حاضر معوقات بانکی استان لرستان حدود 9 هزار و 800 میلیارد ریال است که اخیرا اقدامات موثری در زمینه وصول معوقات و مطالبات بانکبی استان لرستان انجام شده است.
همچنین نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت : نرخ بیکاری در برخی شهرهای استان لرستان حدود 50 درصد است.
ˈالهیار ملکشاهی ˈ افزود: لرستان برغم بهره مندی از پتانسیل ها و ظرفیت های بالای اقتصادی و توانمندی های منحصربفرد صنعتی و معدنی، به دلایل مختلف از یک عقب ماندگی مزمن و تاریخی رنج می برد.
وی با تاکید بر عقب ماندگی لرستان از قافله توسعه و پیشرفت کشور، اظهار داشت: در صورت کم توجهی به این موضوع و عدم تلاش برای رفع محرومیت ها و مشکلات استان به صورت ریشه ای، شاهد محرومیت و عقب ماندگی بیش از پیش این استان در آینده خواهیم بود.
رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات جدی استان لرستان در حوزه های اقتصادی، گفت: نرخ بیکاری در استان لرستان حدود 20 درصد است و در برخی شهرستان های استان این رقم بیش از 50 درصد است که معادل سه برابر میانگین نرخ بیکاری کشور است.
وی افزود: رسیدگی و رفع این معضل اقتصادی، اجتماعی در لرستان به صورت عادی امکانپذیر نیست چراکه فاصله توسعه و رشد اقتصادی لرستان با سایر استان های کشور زیاد است و حل و فصل این مشکل، نیازمند کاری جمعی و تلاشی جهادی است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع 100 واحد صنعتی موجود در کوهدشت، 85 واحد آن تعطیل یا نیمه تعطیل است و این در حالی است که استان از نبود صنایع مادر و زیربنایی رنج می برد.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی بروز معضل جدی بیکاری در استان لرستان، وجود محرومیت ها و کمبودهای مزمن و عقب ماندگی های تاریخی در این استان است.
ˈابراهیم آقامحمدی ˈ گفت: از سوی دیگر، بیشتر رشته های آموزشی در دانشگاههای استان نیز تناسبی با بازار کار و ظرفیت ها و قابلیت های موجود در استان ندارد که این امر نیز خود موجب گسترش معضل بیکاری در استان شده است.
وی همچنین با اشاره به وجود پروژه های عمرانی نیمه کار و تعطیل در استان، افزود: زمینه سازی برای تکمیل و بهره برداری از این طرح ها و سرعت بخشی به روند اجرای آنها، از عوامل مهم و موثر در اشتغالزایی و کاهش معضل بیکاری استان است.
مدیر کل کار ،تعاون ورفاه اجتماعی گفت :بر اساس آخرین آمار، میزان بیکاران نام نویسی شده در 15 دفتر کاریابی استان معادل 115 هزار و 126 نفر بوده است.
همچنین وی در ادامه با اشاره به وجود مشکل جدی بیکاری در لرستان، افزود: براساس برخی آمارها حدود 160 هزار فرد بیکار دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در لرستان وجود دارد و آمار بیکاری استان لرستان نیز بیش از 500 هزار نفر است.
7274/681

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن