تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819456906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هواشناسی نقش اساسی در بهبود تولیدات زراعی وحفاظت ازمنابع طبیعی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هواشناسی نقش اساسی در بهبود تولیدات زراعی وحفاظت ازمنابع طبیعی دارد کرج- ایرنا- رییس اداره هواشناسی کشاورزی کشور گفت: هواشناسی کشاورزی نقش اساسی دربهبود تولیدات زراعی و حفاظت از منابع طبیعی دارد.


به گزارش ایرنا،ˈمسعود حقیقتˈ روز سه شنبه در همایش تجلیل از برترین های بخش کشاورزی استان البرز که در سالن اجتماعات موسسه علوم دامی کشور مستقر در کرج برگزارشد، افزود: سامانه هواشناسی کشاورزی ، اطلاعات دقیق هواشناسی را در اختیار کشاورزان قرار می دهد که این مهم تأثیر بسزایی در روند تولید محصولات کشاورزی دارد.
وی ادامه داد: میدان توجه این علم از لایه خاکی که در آن عمیق ترین ریشه های گیاهی قرار دارند تا لایه هوایی که در آن محصولات زراعی و درختان میوه می رویند را در بر می گیرد.
وی اظهار کرد: هواشناسی کشاورزی یکی از مفیدترین گرایش های علم هواشناسی است که کاربرد آن در بخش کشاورزی از مرحله کاشت تا برداشت محصول و انبار کردن آن بسیار زیاد است و در واقع کشاورزی نوین بدون مطالعه دایمی شرایط کشاورزی و اقلیمی و خاکشناسی قابل تصور نیست.
حقیقت، به راه اندازی سامانه هواشناسی کشاورزی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت نقش هواشناسی در روند تولید محصولات کشاورزی، این اداره سامانه ترویج هواشناسی کشاورزی (تهک) را با هدف جلوگیری از افت کمی و کیفی و خسارت بلایای طبیعی به محصولات کشاورزی و اتلاف زمان، انرژی و منابع مالی کشاورزان راه اندازی کرده است.
وی اضافه کرد: در این سامانه هواشناسی کشاورزی از ابتدا تا انتهای کار به همراه کاربران مختلف بخش کشاورزی بوده و داده های هواشناسی را به آنها انتقال می دهد.
رئیس اداره هواشناسی کشاورزی کشور تصریح کرد: باراه اندازی این سامانه بسیاری از مشکلات از قبیل کمبود منابع انسانی ، کمبود فناوری های نوین و عدم انتقال به هنگام داده های هواشناسی از مرکز به کشاورزان مرتفع شده است که این مهم تاثیر بسزایی در توسعه بخش کشاورزی دارد.
حقیقت خاطرنشان کرد: قبل از راه اندازی این سامانه به دلیل عدم قطعیت پیش بینی های هواشناسی بسیاری از کشاورزان برای انجام فعالیت های خود با مشکل مواجه می شدند که ایجاد این سامانه توانست مشکل کشاورزان را در حوزه پیش بینی آب و هوایی برطرف سازد.
این مقام مسئول گفت: تولید محصولات کشاورزی امنیت غذایی و به تبع آن استقلال جامعه را به دنبال دارد لذا همه مسوولان باید در این حوزه تلاش کنند تا با فراهم آوردن زیرساخت های کشاورزی زمینه آبادانی هرچه بیشتر کشور را فراهم آورند.

***کشاورزان در صدر زنجیره امینت غذایی هستند
در ادامه این همایش استاندار البرز امنیت غذایی را یکی از مولفه های خودکفایی عنوان کرد و اظهار داشت: کشاورزان در صدر تامین کنندگان این بخش هستند و استان البرز با وجود وسعت کوچک از استعدادهای فراوانی در زمینه های مختلف بهره مند است.
ˈسید حمید طهاییˈ افزود: خوشبختانه مراکز پژوهشی فراوانی در این استان فعال هستند که باید به سمتی پیش بروند که کل استان البرز را برای پیشبرد اهداف به مراکز پژوهشی و تحقیقانی سوق دهند.
وی از طرح استفاده از تجارب کشاورزان نمونه برای انتقال دیگر کشاورزان استقبال کرد و با اشاره به موضوع کمبود آب در استان اعلام کرد: مشکل کمبود آب یک مشکل کشوری است و برنامه ریزی ها در تولید باید به سمتی سوق یابد که برای تولید به کمترین میزان آب نیاز داشته باشیم.
این همایش یک روزه با شرکت تعدادی از تولید کننده نمونه کشاورزی استان البرز و با تجلیل از آنان همراه بود.ک/2
693/ 691

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/03/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن